torsdag 17 juni 2010

Härlig solig promenad

Vilket härligt väder jag fick på min lediga dag igår. Solen var framme hela dagen och det var lagom varmt. Idag har det inte riktigt velat vara så bra. Det har varit varmt men solen har inte orkat ta sig igenom alla moln.

Tillbaka till gårdagen: tog en härlig sovmorgon sen gick jag och vovvarna ut på morgon rundan och bara njöt av vädret. Lite senare på dagen sms jag Monica och undrade om hon och Molle kände för en lite promenad. Det hängde hon gärna med på. Först fick de busa av sig på fotbollsplanen. Lyckades ta en härlig gruppbild på vovvarna.
Efter buset blev det en liten runda. Sen tog jag och vovvarna det lite lugnt innan det var dax för nästa aktivitet. Klockan 17,30 var jag i skogen vid ÖN. Marianne var lite sen så jag tog en promenad vid sjön.
Killarna ville ner till vattnet och lukta lite men inte bada.
När Marianne och Kenzo kom så lade jag spåren. Tyson fick ett korvspår och Enzo ett människospår. Sen tog vi en promenad på ca 40 minuter. Tyson fick gå först. Han hade sån otur att där var fullt med myror på hans korv och en av de dumma krypen kröp in i nosen på honom. Jäklar vad han pep och kämpade så han fick jättegott gotte och slapp spåra mer utan fick vila i bilen och så var det Enzos tur. Han hade en jäkla fart, jag hann knappt med. Men han gick nästan rakt i spåret och när han kom utanför gick han runt och in i det igen. Duktig kille :-) Ska nog börja lägga ut en sak till mitt i spåret för att se om han fixar det.
Sen körde vi lite sök med Kenzo. Han hade inte gjort det på länge men fixade det bra. Efter detta körde vi iväg till en annat ställe där man kunde sitta och fika och hundarna kunde bada. Kenzo fick leka med sin fina vatten leksak och Enzo tittade nyfiket på. Men han vägrade att gå ner i vattnet.
När vi var på väg upp till lägenheten träffade vi på grannen och hennes lilla vovve, Agnes. De fick lukta lite på varandra och busa lite medan vi stod och snacka och sen tog vi det lugnt innan det var dax att hoppa i säng.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Jag blev så trött efter jag ätit middag så jag var tvungen att lägga mig och vila lite, jag börjar bli gammal :-) Hoppas ni har haft en bra dag, kram


9 kommentarer:

monica sa...

Ni verkar ha haft en mysig runda i skogen. Vad duktiga vovvarna är :-) Ha en trevlig kväll

Marianne & Kenzo sa...

Hej! Vilken mysig kväll vi hade igår. Nästa gång tar jag också med mig fika ;) Så duktig Enzo är i spåret! Han kommer säkert att greja det, om du lägger ett föremål i spåret. Det blir ju suveränt bra bilder med din telefon! Har du lust att mms:a eller maila dem till mig? Vi hörs snart, så vi kan bestämma en ny träff ;) /hälsningar Marianne & Kenzo

Carina sa...

Tackar, de har verkligen mörka ögon bägge två.
Det låter som en härlig dag, det är känns så skönt när det är fint när man är ledig! Vad jobbar du med?

Carina sa...

Jättemysigt ni haft det. Helt underbara naturbilder. Blir så sugen på att spåra också. Klart du får fråga blir 44 idag. Usch låter urgammalt fniss.

Grabbarna boys sa...

Vilken underbar dag med dina fyrfotade vänner.
Sådana dagar älskar vi.
Ha det bra.
Kram!

Sussi sa...

Bilden på alla tre var jättefin.
Vilken tur att du fick så fint på din lediga dag. Tänk om alla lediga dagar kunde bjuda på sånt väder ;)
Stackars Tyson.. En myra är ju gigantisk för honom och att få den i näsan måste ha gjort ont. Om inte korv kan bota problemet så måste det ha gjort väldigt ont ;)

Vad bra det är att det bor så många hundar runt omkring där du bor. Det sociala är viktigt för en hund det är därför vi låter Doris gå kvar på Hunddagiset även fast jag är hemma på dagarna nu.

Kramisar

Malin sa...

Vilken dag, ni fick en hel del gjort och ute mest hela dan, härligt! Visst är det konstigt det där hur en del hundar älskar att bada medans andra vägrar.
Hoppas fredagen blir en härlig dag! Kram Malin

Becca & Olga sa...

Stackars lille Tyson! Dumma dumma myror!

Linda sa...

härlig blogg♥ fina bilder!
hit kikar vi in igen!