fredag 5 februari 2010

Ny dator

I onsdags var jag och Tim på OnOff för vi skulle köpa en ny laddar till hans mobil. Då passade jag på att fråga lite om datorer. Har varit rätt trött på min bärbara för jag kan inte titta på film, videoklipp eller spela spel för den hackar så mycket. Vi kom fram till att det troligvis är ett för dåligt minne till grafikkortet som gör det. Så han visade lite datorer de hade och sen åkte jag och Tim hem, så fick jag fundera i lugn och ro.

Så igår körde vi dit igen för om inte annat hade jag bestämt mig för att köpa en ny router, för den jag har, har för dålig överföringshastighet. Samma kille jobbade så vi börja diskutera igen och till slut blev det en ny dator. Som ni förstår hade jag fullt upp hela kvällen :-) Vi testade att titta på film över internet och inte ens ett litet hackande uppstod. Så nu är jag nöjd och glad och lite fattigare :-) Jag fyller snart år så det får vara en för tidig present till mig själv. Den är så mycket snabbare än min gamla som nu Tim får övertag, så han blev oxå glad.

Snygg design har den oxå med lite små finesser som jag gillar
Lite svårt att se kanske men mitt på  så finns volymkontrollen, bara drar lite lätt med fingret så skruvar man upp eller ner, eller stänger av ljudet helt
När jag loggar in kan jag logga in med hjälp av mitt fingeravtryck hihi det var rätt häftigt.

Nä nu får jag hålla reda på tiden och inte sitta här och leka, ska ju jobba snart. Tyvärr blir det inte mycket lekande i helgen, varken med hundarna eller datorn för jag ska jobba.

En liten bild på Tyson när han nästan drunknar i snön, bra motion hihi
Ha en bra dag
Carina

15 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Grattis! Kul med nya grejer:)

Charlotte sa...

Snygg dator. Alltid roligt när man köper något nytt :-)

Önkskar dig en fortsatt trevlig fredag.

Unknown sa...

grattis i förskott och till datorn mycket glädje där.
Pia

Elin sa...

najs med en ny dator! :)
me like!

Kicki sa...

Grattis till nya datorn. Den ser riktigt fin ut. Ja nog vill man att filmfunktion och övrigt ska fungera så det var nog väl investerade pengar. Dessutom är det roligt när det finns lite nya finesser på den.

Ha en härlig helg - även om du ska jobba! :-D

Kram

Marina sa...

Härligt att köpa nya saker som fungerar!
Ha en bra kväll.
Kanske melodifestivalen..? :D

marie och spencer sa...

Ojdå, alltid kul med nya grejer!

Tyson se så liten ut på bilden, ba försvinner i snön. Bra motion som sagt, brukar tänka så när Bengt ålar runt i snön, säkert bra för ryggen att träna musklerna i snön ;)

Elin sa...

Åh, alltid kul med nya grejer! :)

Patricia & elwiz sa...

Han verkar inte vara påväg att dö iallafall, han sover så gott och andas normalt och så :).

Torsten sa...

Hm, nu måste jag hjälpa till...matte har lite svårt att stava till avundsjuk!!! Kul med en ny fin dator, det skulle visst vara fint här också :)

Linda & Azi sa...

Azi tackar! :):)

Stella o Doris matte Lotta sa...

Åh vad kul med ny dator, jag är en sån som gillar teknikgrejjer, både datorer och mobiler, blir lite för dyrt i längden bara :-)

michelle sa...

Kul med nya teknikprylar :D

Charlotte sa...

Ja nu mår jag bättre. Går aldrig ut själv. Är för feg för det för man vet aldrig vad som kan hända. Men nu slutade det ju bra iallafall.

Vilken fin dator. Alltid lika kul med lite nytt :-)

Marina sa...

Hoppas allt går bra med nya datorn! Fullt upp.
Ha en bra kväll. :D