onsdag 17 februari 2010

Sovmorgon

Idag tog jag och vovvarna sovmorgon. Gillar att ha hundarna sovande hos mig, fast jag har det bara när jag är ledig, annars sover de inne hos Tim. Lyckades ta ett foto när vi låg och mös i sängen. Tyson ligger mellan mina ben och Enzo sidan om mig.
När vi väl orkade gå upp gick vi ut direkt på en liten promenad. Sen blev det dax för frukost och efter det busade vovvarna som de alltid gör. Ibland får jag säga till dom för då blir det för mycket. Man hade nog inte tänkt på det om inte Enzo alltid låter så mycket när han leker :-) Tyson försöker att vila men Enzo retas med honom hela tiden, kolla snyggestilen på Enzo. 
Var på verkstaden med min bil innan idag. Lampan för airbagarna lyser så de skulle kolla varför. Hade bilen inlämnad på service för ett litet tag sedan så jag blev lite irriterad när den börja lysa. Det var sidoairbagen som pajat, kul. Garantin gick ut när bilen var 2 år, vilket var i januari. Frågade dom om den var tidsinställd att paja precis när garantin hade gått ut. Verkar vara ett vanligt problem hos Seat enligt verkstadskillen. Att sätta in en ny kommer att kosta 3800 kronor. Alltid kul att ha bil för då vet man vad man ska lägga pengarna på :-(

Hoppas ni får en bra kväll

6 kommentarer:

Carina sa...

Ja bilar är bara utgifter, men det är svårt att klara sig utan den också. Så man får väll ta det onda med det goda.
Ja om du kan ska du åka till Thailand, det var jätte härligt där, trevliga mäniskor, god mat m.m.
Ha det bra

Kicki sa...

Fy sjutton vad trist! Men visst är det typiskt att saker ska pajja när garantin gått ut. Roligare kan man ju ha för de pengarna.

Jag köpte också ny bil i Januari 2008. Peppar peppar... den har hållt sig felfri än så länge förutom att jag själv klantade till det med bensinen i tanken...

Enzo ligger precis som Steffie brukar ligga - rakt ut med benen. Inga fel på de höfterna :-)

Visst är det härligt med sovmorgon. Underbart att bara ligga och dra sig...Mmmmm

Lotta sa...

Aldrig kul med bilar som krånglar,
det trista är att det hjälper inte om man har en gammal rosthög eller sprillrans nya för det är alltid nåt...

Härlig stil på Enzo...
Baileys kan oxå få till bakbenen så ibland, men verkar inte bekvämt i längden...

Ha en bra dag...

linda & azi sa...

mysigt att sova tillsammans, azi sover alltid hos mig :)

Torsten sa...

Skönt med sovmorgon o mys i sängen!
Ja, bilar ska bara starta o gå...Moderna bilar har inte alltid den egenskapen, dessutom har dom alltid för många lampor som blinkar o lyser!
Ha en bra dag!

Marina sa...

Mys med hundar i sängen är toppen!!
Ha en bra kväll. :D