onsdag 24 februari 2010

Lite videosnuttar

Utanför fönstret lyser solen på oss idag, härligt. Fast det är fortfarande lite kallt -4, fast det går ju inte att jämföra med er som har -20 och mer :-) Tänk så lite som krävs för man ska bli lite piggare, en liten solstråle... Pigg var jag inte i natt, har problem med att sova en hel natt. Vaknar alltid minst 1 gång per natt. Detta är väldigt jobbigt då man aldrig känner sig riktigt utsövd. Men tack och lov hjälper solen en att bli lite piggare.

Idag bjuder jag och vovvarna på lite videosnuttar som vi filmade på morgonrundan, innan solen hade kommit fram.

Först ut, Enzo bär Tysons koppel, alltid lika roligt att se. Han gör nog det så gott som varje gång vi ska gå ut om inte jag håller i kopplena.


Härligt fågelkvitter i bakgrunden. Hundarna har hittat något intressant i snön, kan tänka mig att det är fågelfrö.

Tyson ser så glad ut när han springer och lilla svansen svajar. Sen kommer stora stygga Enzo och attackerar honom och låter som värsta odjuret :-)

Sista lilla videosnutten. Det finns så mycket gott att lukta på i snön.

Hoppas ni alla får en bra dag

11 kommentarer:

Patricia & Elwiz sa...

Jaa det skall bli spännande (om vi nu får gå) har aldrig varit på en hundkurs förrut :)! Hoppas att vi lär oss något, jag och elwiz, för enligt pappret skulle vi lära oss allt vi redan kan xD!

Jaa hoppas verkligen att snön försvinner snart! Man vill ju inte springa runt i snö och minusgrader i nåra timmar :P!

Carina sa...

Härliga små videoklipp, det är alltid kul att ha på hundarna.
Jag red som liten och fram till tonåren, sen höll jag upp i tjugoår tills min yngsta dotter började rida, då börja jag igen. Så jag rider ju bara en dag i veckan, men det är jätte kul och jätte bra träning!
Ha det bra

Elin sa...

*haha* Enzo är ju exakt som Julius när det gäller koppel :D *skrattar gott*

Torsten sa...

Klart att man måste hålla reda på den 'lille'...Enzo är ju duktig ju!!!
Kul med filmsnuttar!
Ha en jättebra dag!
Kram

Marina sa...

Härliga filmsnuttar! Vad kul att de har varandra.
Ha en bra dag.

Patricia & Elwiz sa...

Jaa jag blev helt chockad då ja såg honom i munnen xD. Men han har legat och gnidit tassen mot rätt ofta för de har ju kliat oså har han haft stort bit behov så antagligen har dom väl trillat ut lite då o då utan att ja märkt de, man ser ju inte dom små tänderna så ofta xD

Stella o Doris matte Lotta sa...

Vad duktig Enzo är, du kan ju stanna inne och låta honom sköta koppelpromenaderna :-) Stella låter precis likadant när hon busar med Doris ute, folk som inte varit med förut brukar bli förskräckta...

Ha en trevlig helg

Linda & Azi sa...

Min data är så seg så jag kan inte se filmsnuttar :(

Ja, jag har Windows Movie Maker som program :D

kicki sa...

Jättekul att se dina små videoklipp! Enzo är så gullig när han först tappar kopplet och sedan tar upp det igen. Det är verkligen han som ska gå ut och gå med Tyson ;-)

Det är inget vidare när man inte får sova hela natten. Jag hade det likadant under en period och trodde jag skulle bli tokig då jag istället blev trött när klockan ringde och jag verkligen skulle gå upp. Men jag fick rätsida på det efter ett tag. Hoppas det löser sig för dig också.

Hoppas din helg blir jättemysig. Kramar från Kicki

Marina sa...

Ha en bra dag. Ni har det kanske mildare ute ni med idag! Det är skönt.
Ha det gott.

Patricia & Elwiz sa...

tack tack :D:D!