onsdag 16 december 2009

Snön har kommit

Det började snöa lite igår men försvann då det började regna men när vi vakna i morse var det helt vitt ute. Det måsta ha snöat rätt bra i natt. Bilderna blev väldigt mörka, beror nog på att jag tagit bilderna med min mobilkamera.


Enzo luktar på snö för första gången i hans liv. Han tyckte det var väldigt gott, käkade upp en hel del.


Mycket gott att lukta på


Lite bus i snön

Nu ligger vovvarna och busar lite i köket.

Tim och jag satte upp hatthyllan och lite andra saker i hallen i söndags. Men först körde vi runt i hela Halmstad och letade efter en svart kroklist och svarta hyllor, det var inte lätt att hitta. Men till slut hittade vi vad vi sökte på Miomöbler. Ramarna har jag bara satt upp så länge och ska sätta in egna foton :-)



Nu har jag bara en vägg kvar i hallen som jag måste hitta på något till men det får bli när jag verkligen hittar den möblen/hyllan jag vill ha.

Hoppas ni får en bra onsdag

15 kommentarer:

marie och spencer sa...

Gullig bild när dom ligger i bädden ^^

Sara sa...

Japp... heeela påsen tog han. Suck. ;)

Åh, vad kul att Enzo också gillade sin första snö! Supersöta är de när de ligger i bädden tillsammans. Det är såna bilder som får mig att vilja ha ännu en plutt!

Marina sa...

Vad fint ni har det. Jätte fin hylla. Visst är det kul att se hundar i nysnö. Min Hector älskar snön, han som aldrig har sagt till när han vill gå ut förut står ofta och gnäller vid dörren nu.
Ha en bra dag.

Gizmo & Leeloo sa...

Hehe ja och vilken tur att de gillar den annars hade det varit tufft haha!:D

monica sa...

Första snön för Enso..spännande... Snyggt det blev i hallen

Lotta sa...

Första snön för vovvarna är alltid kul...
Deras reaktioner är olika..
Vår äldsta hund hämtade vi när det var snö,
när snön smälte bort så försvann oxå hennes ställen att göra sina behov på...
Letade och letade och till slut fick gräset duga...
Den senaste hunden vågade knappt sig ut... undrade var det var och satte sig på altanen och gjorde det hon behövde istället..
Ha en bra vecka
Kramiz

michelle sa...

Va snyggt det blir :) De så mysigt me lite snö också, bara trist för Tigger fryser lite om tassarna, stackarn.

Stella o Doris matte Lotta sa...

Då reagerade Enzo och Dorran likadant på första snön:-)

Hunden Liza sa...

Grattis till snön, det är verkligen härligt och hoppas den får ligga kvar länge.

Linda sa...

Åhh, det är ju såå underbart med snöö =)

Charlotte sa...

Härliga bilder på de små vovvarna. Det är så himla kul och se när en hund för första gången ser snö. En del tar jättekliv och en del blir helt till sig :-)

Vad fint det blir. Visst är det roligt när man fixar hemma? Man känner sig så nöjd efteråt. En härlig känsla.

Önskar dig en fortsatt trevlig torsdag.

Patricia & Duke sa...

Tack så mycket för att du också tycker likadant! Hundmänniskor är dom mest förstående och underbaraste som finns :)!

Torsten sa...

Kul att snön har kommit nästan överallt!!!
Så fint ni får där hemma, gillade hyllan...
Ha en bra helg!

Sara sa...

Jag kämpar stenhårt med gödandet! Han verkar ha en ganska konstig passform; lite som en lång, smal korv. Säkert finns det dyrare täcken som passar, men kommer han att växa mer vill man inte behöva byta alltför många gånger.

Marina sa...

Ha en riktig skön fredag, med hundar och familj. :D