lördag 2 januari 2010

Äntligen ledig

Nu har äntligen helgen kommit och jag är ledig i 2 hela dagar :-) Kändes skönt att ta sovmorgon i morse och att ha hundarna i sängen och ligga och mysa, inget jäkt.

Nyårsaftonen var lugn, jobbade till 6 och sen hem och fixade till potatisgratäng och helstekt fläskfile, mums vad gott det blev. Tim hade gjort en räkcoctail som vi tog till förätt. Raketerna och hundarna blev inga problem med gick ut sista rundan vid halv 11 och de reagerade inte på smällandet här ute.

Det var väldigt kallt ute idag, blåser men termometern visar inte mer än -3. Blir så mycket kallare när det blåser ute. Vi har ju fått lite snö igen så nu är det faktiskt vitt hos oss oxå och så tittar solen fram just nu när jag sitter här och skriver, underbart.

Morgonpromenaden i snön




Idag  blir det bara massa tråkiga saker, städa och tvätta. Har inte hunnit med det på ett tag för att jag har jobbat så mycket så det måste göras. Sen blir det massa mys med hundarna såklart.


Tyson har hittat sin nya roll i livet, han är huvudtvättare hihi


Det verkar smaka gott uppe på skallen :-)

Jag önskar önskar er en riktigt bra helg

2 kommentarer:

monica sa...

Hej vad skönt att du är lite ledig nu.Hörde ni mina grannar nyårsafton? De hade fest i en tom lägenhet bara långbord. Spelade till 03.00.HÖGT!!!. Men de tog hänsyn till mina djur gick bort till kullen och smällde sina smällare.Ha de bra...Kram

Michelle sa...

Hoppas de nya året startar bra :) Fint täcke Tyson har. Tänk om Tigger också ville bära täcke...