lördag 2 oktober 2010

Äntligen helg

Fast inte blev det någon sovmorgon idag. Jo om jag jämför med mina vardagar så blev det ju 2 timmar längre :-) Men för att vara lördag var det tidigt att gå upp vid 7 men jag och Enzo ska ut och träna sök idag. Det var ett tag sedan vi var med så det ska bli riktigt kul att se om han kommer ihåg vad han ska göra. Vädret är rätt ok, det regnar inte men är lite kallt så då passar mitt underställ bra idag som jag köpte när jag var på Ge-kås i torsdags. Fick ett ryck och ville köra dit. Slutade klockan 1, körde hem och ringde Tim och hörde när han kunde vara hemma. Han skulle vara hemma vid 4 så jag tog vovvarna med mig ut till fotbollsplanen och tränade lite agility.

Här har vi en tunnel och två hopphinder i vinkel
Slalom med 4 pinnar, det räcker än så länge tills han har fått in ordentligt hur man gör. Men det går mycket bättre nu.
Enzo tar en liten vilopaus efter träningspasset.
Tyson var såklart oxå med och tränade och det gick jättebra för båda. Sen gick vi hem och vilade och tog det lugnt till Tim kom hem och då stack vi iväg. Tim hade en kompis med oxå. Vi gick och lullade rundor på Ge-kås till dom stängde, får nog ha mer tid nästa gång :-) I klädetsväg till mig blev det mest nyttokläder som långkalsonger och underställ men Tim fick en snygg vinterjacka för bara 199:- och några tröjor. Och såklart blev det lite godis i slutet, det hör liksom till :-)

Nu ska jag fixa min fika och sen ska vi sticka iväg till skogen. Hoppas ni får en bra dag
Kram

19 kommentarer:

Sussi sa...

Skoj att komma igång igen..
Agility är så bra motion för dom också. Synd bara att Doris är så feg. Annars hade jag kunnat tänka mig att syssla med agility!
Nu är hon alldeles för gammal. Hon skulle väl bryta benen eller nåt sånt om hon väl hade vågat sig på dom farligaste hindren ;)

Ha en mysig lördag
Kramisar

Tessan sa...

Hej gumsan!
Först vill jag skicka dig en varm stor kram...läste om din mamma( har ju inte varit här på ett tag)Tände just 2 ljus till min egen mamma, så vi kan dela på dom.

Har oxå varit och kört första söket sedan i våras, det var super skoj!
Kramis från oss!

Becca & Olga sa...

Nej inte än :d förhoppningsvis till nästa säsong :D
Har tur och hittar endå ;)

Grabbarna boys sa...

Kul med agility.
Det har vi också tränat o visat idag.
Ni ser ut att ha haft en toppendag.
Vov från grabbarna boys!!

Sussi sa...

Hoppas du fick dig en lite längre sovmorgon i morse..
Vi har sån tur att Doris gärna tar långa sovmornar ;)

Ha en fin fin söndag
Kramisar

Quila o Ronja sa...

Tur man har hundarna att lägga sin energi på. Visst är det.....
Tack för fina hoppbilder på Tyson. Han ser ut att flyga över hindren ;-)

Sv. Gissa att jag fått mitt lystmäte av renar! Det hjälpte att gnälla lite, hehe

Ha det gott
Kram
Susanne

Znogge sa...

Inga klagomål här inte! Hoppas du får en fin söndagskväll!

Kram

Carina sa...

Ja jag hoppas verkligen att det börjar vända nu, hon var så mysig i går och hade fullt fokus på mig :)

Sussi sa...

Vad skönt att båda gillar sovmornar. Många har otur att ena vill upp tidigt! Fast Doris brukar i och för sig komma och kolla läget vid sjutiden men vi brukar bara säga till henne att gå och lägga sig igen och det gör hon :)

Ha en fin måndag
Kramisar

ansepanse sa...

det är roligt med agility, jag går ju på kurs med nemo och sluggo nu, tillsammans med yngsta dottern
kramar

Sussi sa...

Gillar du inte fikabröd!!? Jag är tvärtom istället. Jag äter för mycket.. ;)

Ha en fin fin dag
Kramisar

Michelle sa...

199 var ju ett kap må jag säga :) Köpte också vinterjacka förra veckan fick nästan lite ångest efteråt för de så j*la dyrt men det är ju sånt man måste ha :)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul med sök :) Men kanske inte lika kul gå upp tidigt om man äntligen är ledig. Men vad gör man inte för att sin vovve ska må bra :)
På Ge-Kås har jag nog aldrig varit, men det skulle vara kul. I alla fall om man har en väl fylld plånbok ;)
Hoppas eran sök träning gick bra :)

Torsten sa...

Har i min frånvaro också varit lat på att läsa hos alla andra....Ser ju nu först vad som hänt hos dej!
Att förlora nån nära är inget vidare, men en dag upptäcker man att livet går vidare ändå, även om saknaden finns kvar!
Kram på dej!

Quila o Ronja sa...

Hej Carina
Jaa, det var mycket klokt han sa. Sedan kanske inte jag håller med om precis allt, men i det stora hela. "Tillsammans" tycker jag är ett bra ledord.

Ha de bra
Kram
Susanne

Sandra sa...

Ullarde är kul :)

Quila o Ronja sa...

Tittar bara in för att se hur du har det ;-)

Kram
Susanne

Sussi sa...

Nu passar rubriken in igen ;)

Du kan ju förstå med mitt taskiga tålamod hur jobbigt det är att vänta så länge..
Men vad ska man göra! Man har ju inget val ;)

Ha en supertrevlig helg
Kramisar

Carina sa...

Japp det hoppas jag med, något bättre idag när jag är hemma och tar det lungt, men fortfarande snurrigt. Jag tror det kommer från Nacken, kör salva och värme så jag hoppas det blir bra snart!
Ha det bra