onsdag 14 oktober 2009

Brottningsmatch

Minst 2 ggr om dagen kör Tyson och Enzo en brottningsmatch. Man skulle kunna tro att det är mer än 2 hundar som deltar i matchen för ljudnivån är rätt hög många gånger :-) fast det är ju bara Enzo som låter...





Lite hårt på golvet så vi kör en liten match i hundbädden

När polisen Bella kommer då slutar man upp med att brottas


Någon som har ett bra tips på program jag kan använda för att få väck Enzos lysande ögon?? Han får alltid så läskiga ögon.

Ha en bra onsdag..

15 kommentarer:

Sara sa...

Nästan så att man känner sig manad att skaffa en hundkompis till sin lilla plutt. Vad härligt att de verkar komma så bra överens! Tänkte fråga dig hur du brukar göra med Tyson om vintern; har du kläder till honom? Jag vet att jag kommer att behöva något till Texas i vinter men ibland verkar han frysa redan nu, då det varit rejält kallt vissa dagar. Du är ju min främsta minihundsinspiratör just nu så jag frågar dig. :)

Madeleine sa...

Brottas är kul. Tror det är minst 10 hundar här hemma ibland med.

Frida och Fluffbollarna sa...

Ja rödmunstetran är snygg! Vi får se vad det blir... har fortfarande inte bestämt mig. Att det ska vara så svårt!

Köp en systemkamera och en extern blixt, så slipper Du lysande ögon ;) Jag har tyvärr inte hittat något program som tar bort röda ögon/lysande ögon på ett snyggt sätt så att det ser naturligt ut.

Linda & Azi sa...

söta brottisar! :D

DW står för dragweight. WP står för Wegiht pull. DW drar man vikter på en promenad. men WP drar man tunga vikter på en vagn i endast 4,8 meter.

elin sa...

Heheh, jaa det blev en del tros allt. Hehe.

Här hemma har Enso ingen att köra brottningsmtcher med förutom mig, haha. Fast det fungerar ganska bra det med. ;P

Trican sa...

Ja veterinären sa att det kunda ta flera veckor innan de stod upp ju så det blir bara till att vänta:)

Elin sa...

gah, så där med lysande ögon får jag alltid på valpen också :S *hmf*
vill med få bort den.

Gulligt med brottningsmacth, Julius försöker med Romeo men han totaltignorerar *ASG* däremot ställer gärna mina föräldrars pudel upp på en brottningsmatch med Julius. =)

Trican sa...

Hehe nae man får liksom försöka känna på sej när det är dax. Men samtidigt kan det vara så olika varje dag. Ibland kissar hon fyra gånger på en timme ibland kan hon hålla sej en och en halv.. Knepigt:)

Trican sa...

Jo, innerst inne har jag varit positiv hela tiden för detta är ju det jag alltid har velat. Men det har varit lite tugnt för från att jag fått hem Tila tills nu har jag varit sjuk konstant hela tiden, vilket då har gjort mina inlägg deppig.

ElinochEnso sa...

Ja, as bra med borsten! :) hihi. Man får ju liksom prova sig fram lite till vad som man tycker passar och som fungerar bra. När man är ny på fronten! ;p

Javisst, bara att vänta och vänta på att nya kurser drar igång. Vet du ungefär när eran drar igång?

Jag har ju anmält mig till en positivlydnadskurs och de startar inte förens mars-april = seeeg väntan! haha.

Hoppas du haft en bra kväll!

Torsten sa...

HÄrligt att alltid ha nån att brottas med....varje dag!!!
Jag får också läskiga ögon av blixten men det verkar inte finnas nåt sätt att få bort det....ibland ser jag ut som hin håle själv!

Ha en bra dag!

Elin sa...

Ja, jag tyckte med att det lät intressant. Kursen ska innehålla samma som vardagslydnad (man ska ha gått igenom alla de övningar som de ska klara där) Fast på ett roligt och lite annorlunda sätt. Och jobba mycket med kontakten mellan hund och förare, och om jag fattade det rätt skulle det även läggas in lite typ freestyle övningar ;P hehe.

Så det passar nog mig och Enso som är lite flummiga och spralliga! ;p

Enso har fått märgbenet rått, och han har smaskat för fulla muggar, men börjat försiktigt och han bara haft det korta stunder i början (för magens skull) och så att man ser att han klarar av att äta dem hehe.

Grisöron kan lite kvitta för Enso, de mest ligger där så går han och gnager lite då och då. Inte galen i dem som man ser andra hundar vara. hehe. Kanske ska prova tjurmuskel eller något nästa gång!

marie och spencer sa...

Hahaha snyggt! ;D

Andrea Svensson sa...

Tack carina för att du sa det om min bloglovin. Ska fixa det senare.

Charlotte sa...

Här är det Lennart som står för brottningsmatcherna med Dante och ljudet ha...ha...ha... Inte kul när de sätter igång mitt i natten i sängen :-)