måndag 7 juni 2010

Måndag igen

Förstår inte var alla helger tar vägen. Tycker ibland att det bara är måndag och fredag medan de andra dagarna bara försvinner och då framför allt lördagen och söndagen :-) Måndagar är för mig bara jobbedag. Hinner aldrig med att göra något roligt när man jobbar halv 7 till halv 6. Tim sköter om hundarna så de får komma ut så jag kan bara komma hem och mysa med dom och det är ju inte så dumt :-) Men man märker att de är lite livligare inomhus när de inte har varit ute med mig på hela dagen. Tim gör inte så mycket på promenaderna mer än att gå med dom. Aktiviteter är det jag som sköter om. Så när man kommer hem har de ofta lite överskottsenergi och då brukar de busa lite extra med varandra. Hade de bara kunnat busa lite tyst hade det väl inte varit några problem men Enzo låter verkligen som om han försöker döda Tyson :-)

Lite bilder på galningarna :-)
Tur att de lugnar ner sig när man säger till dom. Nu har de lagt sig att sova. Kan tänka mig att det tar på krafterna att busa så vilt hihi. Här har det regnat så gott som hela dagen och jag saknar solen, även om jag har jobbat. Man blir piggare och kunderna blir gladare när solen är framme. Hoppas ni har haft lite sol idag, kram

10 kommentarer:

Carina sa...

Låter som våran fördelning, det är jag som tränar med hundarna, fast samtidigt är det ju jag som tycker det är kul och Micke tar vanliga promenader. Fast normalt har ju Micke hundrna med sig på jobbet, men nu har det varit hemma lite mer när sonen är arbetslös.
Ha det bra

Becca & Olga sa...

Tackar för Grattiset :D
Oj vad länge du jobbar, det är bra tur att du har hundarna att komma hem till då!
Alltid lika skönt att krypa ner och mysa med vovvarna när man är trött :D

Stella o Doris med matte Lotta sa...

Ja busljuden kan ju bli lite högljudda ibland, särskilt när man pratar i telefon tycker jag!!

Enzo ser allt lite galen ut :-)

Patricia & Elwiz sa...

Ja det var en himla tur att jag fick godis! :D

Quila o Ronja sa...

Hejsan
Visst kan man undra över deras läten när det busas. Precis som du säger, så tror man att dom ska ha ihjäl varandra. Men kul har dom, och trötta blir dom.
Här har vi också haft en regnig och grå dag (det måste väl finnas sådana också) Men jag föredrar ju solen ;-)

Ha en bra dag
Kram
Susanne

Malin sa...

Visst är det så, att måndagar är lååånga och sega?
Vilken tur du har med en så gullig son som Tim, ve och fasa den dagen han ska flytta hemifrån :-(
Hoppas du får en skön tisdag!
Kram Malin

Sussi sa...

Det ser ut som om Tyson klarar av att försvara sig ganska bra ;)
Vissa dagar är tråkiga dagar. Som den vi hade igår. Doris hade inte skoj då inte men vi försökte kompensera det med lite bad på kvällen..

Kramisar

Anneli+vavvorna sa...

Ja, det ser ut att gå ganska vilt till hos er. Det är likadant hos oss. För lite aktivitet då måste man busa extra mycket. Jag har också en som låter väldigt mycket (Yoda) när han leker.

Hoppas att solen har hittat tillbaka till dig.

Lotta sa...

Helgerna bar flyger iväg, är det då fint väder går tiden ännu fortare.
Själv ska jag nu jobba efter 14 dagars ledigt... vart tog den tiden vägen?
Idag har vi bättre väder, just nu i alla fall.
Igår regnade det... Kanske man ska ta en långpromenad innan jobbpasset!
Ha en bra dag!

Jeanette sa...

Va roligt dom ser ut att ha =) Jag är ensam med min lillkille så jag står för allt. Arbetstränar mellan 2,5-3 timamr om dagen 4 dagar i veckan så det är lugnt. Om det blir annat passar min mamma honom, då däckar han när han kommer hem för han har busat och lekt så mycket med henne =)

Sv: mamma katt tycker att det finns bättre saker än att ligga i närheten av en hund, men hon ska leka med honom och stryka sig mot honom och gärna tvätta honom, till sllut lägger hon sig hos honom i alla fall.
För dotter katt finns inget bättre än hundar =) Man ska vara hos dom hela, hela tiden!