söndag 20 december 2009

Garderobstädning

Låter kanske inte så spännande och det var det inte heller :-) men det behövdes verkligen. Har en rätt stor klädkammare som man lätt slänger in allt möjligt i och det har vi gjort nu under en rätt lång tid så nu var det verkligen dax att städa för man kunde inte komma in alls i den. Jag drog ut saker och lade i olika högar, slänga eller spara och ge till loppis. Tim fick springa och slänga och lägga ner i vårt förråd så vi kan ge till loppis senare. Det blev en hel del spring för honom och då har vi ändå inte gjort iordning på hyllorna det får vi ta efter jul. Nu är där fint och snyggt och man kan gå in i klädkammaren som det är meningen. Medan vi höll på med det höll hundarna på att busa rundor för fullt utom när de tittade storögt och undrade vad vi höll på med.

Kolla in gaddarna på Enzo, ser riktigt farlig ut och han låter som om han är farlig oxå när han busar :-)

Tog ut kattunneln så de fick busa med den en stund.


Missade och ta en toppenbild när Enzo var halvvägs in i tunneln via en sidoingång och skulle jaga Gizmo, han höll inte på att komma ut igen :-)

Sist en liten bild från imorse när Enzo tyckte att det var dax att gå upp, tror att Tyson tyckte vi kunde ligga kvar under täcket ett tag till.

Ute snöar det lite smått, får se om det vill komma lite mer. Idag är det inte lika kallt här, bara -4.
Idag ska jag göra rent i ugnen och senare ska vi sätta upp granen, ska bli kul att se vad Enzo tycker om den.

Ha en bra dag

8 kommentarer:

Patricia & Duke sa...

Det får man veta på tisdag kväll :D!

Heléne sa...

Haha, minns när han var bebis, då kutade han in o ut genom en sån katt tunnel.
Ha d gott:)

Marina sa...

Hjälp! Du ser väl till att ge den stora hunden riktigt med mat..han ser ut att precis ta en tugga av den lilla. ;D Det verkar så mycket roligare för dem att vara två, min lilla är så ensam ibland( det är min känsla)han har bara våra katter att busa med, och det är ju bara på deras villkor!
Ha en bra kväll. :D
Längtar till sommaren och ny valp!

Elin sa...

Hehe, ja han växer så att det knakar, :) Jag tror han kommer sluta på 25-30 kg någonstans :) Men man vet ju aldrig, hehe.

Daniel sa...

jisses DUKTIGT jobbat!

Mysa me bra samvete!!

Torsten sa...

Ja, här stökas det på minsann...och fint får ni :)
Snart är julen här!
Ha en fin dag!

monica sa...

har ju själv haft en sån kläkammare så jag vet hur mycket det får plats i den!!!! Jag tror jag har en sjuk katt hon har spytt massor med gånger sen jag kom hem. Är faktiskt lite orolig för henne!!! kram

Tessan sa...

Usch ja en sådan garderob har vi med...med bara mina kläder....hmmm + skor + hundfiltar + MASSOR AV ANNAT SKRÄP!! Brukar städa och göra fint...VIPS så är det lika stökigt igen;)Vi har just nu -16 grader FYYYY SÅ KALLT!
Må gott!