onsdag 18 november 2009

Bad x2

Idag har vädret varit riktigt tråkigt, bara regn och blåst hela tiden. Men ut med hundarna måste man ändå så spelar det ingen roll hur vädret är. När vi var ute hittade vi en jättevattenpöl som Enzo var tvungen att springa i, Tyson sprang sidan om den :-)

När vi kom in igen fick Enzo sig ta sig ett bad. Blev ju inte direkt ren av att springa i vattenpölen.

Testade ett nytt schampo (K9) idag som jag köpte på utställningen i Malmö. Det var bra och luktade jättegott. Även när han var torr i pälsen satt den goda lukten kvar. Torkade Enzos päls med fönen idag, första gången. Han var lite skeptisk till att börja med och undrade nog vad det var för något. Men kom snabbt på att det var rätt skönt när jag torkade pälsen med fönen och masserade lite i pälsen. Han lade sig på rygg efter en stund :-) bilderna blev inte så bra, inte lätt att föna och ta bilder samtidigt.


Enzo blev trött av allt badande så han tog sig en tupplur vid våra fötter i vardagsrummet.

Tyson tyckte soffan var lite smutsig så han satte igång och tvätta den.

Ha en bra dag

13 kommentarer:

Lotta sa...

Hej och tack för din kommentar...
Lika söta vänner har du...
Nybadad ännu sötare...

Nu när kidzen börjar bli äldre, Mina 15 o 18 så är de ju som mina små barn.
Blir någon sjuk eller haltar eller nåt oroar man sig hemskt.
Sen vet man ju att våra gullgrisar är till för Jakt, så allt kan hända...
Men det vore en stor förlust om man miste någon.
MVH Lotta

Torsten sa...

Ja, det är så tråkigt väder att man snart vill gå o gömma sej!!!
Men ikväll ska jag iväg och träffa några ur kursen vi gick i höst, så en liten ljusglimt i mörkret att hugga tag i....
Matte hotar även mej med bad, hon påstår att jag är skitig, man blir visst det i detta väder!
Ha en bra kväll!

Patricia & Duke sa...

Ja det är hemskt, man hinner inte göra något! O på sommarn är det ljust dygnet runt.. :p.
Ja västen är jätte käck! en barnväst från dollarstore för 20 kr!

elinoenso sa...

Hehe, ja precis! Här regnar det med urschurschursch. :/

Linda & Azi sa...

Haha stackars dej som har vovve som springer rakt in leran :) Var på hundöarna idag, Azi blev riktigt smutsig :D

Heléne sa...

Så fluffig o fin han blev. Ses på lördag:)

Sara sa...

Jotack. Det känns viktigt att folk minns oss. Att vara en i mängden har aldrig varit vår grej ;).

sheltie-68 sa...

Det ser ut att vara liknande päls som min Hector har. Men han har en väldigt lättskött päls, jag spolar oftast bara av honom på tassar och under magen,shamponerar honom jätte sällan. :D men att ha hund i detta väder förpliktar.
Ha en bra kväll. :D

Elin sa...

säger som en tidigare sa, va fluffig han blev! :))))

Sara sa...

Vilka härligt renliga vovvar du har! :P

elinoenso sa...

Hehe, ja när man har bil så blir man ju ganska bekväm. Jag har ju körkort men inge egen bil. Fast åker aldrig buss heller. Men tänkte att det kunde vara nyttig upplevelse för honom ändå. :)

Vet inte har ju aldrig åkt med hund förut, fast på hemsidan så står det att de ska tas betalt för hundar. Men sen om de inte brukar göra det, eller om jag hade tur. Det vet jag inte;p

Patricia & Duke sa...

Upp i tid kom vi inte men några bilder fick vi iallafall haha :D!
Så söta blöt-bilder! :D

michelle sa...

åh va söt. jag bada tigger i förrgår :D tråkit när det regnar så mycket bara dom blir ju lika skitiga snabbt som bara den.