onsdag 2 december 2009

Nya tapeter

Idag  är det vinter ute, för första gången på länge har vi minus grader ute. Det har blivit lite vitt av frosten så nu väntar vi bara på snön. Hundarna var tyckte gräset var annorlunda när vi var ute, både till lukt och att gå på :-)

Jag är ledig som jag brukar på onsdagar men idag fick jag och vovvarna gå upp tidigt i alla fall, de ska tapetsera om i mitt sovrum, äntligen. Har väntat på det i ett halvår. Vi ska även tapetsera om i Tims sovrum och hallen och byta golv i sovrummet, hallen och köket. Så idag kommer vi att spendera dagen instängda i köket och utomhus. Får hoppas han är snabb för de får inte vara här när jag jobbar utan får passa på när det är min lediga dag och när jag slutar tidigt.

Här ser man den hemska tapeten som jag har nu...


I måndagskväll när jag körde hem från jobbet så ser jag en gammal tant som är ute och går med sin hund. Tanten går ca 3 meter före sin hund och tittar inte ens på den. Vad tror ni händer när jag kommer körande, jo hunden springer ut på vägen mot min bil... Tack och lov är det inte mer än 30 km/tim och jag kände på mig att något skulle hända så jag hade inga problem att stanna bilen. Undrar hur många olycker som händer för att folk använder flexikoppel och inte håller koll på sin hund?

Nu ska jag ta hundarna och gå ut i kylan. Hoppas ni alla får en riktigt bra dag

10 kommentarer:

Anneli + vavvorna sa...

svar: ja, kärlek är fint och kanske, kanske blir det små valpar i februari.

Vilken tur att du körde så långsamt. Jag gillar inte flexikoppel alls.

Ha en trevlig onsdag!

Anneli sa...

svar: tack för kommentaren. Kanske ska ta en ny bild nu så att man kan se skillnaden på fm och em.

Torsten sa...

Matte är också ledig idag, hoppas på en trevlig tur nånstans!
Samma sak hände min husse häromdagen, då var det TRE små hundar som rusade ut i gatan med flexikoppel....De unga mattarna pratade så mycket och hade noll koll på sina hundar! Livsfarligt!
Det blir säkert fint med nya tapeter och målarna brukar vara snabba när dom tapetserar så det kanske blir klart idag :)
Ha en bra dag ni också!

Alisa sa...

Hehe den köpte vi hos www.seahundochkatt.se

:)

Patricia & Duke sa...

Vissa människor ska inte ha hund!
Usch för sånt!
Jag använder flexi endast då jag t.ex är i skogen och inte vågar ha Duke helt lös. Eller vid inkallningsträning och spårning (inte hunnit köpa spårlina än).
Skulle aldrig kunna ha de på vanliga promenader, man har ju ingen kontroll!

Linda & Azi sa...

Usch, folk har ej kontroll över sina hundar och har flexikoppel. Så hemskt :(

Härlig väder, har precis samma väder här :)

marie och spencer sa...

Ah, kul med nytt på väggar och golv :)

ElinochEnso sa...

Ursch, vissa borde inte få ha hund. Eller flexi koppel.. :/

Lotta sa...

Jag använder flexikoppel när vi går skogsvägar, utan trafik. Går jag där det är trafik håller jag alltid hunden kort, och fot...
Tack vare det är jakt hundar kan man ju inte ha dem lösa hur som, får de ett spår i näsan så vips...

Jag skulle aldrig förlåta mig om jag råkade köra på någons hund, eller någon om körde på våra för att jag inte har uppsikt...
Hua, tur det gick bra...

Hoppas du blir nöjd med tapseringen, alltid kul att förnya...
MVH Lotta

Elin sa...

Tack tack!:)

Va roligt med shopping i Ullared, har bara sett det på teve hittils, hihi :)