söndag 10 oktober 2010

Lite träning

Hej alla vänner. Det gick inte så bra med mitt bloggande i veckan men nu kommer det till slut ett litet inlägg. Vilket härligt höstväder vi hade igår. Så mycket bättre man mår när det är underbart väder. Tog mig i kragen och körde upp till brukshundklubben och tränade lite agility med Enzo. Tyson fick följa med och heja på :-) Där var även en annan som jag går kurs ihop med så det blev lite snack oxå vilket aldrig är fel.

När vi gick vår morgonrunda så hade jag bägge hundarna lösa för att de skulle få busa lite och så slängde jag en leksak som Enzo skulle hämta. Helt plötsligt stannar och och glor. Tänkte vad håller han nu på med men där stod en hund med matte och tittade på honom. Kallade på honom och han stod kvar ett litet tag sen tog han sin leksak och kom snällt till mig. Sånt blir man ju så glad över att all träning på inkallning har hjälpt. Nu var det tack och lov en hund som vi aldrig brukar hälsa på, det gjorde det säkert mycket lättare.

Idag står det agilitykurs på att göra listan. Vi går normalt på onsdagar men jag har fått gå lite extra förra söndagen och denna. Det är fortsättnings och tävlingskurs. Vi testade en klass 2 bana förra söndagen och det gick så jäkla bra för mig och Enzo. Det som är problemet är att jag blir så trött, måste få upp min kondis för att orka med i Enzos tempo. Men Enzo klarade sig jättebra. Kul att han har fattat så snabbt vad det går ut på. Vi får se hur det går idag...
Hoppas allt är bra med er alla. Har varit lite dålig med att vara inne på era bloggar "skäms"... men nu ska jag ta mig i kragen. Hoppas ni får en bra söndag, kram

29 kommentarer:

Katarina sa...

Carina, du skall inte skämmas! När man är i djup sorg blir saker och ting eftersatta. Vi är i samma situation, du och jag; jag har på inrådan av en av sönerna valt att fortsätta blogga så mycket jag bara orkar för att skingra tankarna. Gör det som känns bäst för dig själv!

Kram!

monica sa...

Hej vännen :-) Sorg är något man skall ta sig igenom... Både att vara arg, ledsen, och mycket att bara undra. Så ber inte om ursäkt!!!!Många kramar!!!!

Carina sa...

Inte behöver du be om ursäkt, du har annat att tänka på och gå igenom!
Va kul att agilityträningen går så bra :)

Michelle sa...

Kul nära träningen lönar sig :) Smarta vovsingar :)

Sandra sa...

Duktiga vovvar....en blogg skall man aldrig ha dåligt samvete över...ibland gör man två inlägg på en dag och ibland går det veckor mellan...men det är ju ens egen blogg och man gör som man vill och orkar...livet går upp och ner så även bloggandet :)

Grabbarna boys sa...

Nej, du ska absolut inte må dåligt för att du inte bloggar.
Det finns annat som är så mycket viktigare även att bloggen är en stor tröst när man mår dåligt.
Gör som du känner, vi gillar dig ändå!
Ha det så bra.
Kram!!

Quila o Ronja sa...

Vilken härlig känsla när man känner att dom "fattat galoppen". Och så det där med det egna flåset....puh!

Be inte om ursäkt.....

Allt gott
kram
Susanne

Kicki sa...

Vi vet ju omständigheterna så du behöver inte skämmas. Jag har själv inte skrivit på 14 dagar då jag har haft fullt upp med jobb och annat. Ibland blir bloggandet eftersatt.

Vad roligt att det går så bra med agilityn. Kondisen kommer nog snart ska du se!Du ligger ju i bra med träningen ;D. Ha en finfin dag. Kram

Malin sa...

Visst blir allt lättare, och roligare, när vädret är bra!
Kul att ni kommit igång med träningen igen, det mår nog både du och pojkarna bra av!
Hoppas du får en bra måndag,kram!

Torsten sa...

Hörrudu, skäms inte!!! Ibland blir det som det blir och tiden räcker inte till!
Härligt iallafall att det går bra med agilityn, även om flåset inte är det bästa :)
Kramar till er!

Sussi sa...

Ååå Duktiga Enzo!! Måste ha känts riktigt bra då han kom tillbaka till dig istället för att springa till den andra hunden..
Ni har tränat bra märker jag :)

Kondis ja..
Den är väl inte den bästa så att bara tänka på agility gör mig anfådd hihi

Ha en bra måndag
Kramisar

Znogge sa...

Skäms inte för att du inte bloggat eller besökt oss. Sorg är inget som man hastar över och slänger in i garderoben. Det måste får ta sin tid.

Lycka till med träningen av dina duktiga hundar.

Kram

Quila o Ronja sa...

Underbart väder även i dag, hoppas du hinner njuta lite av det ;-) Allting går ju liksom lättare när solen skiner.

Ha det gott
Kram
Susanne

Boubou sa...

Vad ni är duktiga!

Tessan sa...

Aldrig be om ursäkt för saker man inte rår över, att blogga ska vara roligt och givande och inget man ska känna sig tvungen till! Så länge du och din familj rår om varandra så är vi här ute i "Cyberspacen" helt oviktiga tills du själv känner dig redo! Vi finns och vi tittar in...Lika med mig, jag kan inte blogga om det är jobbigt...ja ibland kan det hjälpa men ibland får man helt enkelt strunta i det!
Sköt om dig och det dina vi hoppas det härliga vädret håller i sig för här har oxå varit underbart väder!
Massor av kramar!

Kicki sa...

Idag strålar solen, det är ett underbart höstväder ute. Jag ska ta mig en långpromenad med hundarna om en stund. Jo, det hade varit kul att komma om och se er brukshundklubb där du tränar med hundarna. Får se i eftermiddag om det blir något av med gården vi kikat på att hyra i stranninge strax utanför Falkenberg. En dag hade jag tänkt åka ner till Malmö och besöka en vän några timmar, då kanske jag hinner komma om dig en stund också! Det vore kul. ;) (Mailar dig när jag vet mer)
Kram på dig och ha en skön dag!

Anneli + vavvorna sa...

Vad roligt att det går så bra för Enzo och att han tycker det är kul.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul för vovvarna att du hunnit med lite agility träning :) Jätte kul att inkallningen funkade så bra på Enzo :) Roligt när man märker att träningen gör nytta :)

Fint kort på dom söta vovvarna :)

Quila o Ronja sa...

Tittar bara in för att säga hej, och hoppas du mår bra.

Kram
Susanne

Sussi sa...

Å en systemkamera hade jag jättegärna velat haft men dom är på tok för dyra! Vilken tur du har som kan överta din pappas när han köper ny. Med den kommer du kunna ta riktigt bra bilder. Fast jag måste säga att det inte märks att det är en mobilkamera du knäpper med nu. Du får riktigt bra bilder..

Ha en mysig fredag
Kramisar

ansepanse sa...

inte behöver du skämmas, känns bra att du är tillbaka igen
ha du också en fin helg
kramar

Becca & Olga sa...

Ne vi är nog inte lika flitiga som du ;) Vi åker ut till SBK när jag känner att jag har tid istället, Svårt att boka upp en spec dag varje vecka med tanke på skolan, man vet ju inte riktigt hur lärarna planerat :D

Sussi sa...

Ja men eller hur! Visst är det konstigt att det oftast är på nätterna dom blir dåliga!! Doris är lite dålig på att säga till. Hon vankar mest fram och tillbaka när hon vill ut. Man vaknar av det. Eller att hon står och stirrar på en. I och för sig är väl det att säga till på hennes sätt ;)

Ha en trevlig helg
Kramisar

Stella o Doris sa...

Säger som så många andra, man bloggar när man vill, det får inte bli ett tvång....


Va kul att det går bra med agilityn, förstår vad du menar med flåset, jag orkade inte alls när jag o Stella gick kurs, kanske skulle prova igen nu när jag slutat röka...

Ha en fortsatt trevlig helg!

Sussi sa...

Det var ju synd bara att orken tog slut efter 2 putsade rutor. Nu har man ju resten kvar. Idag tänkte jag ta tag i lite trädgårdsröjning! Får se hur länge orken räcker ;)

Hoppas du har en bra jobbardag
kramisar

Malin sa...

Hur är det Carina? Hur mår du? Blir lite orolig när du inte bloggar och när jag tänker på vad som hänt. Hoppas bristen på bloggande beror på trötthet och inget annat. Denna höst kan inte vara lätt.
Stora kramar Malin

Elin sa...

Ja exakt, husse sa samma sak (han jobbar med logistik) men denna chafför bara lastade av och stack. Tråkigt nog fick vi flytta om allting idag igen pga att det stod i vägen för målaren :/ typiskt=)

Kicki sa...

Hejsan igen!
Jodå, boken var intressant! Men den handlar inte bara om hundar utan lite mer om andra djur. :D !

Önskar dig en skön kväll, kram

Michelle sa...

Var på Gekås igår :D Tänkte på dig då för du bor väl där i närheten :) Tur du har ;-) Hitta massa fint :D