måndag 4 januari 2010

Snöbus

Idag har det kommit ännu mer snö hos oss, Undrar när det senast snöade så här mycket och höll i sig så här länge, kan inte komma ihåg men det måste vara längesen.

Igår var vi ute på en busrunda med Molle och Monica. Vi gick till fotbollsplanen där vi tänkte de kunde springa rundor och busa i snön. Vad händer, jo Tyson hittar lite fågelfrö uppblandat med katt/hundmat, mums tyckte han. Han är världens matvrak den lille skiten. Jag var inte lika road att han käkade så jag tog väck honom då sticker Molle dit och börjar käka och Enzo ville ju såklart inte vara sämre utan hängde på. Helt fixerade var dom...

Tog upp Tyson i fammen och gick en bit därifrån så Enzo och Molle fick busa lite. Tyson hade börjat frysa rätt mycket fast han hade sin väst. De andre två brydde sig inte om kylan och snön, det var säkert -8 grader.

Mycket gott att lukta på

Enzo har hittat något kul att tugga på och Molle försökte hela tiden komma åt att ta den, men då vände Enzo bara på sig och tuggade vidare :-)


Enzo bara älskar snön, skulle kunna ligga där hela dagen och tugga på något gott.

Tyson däremot tycker att lagom är bäst, en liten stund ute och busa i snön sen in och värma sig. Bilden har Monica tagit.

Skönt att ligga på en mysig kudde efter en kall promenad.

Hoppas ni får en bra kväll

9 kommentarer:

Linda & Azi sa...

Ja, rottisarna är en härlig hund - men passar ej mig då de är av tungviktarna raser, det passar ej mig :)

Åhh, här finns massor av snö, men vill de ska komma mera!

Kicki sa...

Det där med att alltid hitta nå´t att "käka" på är så typiskt Steffie. Hon hittar hela tiden något att smaska på. Det får gärna lukta skit också...Ha ha ha, man får ha lite extra koll på henne i skogen där det finns gott om rådjurs och älgskit. Hon får jag nog maska av om ett tag. Malva däremot är inte så "galen" i sånt utan håller sig till hästskit. Ja nu får det vara bra med skitsnack!
Ha en fortsatt trevlig kväll om du inte redan gått och lagt dig. kram /K

Stella o Doris med matte Lotta sa...

Va kul de har i snön, förstår att lille Tyson fryser...

Marina sa...

Nog är det skönt, rent och fint med snön men jag tycker vi har det lite för kallt! Vi har ca-10 till -15 grader kallt. Hector har mycket päls men fryser nog lite om tassarna då han ibland springer på tre ben..?
ha det bra .

Patricia & Elwiz sa...

han bits mycket men inte så jääätte hårt som tur är haha :D!

monica sa...

Det snöar igen. Kör försiktigt till jobbet!!! Troja bor i de gula husen andra sidan gatan. Huset bredvid mig har de en Varghund som är typ 2 månader. Molle blev väldigt hård i magen av fågel/katt/hundmaten.. Idag ska jag till vet. och klippa Molles klor och det blir nog ett besök på vågen oxå!!! kram

Jenny och Qing sa...

God fortsättning
Jag har precis startat upp en ny blogg om mig och min hund. Bloggen kommer innehålla allt från tips och trix, problemlösning, recensioner och bilde från trimmet. Jag kommer även blogga om vår väg till lydnaschampionatet. Jag kommer även dela med mig av den utbildning till allmänlydnadsinstruktör som jag kommer att påbörja nu i Januari.

Häng med och dela erfarenheter med mig och Qing

Marina sa...

I dag får man vål klä på hundarna både raggsockor och skor innan man går ut!? ;D

Jenny och Qing sa...

Jag visste inte att det fanns markerigskydd för hanar, fast har man inte den problematiken i större utsträckning så behöver man heller inte leta efter en lösning. Men det är ju superbra. Ja, jag tyckte att det var lite konstigt formulerat men de måste ju mena mindre hundraser.

Tyson är ju grym på sin header, känns som lite av hans personlighet lyser igenom=)

Ha en bra dag!