torsdag 23 september 2010

Omtänksamma människor

Tänk att man kan finna människor som inte känner en men ändå bryr sig om en, det är verkligen fint. Många fina bloggvänner känner jag att jag har och för den delen "vanliga" vänner och även en fin familj.  Jag tackar verkligen för att ni finns och visar att jag betyder något.

Tyvärr är det inte så bra här. Min mamma orkade inte mer utan somnade in i stillhet förra torsdagen. Vi hade alla varit och hälsat på henne på kvällen och precis kört hem och lagt oss när vi fick samtalet att hon somnat in. Så det var bara att klä på sig och köra ner till Helsingborg igen för att ta ett sista farväl. Tänkte att det nog skulle hjälpa en att faktiskt förstå att det hänt men det kan jag säga att många gånger förväntar jag mig att vakna upp och allt är som vanligt men tyvärr blir det inte så. Jag har aldrig tidigare mist någon så nära så jag var helt oförbered på alla känslor som bubblar upp i mig utan förvarning. I dessa stunder är det skönt att kunna snacka med någon eller kanske bara läsa någon blogg om något helt annat och ni ska veta att jag har varit inne och läst på era bloggar även om jag inte har skrivit någon kommentar.

Detta var ett väldigt jobbigt inlägg men jag känner att jag vill dela med mig till er alla. Ta vara på varandra och krama om de ni tycker om. Många kramar från mig och mina vovvar.

24 kommentarer:

Anneli sa...

En stor kram till dig och din familj också.

Katarina sa...

Ta hand om dig!
Kramar!

monica sa...

Hej vännen.. Du vet var jag finns om du vill prata eller bara vara här!! Jätte kram till dig och Tim!!!

lotta sa...

Inte bara 1 utan 1000 kramar ifrån småland...
Be sonen din krama dig xtra mkt just nu och gosa och mys och ta emot tröst av dina fyrbenta vänner...de förstår så mkt...
När pappa dog för ca 2,5 år sedan var vovvarna och skogen en stor tröst...familjen oxå såklart...
Kramiz

Carina sa...

Tänker på dig och skickar en stor varm kram! Man kan tyvärr aldrig förbereda sig.

Grabbarna boys sa...

Vi tänker också på dig och skickar massor av kramar.
Som Carina skriver, man kan nog aldrig förbereda sig.
Tur i sorgen att man har sina fyrbena vänner som alltid måste ut och aktiveras vad som än händer.
De kan vara räddningen många gånger.
Kram!!

Sandra sa...

Beklagar sorgen. Tusen varma goa kramar sänder vi från Staffanstorp och tänker på er.

Ann-Margret o Vinja sa...

Jag lider med dig och beklagar verkligen sorgen :( Inte lätt att mista någon nära och kära.
Som du säger är det nog svårt att förbereda sig inför en sån sorg.

I såna här lägen är det verkligen skönt att ha sina kära hundar omkring sig så man kan få tänka på nått annat en lite stund.

Vissa saker styr man ju tyvärr inte över och det här är en av dom.

Saknar i alla fall din blogg och dina fina kort på vovvarna så välkommen tillbaka när du orkar.

Quila o Ronja sa...

Varma kramar från oss.

Susanne

Carina sa...

Det var tråkigt att höra, beklagar sorgen.
Många kramar från mig och russlarna

Marta sa...

Jag har aldrig sett en Chihuahua i den färger men den är söt!
vill du byta länkar?
http://hundtrio.blogspot.com/

Marianne sa...

Jag tänker så mycket på dig. När du känner att du har ork och lust, vill vi gärna träffas på en liten skogstur. Varma kramar från mig och Kenzo.

Michelle sa...

Usch vad jobbit. Beklagar er sorg. Det är i sådana här stunder man inser att man ska uppskatta dom och det man har och det gör man. Det är nu ni ska stötta varann och bara finnas där. Kram till er från oss.

Quila o Ronja sa...

Hoppas du är ok....tänker på dig.

Sv. Jaa, såg också det där med snön. Ganska nära Idre dessutom, burr!! Men som vi sagt förut...det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, hihi.

Kram
Susanne

Znogge sa...

Så tråkigt att höra. Beklagar sorgen. När det gäller att mista en förälder är man aldrig beredd. Men hur konstigt det än låter så lär man sig leva med det.

Kram

Kicki sa...

Har haft problem de ggr jag varit inne här idag med att skicka kommentar då "visuell verifiering" inte visar några tecken! Är det bara jag som haft problem med detta? Min text raderas när jag försöker skicka den utan verifiering. :( Försöker igen..

Kicki sa...

Nu fungerade det när jag tryckte på "granska kommentaren" först. ja,ja, skam den som ger sig. Hoppas du mår lite bättre. Trevligt att höra ifrån dig igen Carina. Hur mår gänget?

Malin sa...

Jag är så ledsen Carina, det gör ont i mig och jag känner din sorg, din smärta. Jag tänker på dig!
Stora kramar Malin

Carina sa...

Annica är en av tränarna som är så snäll och stannar kvar med mig efteråt och hjälper mig. Hon har ju sett Krita förra terminen och tror att det här är något jag kan träna bort! Hon tror att det bottnar i att Krita är osäker och visar det med agresiva tentenser.
Tänker på dig, måste vara jätte jobbigt, mamma som alltid funits där, måste bli jätte tomt :(

Sussi sa...

Å jag förstår att det här inlägget måste ha varit jättejobbigt. Jag är så ledsen för eran skull..
Stor kram till dig och din familj..

ansepanse sa...

jag beklagar sorgen, vännen, kramar i massor från mig

Kicki sa...

Den hunden kom från motsatt håll och det var motvind, så den hann ta mig i vinden snabbare än mina egna! Men gissa om jag blev paff när det prasslade bakom mig när mina hundar var framför mig! Huuu

Ja, Halmstad är fint. Jag har varit där en del, bl.a levererat mycket gods dit. Dessutom har jag campat med ungar och hundar på Hagöns camping för många år sedan. Kommer om och hälsar på dig någon gång när vi har vägarna förbi!

Madeleine sa...

Beklagar sorgen.

Becca & Olga sa...

Beklagar verkligen förlusten!
Stor tröstande kram från oss <3