söndag 11 oktober 2009

Hälsa på fåren

Det har regnat hela natten men tack och lov hade det slutat nu när vi skulle gå ut vår runda. Blåste inget men var såklart blött överallt men ändå ett härligt höstväder idag oxå. Vi tog en promenad åt andra hållet idag och gick ner till stadsbondgården som ligger i utkanten av Fyllinge (Halmstad). Fåren var ute och betade så vi gick och hälsa på dom. Först var det bara en som var nyfiken...

Men sen kallade hon på alla sina kompisar...

Tyson hälsar fint på fåren

Även Enzo vågade hälsa, men skulle såklart skälla lite oxå


Undrar vad fåren tänker :-)

Så här så det ut i sängen i morse innan djuren gick upp. Jag har oxå fått plats hehe.

Ha en bra söndag...

17 kommentarer:

Sara sa...

Jo, jag hoppas ju att Texas blir lika enorm som din Tyson så att man kan använda honom lite som vakthund ;).
Vad häftigt ändå att Tyson blivit så pass stor. Hade han stora föräldrar?
Jag har ännu inte utforskat alla djuraffärer i Uppsala men någonstans borde man väl kunna hitta tuffa halsband även här.

marie och spencer sa...

Haha, trångt i sängen !
Är det stora katter eller små hundar? :p

monica sa...

Att Tyson vågade sig fram hi,hi

Elin sa...

Haha, inte mkt plats kvar åt dig i sängen! MYSIGT!

Skulle med vilja ha min Enso i sängen, men NEJ! Då skulle nog inte Fille bli så glad.. haha..

Stella o Doris matte Lotta sa...

Näär vi är på semester hälsar vi på fåren vid varje morgonpromenad, hundarna vågar sig fram lite försiktigt...

Ser trångt ut i sängen, men finns det hjärterum så finns det stjärterum :-))

Trican sa...

Tack:)
Ja, jag tror också att hon kommer uppskatta goodiebagen:)


Hihi, har djuren en egensäng, för där lär väl inte du få plats;)

Trican sa...

Jo, det är väl mest att jag är så fjollig med läkare och sådär. Men jag tror inte Tila kommer bry sej så mycket.

Kram

Sara sa...

Ja, det var jättekul med katten. Och hjälp vad lik hon är din, ser jag nu! Jag är vanligtvis inte så förtjust i katter (i alla fall inte i den) men det var häftigt att se hur hon reagerade på Texas. Förhoppningsvis blir det ännu bättre nästa gång. Brukar dina gosa tillsammans eller är det mer att de accepterat varandra?
Jag drömmer fortfarande om de där små julkorten man sett där katten och hunder ligger och gosar tillsammans ;).

Sara sa...

Haha, jo han förstod nog att jag menade allvar där. Men det gick över rätt snabbt och jag är fortfarande övertygad om att jag har lyckats få den mest underbara lilla hund. Det är bara det att han inte alltid visar det...
Nästa gång han blir tokig kanske jag kommer förbi med honom. Dina bjässar kanske kan sätta honom på plats ;).

Elin sa...

Hehehe, ja visst smidigt! för det är ju en hel del päls som ska bli torr.. Det har gått bra att föna honom hitills fast har ju bara gjort det två gånger. Och jag fönar honom i princip helt torr.

Ja snart krävs det, annars blir det väll istappar av dem ;p hihi.

LindaoEbbaoPalten sa...

Inte mycket plats kavar i sängen! Själv slåss jag och Palten om att få plats på 160 cm, och vi tycker att det är trångt och bökigt....

Trican sa...

Haha, ja du behöver inte frysa iallafall:)

Sara sa...

ja hon är väldigt fin och lugn. :)
Hon vägde 2940&48lång. :)

Vackra bilder. :)

Charlotte sa...

Ser ut som hemma :-) Men här är det 4 katter och två hundar i sängen! Ha...ha...ha

Hunden Liza sa...

Fåår? Asså är inte sånna väldigt läskiga och man verkligen måste morra och skälla på dem så man visar vem som bestämmer? Det är den uppfattningen jag har fått i alla fall.

Sara sa...

Gömma godis har jag försökt men intresset försvinner rätt fort. Nu kom jag i och för sig på att jag inte gömt godis som han är jätteförtjust i så det blir till att prova imorgon. Perfekt!
Ja, du är ju den perfekta personen att fråga när det gäller detta. Du har alltså aldrig använt väska till din pojke? Hur gjorde du i början när du ville ta med honom? Jag är fortfarande lite i valet och kvalet när det gäller det där...

Sara sa...

Ja, självklart bär jag honom alla kortare sträckor där det behövs och anpassar mig efter honom så långt det är möjligt. Det är dock jag ensam som har ansvar för honom under dagarna och det kommer situationer där jag helt enkelt måste ta med honom och det är i de fallen en väska skulle kunna underlätta. Å andra sidan kanske de där situationerna inte blir alltför många såhär i början. Kanske får det bli en billig, enkel väska som används i nödfall. Man vill, som sagt, att han främst ska få utforska världen med egna tassar :)