torsdag 21 oktober 2010

Mycket gjort

Hej hej allihop

Här kommer det en liten uppdatering, det var ju ett litet tag sedan sista. Igår var jag riktigt effektiv. Jag storstädade hela lägenheten, och det kan jag tala om att det behövdes verkligen. Efter det gjorde jag lax i ugnen med lite räkor och annat gott jag hade hemme, blev helt ok. Senare på kvällen var det dax för sista kurstillfället på agilityn. Lite sorgligt kändes det för vi har haft så roligt och det har gått så bra för alla som varit med i kursen. Och vår instruktör Marie är världens bästa, hon är så positiv och härlig som person att även om det inte går så bra just då så tänker man positivt i alla fall.

Vi körde lite tävling mot varandra, blev uppdelade i två lag och körde idioten. Det var 2 hopp hiner ett slalom och ett hopp igen. Enzo bara älskade den leken, blev helt vild. Fast Enzo var snabb kom det andra laget först. Sen körde vi lite bana, en hopp och en agility. Fick gå banvandring precis som om det var en tävling för att se vilken bästa vägen var att ta. Det är inte alltid så lätt att veta hur man bör springa för att springa så snabbt som möjligt samtidigt som man måste ha koll på var hunden är. Det gick jättebra, missade lite grann men man känner verkligen skillnaden. Och till och med slalomen gick riktigt bra, jättekul :-) helst som jag inte har hunnit med att träna sedan sist då jag har jobbat hela helgen. Sen var det dax att gå in och ta en fika och sitta och snacka och så fick vi våra diplom och även lite tugg till hundarna, jättegulligt gjort av Marie. Vi hade skramlat ihop till blomma till henne och även hennes medhjälpare. Hon hade oxå tyckt att gruppen fungerade jättebra och att alla hade gått framåt så hon hade bestämt att vi ska fortsätta träna ihop, så varje söndag ska vi köra vår träningsgrupp. En annan rolig sak som kommer att hända är att på lördag är det klubbmästerskap i agility och jag och Enzo ska vara med och tävla. Vi är kanske inga stjärnor än men vi kommer att göra så gott vi kan, det har Enzo lovat mig :-)

Här har vi flygande Tyson, har inte blivit några bilder på ett tag för vädret är så dåligt och det är inte lätt att ta bilder när man själv springer hihi
Jag hoppas allt är bra med er och att ni får en härlig torsdag, många kramar från oss

25 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vad kul att träningen gått så bra.
Agility är verkligen en rolig sport.
Kul att ni är en grupp som ska träna ihop också.
Själv väntar vi på besked om det kommer bli inomhusträning i ett ridhus i vinter. Det har jag varit med i två år på och då har det varit träning varje söndag.
Lycka till på lördag på klubbmästerskapet.
Ha en bra torsdag.
Vov o kram!

Sussi sa...

Förstår om det kändes lite vemodigt om det var sista gången. Kanske kommer det någon fortsättningskurs sen?
Kul med en liten tävling. Som tur var så vet inte Enzo att han blev slagen. För honom så var det nog vinst varje gång. Kul att du ska vara med och tävla. Jag önskar dig lycka till redan nu. Kick som ass ;)

Kramisar

Carina sa...

Va kul att det går så bra för er i agilityn! Här har det varit stilla på träningsfronten, men nu börjar jag må bättre i min nacke, så jag tror det blir träning nästa vecka i alla fall!
Ha det bra

Lotta sa...

Alltid lika sorgligt med avslut, men man känner ju sig så nöjd av att klarat av det.
Huvudsaken är ju att gossarna har roligt, för det ser det verkligen ut som.
Ha en bra dag.
(hur ser vädret ut hos er, här är typ 3 sm snö ännu minus, men börjar milla...)

En snöig hälsning ifrån småland.

Michelle sa...

Hoppas det blir kul på tävlingen :D

Carina sa...

Vad kul att det går så bra!!!Kul när man "finner" varandra på kursen också.Tycker själv vi går ide när det gäller kurs just nu men vi kommer igen=)

Katarina sa...

När man trivs med en kurs så önskar man nästan att den fortsatte i all evigeht...
Kram!

Kicki sa...

Vad roligt att du anmält er till en tävling! Då ska jag hålla tummarna för er! Det är ju också toppen att ni ska samlas och träna ihop på agilityn även efter kursens slut. Man peppar varann till träning när man är flera! ;D

monica sa...

Vad kul att det går bra!!! Lycka till på söndag....Kram....

Carina sa...

Det går åt rätt håll i alla fall och jag har inte alls lika ont som jag hade och snurret är nästan helt borta. Jag kommer inte träna nästa vecka om det inte fungerar, men jag är bra sugen på att komma igång och träna :)
Ha det bra

Znogge sa...

Synd att kursen är slut men eftersom ni forsätter som enträningsgrupp gör det kanske inte så mycket. Hoppas det går riktigt bra för er på tävlingen. Vi håller ngra tassar och en tumme ;-)

Kram

Quila o Ronja sa...

Flying Tyson!!!
Bilden är ju jättebra, om du dessutom springer ;-)
Oj då, vad du varit duktig :-) Städa är något jag skulle behöva ta tag i :-(

Tack, tack för grattis
Kram
Susanne

Malin sa...

Storstäda, vad är det....? Näe, jag kommer inte på det, det ordet har jag ALDRIG hört innan ;-)

Kul att det går så bra och att ni kommer att fortsätta träffas och träna. Oxå jättekul att ni ska tävla, strunt samma om ni kanske inte är bäst, det är ju ändå jättespännande och man VET ju aldrig ;-)

Kram Malin

Anneli sa...

sv: tack så mycket. Det var av en slump som jag såg den här notisen också.

Vad roligt att det har funkat så fint på agilityn. Hoppas det går nu på lördag.

Sussi sa...

Vad kul att du har en hel del kul att se fram emot även i vinter och till våren..

Det roliga med min vän. Går man i klädesaffärer och sånt är hon väldigt vettig vad som är behövligt eller inte. Men går man i en elektronikaffär är det jag som får stoppa henne istället ;)
Tänk att man kan vara så olika..

Ha en riktigt trevlig helg
Kramisar

Ann-Margret o Vinja sa...

Att städa låter ju inge vidare kul :( Tyvärr så måste man ju ibland.
Vad tråkigt att eran agility kurs är slut, är ju tråkigt när det är ett gäng man trivs med.
Roligt med lite tävling som avslutning och kul att ni ska fortsätta att träna tillsammans :)

Hoppas du och vovvarna får en skön helg :)

ansepanse sa...

Sv: jo, jag finns ju kvar för henne :)
ha det gott vännen - kramar

Quila o Ronja sa...

Håller alla tummar för dig och Enzo i morgon!!!

Sv. Jaa, jag vet.....stigarna och "färgplupparna" på träden ska jag inte glömma.....men där finns ju ingen svamp, hahaha

Kram
Susanne

Elin sa...

Usch, det är alltid lite sorgligt när det är sista kurstillfället. Därför jag gillar att gå på kurser man träffar så mycket nya människor och det blir en liten laganda inom gruppen, även om man vill eller inte =)

Kicki sa...

Jag håller också tummarna för dig i morgon, ska bli roligt att få vete resultatet sedan! :D

Ha en toppenfin helg, Kram

Sussi sa...

Jag är väl inte allt för mycket för att handla tekniska prylar. Är nog lite snål. Dom är ju så dyra ;)
Men idag måste jag iväg till Media Markt lite panikartat. Usbkortläsaren pajjade igår. Jag måste ha den bilderna från kamerna för att kunna blogga ;) Har inte hittat vart jag gjort av sladden till kameran. Tänk jag köpte kameran för några veckor sen och har redan lyckats ha bort sladden. Bra jobbat Sussi!!! ;)

Hoppas du har/får en riktigt trevlig helg
Kramisar

Sandra sa...

Kul att det går så bra :) härlig bild!

ansepanse sa...

Sv: ja nog regnar det och mörkt blir det inne, men jag har städat undan lite grejor idag :)
kramar

Carina sa...

Nej, regn är inte så kul det heller! Men isen har smällt lite under dagen i alla fall.

Anneli + vavvorna sa...

sv: ja, Ruth kommer verkligen till en toppenfamilj, så jag känner mig helt lugn. Ruth är ganska stor, både hon och Nancy väger strax över 1 kg och imorgon är de 11 veckor.

Ha en härlig helg!