lördag 31 oktober 2009

Matvrak

Ibland kan man tro att hundarna inte får någon mat här hemma, för de glupskar alltid i sig nästa portion med samma hastighet. Och skulle någon annan bjuda på godis blir de helt vilda som om de aldrig har sett godis innan :-) Har lärt bägge hundarna att man väntar på mitt varsågod kommando innan man börjar äta.

mmm det ser gott ut, kan jag få käka nu eller??

Snälla matte kan jag få min mat nu?? Varsågod Enzo...

5 sekunder efter var maten slut i skålen...

Tyson är ännu snabbare för han får inte så mycket mat, är fortfarande på bantning. Så han äter upp sin mat på 2 sekunder.

Idag är det en härlig höstdag ute så nu ska jag ta och ringa grannen med Molle så ska vi ta en härligt promenad. Hoppas ni får en bra lördag.

7 kommentarer:

Sara sa...

Ja, märgben är det bästa som hänt oss! :P
Jag såg att dina små sötnosar tycktes gilla tjurmuskel och jag var nära att plocka med det i affären. Tänkte dock att jag skulle börja med att prova allt jag faktiskt ha köpt. Sambon tycker att märgbenen är snuskiga så vi får väl hoppas att Texas också faller för torra tjurmuskler! :P

Patricia & Duke sa...

oj de va inte mycke mat! Jag äter som ett hus brukar matte säga :)! 2,5 dl 3 gånger om dagen plus lite fil på kvällen ^^,!
Ni får också ha en bra helg!

Anneli + vavvorna sa...

Tack för kommentaren på bloggen. Här hemma är de ganska glupska också. Det är bara Romeo som tar lite tid på sig, men det har lite att göra med hans överbett. Blir lite svårare att få i sig maten då.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Elin sa...

haha, söt ja men väldigt busig som valp =) *S*

Vad äter dina hundar för foder??

Patricia & Duke sa...

haha duke blev lite förskräckt ;)!

Ja vi har lite snö här o var men det mesta har smält bort sen förra helgen, då hade vi ju en hel del (tycker jag som kommer från göteborg).

Det var en häftigt utsikt, lite synd bara att vädret var så dåligt, dimmig och kallt. Fick en massa vattendroppar på glasögonen också så jag såg ingenting xD!

Charlotte sa...

Allt är bara bra med min yngsta dotter. Inga biverkningar so far. Men det blir ju två sprutor till den 25/11. Så jag hoppas att det går bra också.

Dante anfaller mig när jag säger mat! Glupsk som bara den :-) Lennart idisslar och retar Dante genom att spara sin mat tills han ätit upp :-)

Härliga bilder!

Önskar dig en fortsatt trevlig lördag kväll.

Linda & Azi sa...

Hahah, helt samma här hemma! :) Ibland frågar mamma mig om jag ger Azi mat nån gång ibland bara, eftersom Azi glupskar så snabbt i maten att hon får stopp i halsen och kräks. Så jag har haft sten i matskålet, så hon får kämpa för att nå maten, det har gett resultat, nu äter hon ganska snabbt men inte så snabbt att hon får stopp i halsen av maten :)

Enzo, han ser verkligen ut som en räv! :D Vad för ras?