onsdag 10 november 2010

Lite bilder

Här har det varit lite tyst en tid men nu ska vi få till ett litet inlägg. Har jobbat mycket den senast veckan då jag hade hela helgen och så har det regnat mycket så det har varit lite dåligt på tränandet. Men lite agility har vi såklart hunnit med :-) Vi fick även lite snö igår som tack och lov har försvunnit igen, har dock förstått att det finns rätt mycket snö på andra ställen i Sverige. Jag väntar gärna lite men jag vet en som skulle älska att springa och busa i snön, Enzo. Han var så lycklig förra vintern när snön kom. Tyson däremot håller med mig att vi nog klarar oss utan.

Är numera lycklig ägare till en systemkamera. Så det har blivit rätt mycket bilder både på hundar och katter. Dock inga utomhus för vädret har varit för dåligt. Kanske blir det någon riktig fin soldag i vinter annars får vi vänta till våren. Finns så mycket konstiga inställningar på kameran och jag fattar inget, men jag får väl lära mig... änsålänge kör vi bara med de färdiga inställningarna och bara trycker :-)

Här har ni lite blandade bilder på mina älskade djur









Ikväll kör vi igång en träningsgrupp för lydnad. Vi är några stycken som gått kurs ihop samt andra som vi känner, som har snackat om att träna lite ihop. Man får råd från andra och har störningar i andra hundar, kan ju inte bli så mycket bättre. Vissa har som mål att tävla men jag vill bara öka på lydnaden samt ha en trevlig stund ihop med andra trevliga hundmänniskor. Tänkte att vi även skulle hinna med att köra lite agility innan. Jag hoppas det är bra med er alla. Jag håller på att läsa i kapp mig, har nästan inte haft datorn på den sista veckan. Jag önskar er en härlig onsdag, kram

17 kommentarer:

Carina sa...

Så fina bilde. Den på katten är ju i precis rätt ögonblick. Skafffae mig systemkamera i fjol men orkar inte läsa bruksanvisningen så tyvärr utnyttjar jag dåligt den kapacitet den har. Tyckte sen den var klumoig att ha med i skogen och köpte en liten också som brukar vara med i fickan. Men det är stor skillnad på bilde från en systemkamera helt klart. Så nu ser jag fram emot ännu fler fina bilder från dig=)

Carina sa...

Hej, det var trevligt att höra lite från dig!
Ja vi fick en heldel snö som inte smällt bort helt och det känns som det blir kallare, då blir det inte kul i morgon.
Här har det inte blivit mycke träning med hundarna sedan jag fick ont i nacken, men nu går det åt rätt. så nu ska jag komma igång att träna med dem igen!
Ha det bra

Znogge sa...

Grattis till kameran! Jättefina bilder på dina hundar. Det blir stor skillnad med systemkamera.

Kram

Quila o Ronja sa...

Nämen vad kul, med en ny kamera. det syns faktiskt på bilderna ;-)) Fina! Visst är det kul?
Hoppas ni får trevligt på kvällens träning. Det är mycket roligare när man är flera som tränar.

Kramar
Susanne

Grabbarna boys sa...

Härliga bilder!
Den med katten som är på väg att hoppa är helt suverän.
Kul att höra av er igen!
Vov o kram!

Madeleine sa...

Fina bilder! Kul att få se alla djuren. Ser lite ut som här hemma. Chihuahua ihopkurad, katt i påse. ;o)

Michelle sa...

Kul med ny kamera ser fram emot alla bilder :) Rolig bild när kissen hoppar o den längst ner hehe.

Sara sa...

Kul med systemkamera; det blir så himla snygga bilder så man blir snabbt bortskämd :)

Vad skönt att Tyson hittat ett täcke som passar. De är så himla snygga, önskar att det skulle täcka Texas hela lilla bak också men icke.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att du fått en ny kamera :) Ser fram mot en massa fina bilder när du hittat alla inställningar ;) Kan tänka mig att det inte är så lätt hitta så man får dom bästa bilderna.

Skulle gärna också ha en sån där jätte bra kamera men tyvärr så lär den väl inte komma med på alla promenader som den lilla jag har nu. Är ju rätt praktiskt att bara kunna stoppa den i fickan när man går ut :) Fast med den nya lilla kameran jag köpte är jag faktiskt riktigt nöjd med mina bilder.

Vad kul ni har startat en tränings grupp i lydnad, får hoppas ni slipper snön ett tag då så ni kan träna.

Här är det väldigt dåligt på träningsfronten :( Fast lite vinter vila känns också rätt skönt. Är lite svårt att träna kryp ute när det är snö;)

Fina kort du fick med nya kameran :)

Sussi sa...

Hej. Nu var det ett tag sen..
Fina bilder på dina djur. En systemkamera skulle jag jättegärna vilja ha men en sån är lite utanför min prisklass just nu.
En sån lydnadskurs skulle vi behöva gå men matte och husse är nog lite för lata ;)

Kramisar

ansepanse sa...

vilka fina bilder du tagit av dina små älsklingar, kul att du är tillbaka igen
ha det gott - kramar

diana sa...

Vad fina djur du har ;)

Boubou sa...

Ni verkar ha kul! :)

Torsten sa...

Jaså, har du också blivit med systemkamera....Slutar väl med att du också måste gå kurs (som min matte), för att fatta vad alla knappar o symboler är till för ;)
Blir fina bilder med auto också, och jag blir särskilt glad när matte tar fram kompaktkameran, den känns mer som min kompis, liten o smidig!
Ha en trevlig helg!

Sandra sa...

vilken häftig bild på katten mitt i ett hopp :) härligt ser ni ut att ha allihopa :)

Anneli+vavvorna sa...

Jag vill också ha en systemkamera. Fina bilder på alla djuren.

Ha en trevlig helg!

Sussi sa...

Mjuka bollar älskar verkligen Doris. Enzo och Tyson då. Har inte dom några favoritleksaker eller är dom allekare ;)
Lördagskvällen blev nästan lika mysig.. Men bara nästan ;)

Hoppas din helg varit bra
Kramisar