söndag 13 december 2009

Shopping i Ullared

Igår blev det ingen sovmorgon för någon i familjen, hade bestämt att vi skulle sticka till Ullared och shoppa lite tavlor och annat smått och gott som kan behövas till en nyrenoverad lägenhet. Min snälla och underbara granne Monica passade Enzo och Tyson medans vi var och shoppade. Kan tänka mig att hundarna hade en helt underbar dag för de fick ju busa med Molle... Lite bilder på deras dag finns på Molle och Sessans blogg

Tim och jag susade igenom Gekås på 2,5 timme och den lilla rundan slutade på 3200kr. Fanns tyvärr inte så mycket roliga tavlor och krukor, sånt som jag ville handla. Men det blev julklappar till Tim, tex ett dataspel som var 100kr billigare än affärerna här i Halmstad. Han fick jeans, strumpor, kalsonger, tröjor och lite luktegott. Själv tittade jag inte ens på kläderna men köpte mig en ny väska. Handlade massor av duschtvål, ansiktskrämer som var 40 kr billigare än hemma osv. Pengarna rullar på snabbt.

När vi kom hem till Halmstad igen körde vi inom Rusta för att köpa en ny hatthylla och ett skoställ och några tavelhyllor tyvärr var de flesta längderna slut så jag köpte bara en till sovrummet så får jag vänta tills de har fått hem. Köpte även en sittbänk på Jysk, tycker igentligen inte om Jysk men den kändes stabil och lagom pris, så jag gjorde ett undantag...

Bella och Gizmo gillade bänken direkt. Just nu är det Bellas tur att ligga på den.

Gizmo fick en leksak. Hon låg och morrade på stolen när Bella eller hundarna kom för närma henne :-)

Nu ska jag visa lite före och efter bilder på lägenheten. Först har vi sovrummet, turkos fettig tapet och slitet gul/brunt golv.


Dåligt lagt golv, som ni ser är det två olika nyanser.

Bättre lagt golv :-)

Hallen tömd på allt, bara våra stackars skor som står kvar.

Nytt golv och tapet, Bella och Gizmo fastnade på bilden oxå

Golvet i köket och hallen var bajsbrunt, ser inte lika vidrigt ut på bild som det gjorde i verkligheten.

Nytt fräscht golv.

Så skönt att allt är klart och att jag har kunnat sätta tillbaka alla möbler och få lite ordning. Nu är det bara småsaker som ska upp och det ska jag fixa lite med om en stund, måste bara kolla lite på bloggar först :-)

Ha en bra söndag...

12 kommentarer:

Sara sa...

Härligt med nytt och fint lagom till jul! Skönt att det blev gjort, kan jag tänka :)

marie och spencer sa...

Snyggt! tapeten i sovrummet var min favorit :)

monica sa...

fin bänk i hallen.Ni har verkligen fått ett "nytt" hem. Hoppas att Tyson och Enso överlevde dagen hos Molle och Sessan. Vi gör gärna om det.. Kram från oss....trevlig söndag

Heléne sa...

Åh så fint ni fått. Ha det gott alla ni:)

Stella o Doris matte Lotta sa...

Jättefint!! Känns väl gott att få det som man vill ha det!
Jag gillar inte heller Jysk, men ibland så hittar man ju fynd även där...

Patricia & Duke sa...

Han tackar så mycket ;D!

Michelle sa...

Snygg bänk! Köpte chihuahua-julgranskulor häromdagen då jag var på Rusta. Dom var såå söta :D

ElinoEnso sa...

Åh, jag vill med till Ullared!! :/ Avis! Och så fint ni har fått det! :)

Lotta sa...

Vad gott och få allt nytt till jul.
Då får man lite extra pyntkänsla...

Mindre folk i Ullared?
Man kanse ska tänka om och börja åka i veckorna istället!
Ha en bra vecka.

Torsten sa...

Så himla fint ni fått det! SKönt att ha sånt där klart innan jul, då vill man ju bara mysipysa och må gott!
Ha det bra idag!
Kramar

marina sa...

Kul att ha så nära till Ullared! Det är alltid kul att köpa nya saker.
ha en bra kväll. :D

Unknown sa...

det blev riktigt bra jag önskar någon kom och tapetserade mitt vardagsrum, har velat göra ordning där sedan jag flyttade in i huset för 12 år sedan.

Kram ha en bra helg Pia