torsdag 12 augusti 2010

Sista sommarträningen

Idag har jag och Tim varit på hans gymnasieskola och kollat in lite hur där såg ut. Han fick även träffa sin mentor och så fick han schemat. De kommer bara att vara 8 elever i klassen och det kan ju vara positivt :-) Många av hans tidigare klasskamrater kommer oxå att gå på skolan fast andra linjer så det känns nog rätt skönt för honom. Han ska läsa Elprogrammet med inriktning på dator och det passar ju Tim som är väldigt intresserad av datorer.

Efter vi hade varit där var det dax för mig och Enzo att sticka iväg till sommarens sista träningstillfälle. Idag körde vi lite agility. Satte upp små korta kombinationer och tränade på dessa, fick tipset att sätta en skål med godis i slutet som belöning. Gick jättebra, Enzo tycker verkligen detta är superkul. Nu väntar vi bara på att få datum på när agilitykursen ska starta...

Enzo sitter och väntar på startkommando från mig.
Nu blir det slappa i soffan en liten stund innan det är dax att lägga sig. Hoppas ni har haft en bra dag. Här började det regna nu på kvällen och så klart när vi var och tränade. Inte hade jag någon jacka med mig, tyckte ju det var fint väder när jag stack. Men lite regn har ingen dött av.

Kram

12 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Kul med agility!
Vi älskar det och har tränat agility med lillmatte hemma på tomten ikväll.
Varmt och skönt har vi haft hela dagen och kvällen.
Härligt!!
Vov från grabbarna boys!!

Maria sa...

Det var så lite så, kul om man kan hjälpa till lite granna :)
Svårt att säga vad som är en optimal tid för hur länge spåret ska ligga, det beror på väder och vind.
Men testa att lägga spår på fält/gräsmatta, där blåser dofttunneln bort mycket lättare. Se alltid till att spåret startar i medvind till att börja med (då kan inte hunden vinda in föremål eller godis som finns i spåret). Blåser det mycket, jag då kan du gå spåret ganska omgående, är det vinstilla, vänta en timme eller strax under det.
Ha en bra dag!

Quila o Ronja sa...

Så bra, att ha en dataexpert nära till hands ;-)
Här hängde regnet i luften, men inte en droppe blev. Fruktansvärt fuktigt är det. Skulle behövas lite åska. Går det att beställa???

Ha en bra dag
Kram
Susanne

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att dom gillar agility din små sötnosar, låter kul. Har aldrig testat på riktigt med Vinja, bara några enstaka hinder.

Ha en bra fredag och en skön helg.

Carina sa...

Va kul att det går bra med agilityn. Tänk bara på att han bara ska få belöningen i skålen när han gjort rätt. Jag kör med godisburk, då får de ju bara när de gjort rätt!
Ja hoppas det inte kommer mer regn då så det blir översvämning. Här i Södertälje har ju regnet och vattnet förstört jätte mycke, vägar som regnat bort och hus som förstörts av översvämningen som var.
Ha det bra.

Sussi sa...

Men vad skönt att dom inte kommer vara fler i klassen. Då kommer dom ju få lite mer hjälp. Annars hinner ju inte läraren med.

Agility är skoj. Bra motion för både hund och hundägare om inte annat ;)

Kramisar

Znogge sa...

Du som provat på agility, är det så kul som det verkar? Jag går på lydnad med Miss E men hon är så lekfull och pigg att jag egentligen tror att agility skulle passa bättre. Funderar på att anmäla mig även till det...

Kram

Malin sa...

Vad skönt för Tim med en sån liten klass, det tror jag bara är positivt.
Hoppas ni får en härlig fredag! Kram Malin

Carina sa...

Vad duktig han är på plan. Lowa ska på intagningsprov till agillyten den 1 sen drar det igång. Vi fick världens åskoväder här igår kväll. Gilla inte åska. Kram

ansepanse sa...

jag och yngsta dottern ska ta Nemo och Sluggo på agilitykurs som börjar den 5 sept, det ska bli jättekul
kramar

Quila o Ronja sa...

Sv. Nej, nej, det var en jämförelse mellan Quila och Ronja. Nu har jag förtydligat det lite i inlägget ;-)

Ha det gott du med
Susanne

Quila o Ronja sa...

Sv. Hahaha, det blir lite otydligt skrivet ibland.

Kram