onsdag 10 februari 2010

Äntligen ledig

Ojoj vad det var skönt med sovmorgon i morse, var ruskigt trött igår. Har druckit energidrycker hela helgen för att orka jobba hela dagarna. Men idag kan jag ta det lite lugnare och sitta och pyssla med min nya fina dator :-)
Vovvarna och jag tog en härlig promenad i morse, solen lyste och det lagom kallt, -3. De fick springa lösa i snön och busa lite. Hade med en ny leksak som Enzo skulle leta upp men den försvann i snön hihi. Vi kunde inte hitta den men den kommer väl förhoppningsvis fram när snön börjar töa bort.
Har suttit och fixat en del med att föra över alla bilder och musik och program till den nya datorn. Tar ett tag att installera allt man vill ha och alla dessa lösenord till hemsidor som man inte kan i huvudet, så jobbigt :-)
Försöker göra lite nytta oxå idag, håller på att tvätta och ska snart städa lite och såklart ska jag kolla in era bloggar.

Hoppas ni får en bra dag

13 kommentarer:

Linda & Azi sa...

Härlig promenad! :) Typiskt att leksaken försvann, men de dyker väl upp sen :)

Patricia & Elwiz sa...

Haha ja det hade varit en perfekt liten hundflock :D!

Elin sa...

Här är det 2 leksaker som försvunnit i snön med, dock bara i trädgården, eller ja buskar och granar i trädgården. Mamma och bror är det som står för dessa bravader. ;p

Jag fick hem furminatorn idag, men inte hunnit testa den så mkt. Ville göra lite ute ifall det skulle bli massa hår, men så började det snöa och man skulle ju inte göra på våt päls så det blev inte så mkt. Men ska prova mer sen. Hoppas att den är bra! lite rädd att det ska förstöra den övre pälsen bara. Men man måste ju nästan prova eftersom man hör så mkt bra. :)

michelle sa...

Herregud hela mars också? De ju inte klokt. Så länge det inte är slask :D Hoppas den där leksaken kommer fram sen också :) Må så gott!

Ville och Marie sa...

Hejsan
Det som göms i snö kommer upp i tö
jag har burit ut massor av leksaker på gården som snöat över....men det blir kul att hitta alla sen.'
Ha det gott så hörs vi igen..
tassklapp från Ville

Marina sa...

Kul med ny dator. Det är mycket som kommer att komma fram när snön smälter.Hoppas ni hittar leksaken då!
Ha en bra kväll.

monica sa...

Härliga kort. Solen skiner på din lediga dag, det är du värd!! kram :)

Eln sa...

haha, Enzo och Julius verkar bara bli allt mer lika varandra *skrattar* :)
Kul att höra att det inte bara Julius som drar i den andras koppel.

marie och spencer sa...

Perfekt vintertemperatur med-3!

Det är drygt att överföra grejer till ny dator och få till det som man vill, köpte själv ny dator för flera månader sedan och har ännu inte överfört bilder, musik och sådant från den gamla :P

Torsten sa...

Skönt med ledigt och sovmorgon! Hoppas du är nöjd med nya datorn (säger somliga avundsjukt)!
Må så gott!

michelle sa...

Jag har fått välja ut ett par stycken att ge en award till och jag valde bland annat dig så du kan hämta den på min blogg när du har tid :)

Tessan sa...

Här har oxå varit sol och härligt vinterväder...även om jag är dö less på den nu! Men hundarna stormtrivs i all snö. Härligt med ny dator, jag sålde min laptop för 1 år sedan och köpte mig en stationär med massor avminne och stor skärm eftersom jag fixar ju så mycket med bilder. Men ibland saknar jag laptopen så att man kan sitta och surfa runt tex framför TV:n ;)
ha en härlig kväll

Kramis!

Lotta sa...

Det ser så härligt ut i solen...
Nu vill jag ha vår...
Vovvarna här hemma vill nog det ska bli varmare...
Ha en bra helg.
Kramiz