lördag 20 februari 2010

Lurad

Jag har blivit lurad av mina katter :-) De har fått mig att tro att de inte gillar varandra utan snarare hatar varandra. Den äldre Bella (mörk) tar varje chans hon har att ge den lilla, Gizmo (gul) en smäll. Men i morse kom jag på dom hihi
Så här närma har jag aldrig sett dom ligga varandra tidigare.

Sen fick jag en chock när jag kom ut, sååå mycket snö det har kommit. Tim var ute med hundarna i går kväll så jag hade inte varit ute sen 5 tiden igår. Nu var det helt vitt överallt och knappt skottat någonstans. Nu ser man knappt buskarna utanför lägenheterna.
I snön gömmer det sig något gott. Tyson hoppar alltid upp på denna hög och börjar gräve efter vad det nu är :-)
De hade inte skottat våra gångvägar så det var rätt jobbigt att plumsa i snön, så idag fick jag oxå rikligt med motion. Enzo var nog den enda av oss som inte tyckte det var jobbigt, han skutta på som om han är en kanin. Tyson gick i mina fotspår så blev det mindre jobbigt för honom. Bilden är tagen på gängvägen där det knappt var någon snö för någon dag seden.
Den lilla prickan är Enzo :-)
Fina bilarna är, tur man har garage och tur att man inte behöver ta ut bilen idag.
Hoppas ni oxå slipper ut och köra bil och om ni måste ta det lugnt...

Ha en bra lördag och drunkna inte i snön

10 kommentarer:

marie och spencer sa...

Oj vilken snö! :O
Bengt gillar också att gräva i snön, häromdagen försvann hela han! bara svansen som stack fram, haha! fick dra i den för att han skulle komma fram ;D

Gun sa...

Vad mysigt med katter som tycker om varandra i smyg. Och härligt för hundarna att leka i snön också.

Patricia & Elwiz sa...

Jaa usch det är svinkallt. Elwiz backar ju så fort jag säger att vi skall ut. Som tur är har vi "bara" -22 grader nu :p.

kicki sa...

De små busfröna, nu lurade de dig allt. Katter är allt för goa ;-)

Ja jisses vad snö det har kommit och det blir tungt att gå när de inte hunnit ploga. Tur du har "livlinan" på Tyzon, för rätt var det är har han grävt ner sig helt, för att hitta det han söker;-D. Jag ska själv ut i snösvängen i morgon och jobba. Det ska köras bort en väldans massa snö från delar i centrum.

Ha nu en riktigt mysig helg. Kram

sara - Glitterögon sa...

Haha vilka luriga katter :)

Stella o Doris matte Lotta sa...

Vi har låtit bilen stå i dag, gillar inte att köra när det är halt!

Så goa katterna är, kommer ihåg första gången Stella låg kvar när Doris la sig nära, en härlig känsla!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Carina sa...

Ja det är lite skillnad på -10 och +38. Vi har fortfarande kallt och de snöar, verkar aldrig ta slut.
Ja jag fick ordning på bloglovin tillslut.
Ha det bra

Jenny och Qing sa...

Åh jösses med snö på bilarna. Inte kul att komma ut till det en måndagsmorgon när man är stressad=)

Ja, de har en jättefin reahbavdelning i helginsborg. När de sände djursjukhuset på tv så var det från helsingborg de filmade. Detta djursjukhus är jättestort och jättefint. Speciellt den avdelninge med bassäng och löpband i vatten. Bassängen har även strålar som skapar motstån i bassängen.

Elin sa...

oj, ser ut som ni har likadant med snö som oss :S Igår fick man köra i 60km/h för att kunna komma frma på vägarna, stackars plogarna hinner ju inte med :S

MIchelle sa...

Hehe va söt den lilla 'pricken' va där i snön :)