söndag 29 november 2009

Åka bil

Igår bar det iväg till Bjuv där mina föräldrar bor, det är ca 8 mil att köra. Inga problem för Enzo för han gillar att åka bil, däremot tycker inte Tyson om det och har aldrig gjort. Han brukar dregla rätt mycket och även kräka. Jag ger han aldrig mat innan vi ska åka för att minska risken att han mår dåligt men igår hittade han något ätbart på marken när vi gick till bilen som han snabbt svalde...  Ibörjan gick det bra, Tyson till och med lade sig ner en stund och det händer inte ofta. Men tyvärr så kräkte han i bilen innan vi var framme.


Lyckades ta en bild när Tim (i mitten) hjälper till att fixa maten :-) Min mamma och pappa står vid sidan om honom, jag satt bara och lata mig.

Fick stekt spätta och potatis till middag, mums. Sen fikade vi med kakor och glass lite senare på eftermiddagen. Sen var det dax att köra bil igen, kolmörkt hade det blivit ute.

Vovvarna hade blivit rätt trötta och passade på att vila sig i bilen.


Ha en bra söndag, hoppas solen skiner på er idag för det gör den faktist här ( än så länge)

13 kommentarer:

monica sa...

¨Hej Det låter som du blev uppassad igår. Det är du värd. Spätta lät gott....

Marina sa...

Jobbigt med bilresor om hundarna är åksjuka, jag har haft turen att mina hundar gillar att åka bil.
Ha en mysig första advent. :D

Elin sa...

Tack! =)

Får önska dig en trevlig första advent =)

Linda & Azi sa...

Jobbigt med en hund som ej gillar åka bil. Jag har turen att hundar jag haft "gillar" att åka bil. Azi lägger sig och sover direkt när vi åker, hon tycker det är nog inte världens roligaste men det är ok ändå.

Patricia & Duke sa...

Oj stackars tyson!
Ja det var roligt med uppmärksamhet, det hade säkert Tyson och Enzo också fått ^^,!

marie och spencer sa...

Ojdå lilla tyson :/
Spencer kan också bli åksjuk.. har blivit bättre nu, men förr kunde han spy i bussen då fick man hålla en bajspåse vid munnen som kan kunde syp i. Uuusch :(

Unknown sa...

En mysig dag för er gott.
Jag gick på visit hos kompisen det kändes skönt. Jag kom hemfrån sjukhuset i fredags (efter hjärnblödning och operation)så gott det kändes idag att orka gå hem till Ala och bara vara.

ElinochEnso sa...

Alltid kul med en liten utflykt! :)

Torsten sa...

Alltid trevligt och framförallt gott att bli bjuden på mat!
Trist att Tyson ska bli åksjuk i bilen. En kompis till matte hade också en hund som blev åksjuk, men det gick bra om någon satt och höll henne i knät medan de åkte...
Ha en bra vecka!
Kramar

Hunden Liza sa...

Jag förstår verkligen Tyson vad det gäller bilåkning. Själv så hatar jag det.

ElinochEnso sa...

Håller med helt och fullt! :).. Aldrig något jag skulle använda till vardags eller kommer använda mkt. Men var just skönt att få lite extra space när man var sjuk :)

Michelle sa...

Stackars liten.

Marina sa...

Ha en bra kväll. :D