lördag 26 december 2009

Juldagen

Igår blev en riktigt trevlig dag. Tim och jag och vovvarna körde hem till min kompis Mariette och satt och snacka väck någon timme innan vi skulle hem till min mamma och pappa.

Mariette har 2 stycken jack russels som är supergulliga och busiga. Enzo var bara liten förra gången vi var där så vi visste inte riktigt hur det skulle gå nu när han är könsmogen och bägge hennes är hanar, de är dock kastrerade så vi tänkte att det nog inte skulle bli några problem. Lät de hälsa en och en och gick lite vilt till så vi fick sätta in hennes i grovköket sen testade vi en liten stund efter och då gick det jättebra. De busade och kunde även slappna av i varandras närhet.
Det var inte lätt att få med alla 4 hundarna på en bild så Tim fick hjälpa till :-)

Felix och Enzo luktar på varandra och Tyson kollar in Max

Tim fick ett litet bihang i form av Saga.

Vi tackar för en trevlig fikastund och hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång vi gör om det
Vid 3-tiden körde vi iväg till mina föräldrar för att äta lite julmat. Min bror Lars hans fru Marie och ett av deras barn, Carolina och hennes pojkvän var oxå där. Käkade god mat, lite godis :-) sen hade vi en liten julklappsutdelning. Vi tittade på gamla fotografier, hehe alltid lika kul att se sig själv och alla släktingar.

Enzo fick testa en fin tomteluva


Och Tyson fick en fin röd scarfs, var kanske lite stor

Sen var det dax att köra hem i regnet, det regna nog hela dagen igår. När jag vakna i morse så snöade det för fullt och var helt vitt ute igen, så det var inte så roligt att köra till jobb kl 6 imorse. Men när jag slutade jobba och kom hem hade det försvunnit igen :-( tråkigt.

Hoppas ni har mycket snö där ni bor och att det inte bara regnar bort som det gör här. Ha en bra kväll

9 kommentarer:

Sara sa...

Tack Carina! Ja, avskedsceremonin var jättefin. Och väldigt bra att få ta farväl sådär.

Hoppas ni haft en underbar jul!

Kramar

Tessan sa...

Men är det där Jack Russel??ser så långhåriga ut?? Verkar som ni haft en mysig jul. Här var det blidväder igår, men nu är det kallare och mer snö har kommit!

Tjingelitjong!

Patricia & Elwiz sa...

Haha han är så busig att jag ibland vill slita av mig håret och lägga ut honom på blocket ;)! ..eller kanske inte riktigt men nog blir man frustrerad när han först går på julgranen, blir tillsagd och direkt efter springer och drar i mattan istället xD!

Linda & Azi sa...

Vad kul att de gick ihop, verkar som du har haft det mysigt! :)

monica sa...

Ja du.... god fortsättning... Vi har ju ett väldigt skiftande väder här.Igår kväll när vi var ute var det glashalt, idag regnar det.. Ni verkar ha haft en mysig jul... kram till er från oss..Kram

Heléne sa...

Samma här, när jag körde hem från jobb 07.15 snöade det och när jag vaknade var d regn.

Mittelspitzen är snäll,har aldrig hört om någon som slåss.
Tänk bara på Enzos pappa som släppte in Tyson här bland sina flickor och bebisar.
Kram på er o god fortsättning:)

Hunden Liza sa...

Verkligen inget kul med regn, här har vi i alla fall mängder med snö, så vi kan dela med oss lite. Men hoppas att ni får lite mera snart.

Sara sa...

Nej vad söt Enzo var i mössan! :D

Michelle sa...

Åh så fina vovvarna va :)