onsdag 20 januari 2010

Massor av gotte

Jag jobbar i en liten livsmedelsbutik och hade igår ett besök av en försäljare av hundtugg. Det är ett litet Skånskt företag, Pommerska Delikatesser som har ett samarbete med ICA och som har sålt till de stora Maxi-butikerna och nu kommer ut till oss småbutiker som ligger lite utanför städerna och där det bor många som äger hund. Tuggen är sånt som du normalt köper i en djuraffär, tex nötvom, nötrulle, tjurmuskel, nötrör och lammlunga. Alla tugg är torkade och utan tillsatser. Fick med mig hem en massa smakprover till hundarna.

Så klart mottogs tuggen med glädje av hundarna. På bilden tuggar de på nötstänger av torkad hud och detta fick mer än godkännt av båda hundarna :-) Kul att ha en egen testpanel

Tyvärr är Enzo lite känslig i sin mage så han var lite lös idag. Men han älskade tugget igår. Om de inte skulle tycka om det skulla jag aldrig ta in och sälja det :-) Vi får se vilka sorter jag väljer att ta in i butiken.

Igår när Tim kom hem från skolan så var Enzo kvar i köket, han hade inte rymt hihi. Tim har spikat fast en massa sladdhållare och dessa får nog Enzo kämpa väldigt mycket med om han ska kunna böja ut och putta upp gallret. Skönt att det problemet är löst :-)

Idag blir det att ta det lugnt. Mår inte så bra, har ont i halsen och hosta och näsan rinner hela tiden. Blir kortare promenader och mys i soffan.

Ha en bra dag

23 kommentarer:

Anneli sa...

Det där hundgodiset har jag provat på mina hundar och de älskar det.

Krya på dig!

Kicki sa...

Så bra att det löste sig för dig! Det där problemet med toarullar hade jag med Malva när hon var valp. Hon har lite andra idéer för sig nu som vuxen, och det är att öppna lådor och skåp och ta ut något och komma och visa. Hon biter inte sönder, men det kan bli en hel hög att plocka upp om jag sitter (enligt henne) FÖR LÄNGE framför ....tja, låt säja - datorn! hi hi

Jag igen sa...

Oj, glömde säja - Krya på dig! Jobbigt att vara "smårisig"

Patricia & Elwiz sa...

Haha nää den hunden i videon måste vara ett undantag hahaha, tycker synd om den :D!

Hur mycket kommer Enzo väga som vuxen?
Försöker räkna ut vad mina två grabbar kommer väga. Läste att tibbar väger runt 4-4,5 kg vid 4 månader och det kommer nog Elwiz också göra. Gibzon kommer nog vara som Elwiz är nu max.

Patricia & Elwiz sa...

Ungefär som en japansk spets då?
Minns du hur mycket han vägde runt 3-4 månader? :)

Marina sa...

Bra med tips, för Hector är så kräsen när det gäller tuggben. Får prova det.
Krya på dig, jag är i samma sits idag.
Ha en bra dag.

Patricia & Elwiz sa...

Då behöver jag nog inte oroa mig över att Elwiz väger för mycket :D!

monica sa...

Jag har provat en del av det du visar på bilden.Molle tycker de är goda, favoriten är nog tjurmuskel..krya på dig... vi saknar er. krya på dig kram....

Stella o Doris matte Lotta sa...

Jag har oxå köpt av det godiset, tror det var strupe (hua vad det låter groteskt) hundarna älskade det!
Kan tänka mig att du var en otroligt populär matte när du kom hem med godsakerna..

Krya på dig

Linda & Azi sa...

Wow vad häftigt att du får hem så massa gottisar till hundarna gratis :) Min mamma jobbar på apoteket hon brukar också ta hem sakerna och jag testar vad jag tycker om dom hihi. Bra att problemet är löst ;D

Det med hundvakterna, det ser ju att det löser bra för er. Huvudsaken du känner dig trygg. Jag har haft folk som är hemma hos oss och passar Azi under dagen i några timmar. Viktigaste är att Azi får sällskap och rastning tycker jag om det gäller dagstid eller några timmar på kvällen. Motion och träning kan jag ta hand om själv före eller efter. Hundarna kan ju också ha sin vilo dag just den dag :)

kicki sa...

Jag har inte provat det godiset, men det verkar vara bättre än de pinnarna jag köpte sist. 1 minut så är dom borta. Var väl nåt slags pressat kex..
Har sett att de säljer oxsvansar i en djuraffär här, men dom är i fullängd. Ska titta efter ditt gotte.
Trevlig kväll./K

Alisa sa...

Tack så mkt!:)
Ja inte alla dagar kan vara bra dagar tyvärr!:(

Patricia & Elwiz sa...

Ja det är himla käckt! Vi skall strax iväg och titta runt lite.
Måste bara fråga hur många gånger du vaccinerade Enzo? Fick du också vacc. 3 gånger?

Linda & Azi sa...

Tack för du berättade hur du gjorde med dina hundar inför kloklippning :)

Vad kul med agility och lydnad. Med både hundar? Ja, det är så typiskt att det är långt och jag har ingen körkort :( Jag ville gå på agility men det går inte pga hennes höfter...

Elin sa...

Va underbart att du fick hem så mycket gottigott till hundarna, var ju inte "lite" smakprov direkt :) nu lär du väl ha så det räcker och blir över ett tag ;)

Patricia & Elwiz sa...

Jaa dom har jätte roligt tillsammans, lite för roligt ibland :D!

Patricia & Elwiz sa...

jag får nog ringa veterinären imorgon för varför skall just mina valpar vaccineras 3 gånger om ingen annan har gjort det? :P

Linda & Azi sa...

Vad kul! Vilken företag ska du vara med?

Kicki sa...

Vilket bra tips! Har aldrig tänkt på att man kan göra så. Nu ska jag prova med fotfil nästa gång jag klipper klorna!

marie och spencer sa...

Värsta grejerna dom fick då! Ser ut att vara fina grejer :)

Jenny och Qing sa...

Ja visst är det så. Men det är svårt för många att inse att fast att man ahr en träningsdag så betyder inte det att man är upplagd för träning just den dagen.

Trevlig helg=)

Marina sa...

Ville bara önska en skön fredag! Du har väl tagit med fredagsgottar nu till hundarna!? ;D

Torsten sa...

Jag vill också ha en matte som bär hem prova-på-godis....Ser ju väldigt mumsigt ut det där!!!
Ha en trevlig helg och snaska på!
Kramar