söndag 24 januari 2010

Nytt täcke

Tysons täcke har gått i sönder och han har inte haft något den sista veckan. Då det verkar som om vintern kommer att hålla i sig tyckte jag det var lika bra att köpa ett nytt. Fick mail från Grizzly där jag såg att de sålde Hurttas vintertäcken till låga priser. Fick ge 299:- och vanliga fall kostar det 485:-, så jag slog till direkt fast jag egentligen inte har råd men det kommer nya pengar imorgon :-) Testa först strl 30 men var för stor sen testa vi 24 för liten, trodde inte där var någon i mellan så jag fråga tjejen som jobbade där och hon letade upp 27 som sitter perfekt. Snygge Tyson!!

Tog på den när i skulle gå från bilen då blev han helt tokig och börja dyka i snön och rulla sig, får väl ta det som bra betyg på täcket hihi.

Passade på att väga dom små tjockisarna oxå. Tyson är uppe i 4 kg igen, fast jag tycker inte han känns så tjock som förra gången när han vägde 4 kg, konstigt. De har ju fått en del tugg så det har med all säkerhet påverkat hans vikt. Bara att ge lite mindre goda tugg och mer bantningsfoder :-) Enzo vägde hela 9.35 kg haha trodde inte han vägde så mycket och han känns inte tjock, det måste vara hans päls som väger ;-) (skämt) Ja inte är det små hundar jag har inte...

Ha en fortsatt bra kväll

16 kommentarer:

Kicki sa...

Jag är precis som du, det ska vara lätt och behändigt! Ska genast köpa sådan deg i morgon. Toppen! ;)

Jag har inte sagt det förut, men jag gillar verkligen din Tyson just beroende på att han är kraftig och stabil. Dessutom har han en tigrering som jag aldrig sett förut.
Det där med vad dina vovvar egentligen ska väga har jag ingen aning om, men jag ska i varje fall banta ner båda mina matvrak! Steffie väger 15 kg! Hon har nog 2kg övervikt, och malva väger 17! Hon ska bara väga 14-15 kg. Det är hopplöst att hålla dieten på de här 2. Steffie äter ff. valpfoder och malva äter dietfoder, men de brukar byta skål med varandra. När Den ena hunden är mätt, sniker den andra i sig resterande foder, och sätter jag ett galler emellan de båda så äter ingen! De ska helst äta ur samma skål.

Kicki sa...

Hans täcke är ju jätteläckert! Med reflex och pälskrage. Det var riktigt fint.

jag igen sa...

...jag tänkte ju på bulldegen ;-D
har jag missuppfattat...? *S*

Anneli + vavvorna sa...

Snyggt täcke Tyson har fått.

Anneli + vavvorna sa...

svar: valparna vägde mellan 130 - 152 gram. Den förstfödde vägde mest.

monica sa...

Vad fin Tyson blev!!!!och han kommer att synas i mörker oxå.. Blir det bantning nu då!? Jag tycke inte han verkar "tjock"...kram <3

Jenny och Qing sa...

Coole tyson!!!!

Patricia & Elwiz sa...

Tackar :D! Så fin han blev i det nya täcket, hurtta är super!

Lotta sa...

Kan behövas i denna vinterkyla...
Kom hem till kallare temp än det var i fjällen... lite mildare idag!
Ha en bra dag,
Lotta

Marina sa...

Jättefint täcke. Min Hector väger 5020 kg. Han är inte stor i maten, hade han inte haft pälsen skulle han bara vara skinn och ben..Men han mår så bra så. Hur hög är Enzo.Kan vara lite kul att jämföra,Hector är 35 cm.
ha en bra kväll.

Patricia & Elwiz sa...

Jag är nöjd än sålänge iallafall :D tänkte att det är lite onödiga pengar att köpa en hurtta nu när dom fortfarande växer :)!

Torsten sa...

Vilket fint täcke han fick sej, Tyson!
Måste medge att jag blev lite hungrig när jag kom in här....bilder på bullar och pizza...mumsfillibabba!
Ha en bra dag!

Charlotte sa...

Hej. Jag har någonting till dig på min blogg! Kramar Charlotte.

Elin sa...

Hihi, tack så mkt! :) Han r vacker, men väldigt liten hehe :) Så roligt att han kommit i form ordentligt nu, för han har varit mkt skadad och flyttat runt bland olika ställen. Men nu har han hamnat på ett jättebra ställen och mår prima. Bara hoppas att det fortsätter så ;P

Marina sa...

Ha en skön tisdag. Täcket sitter väl fint nu när det blivit kallare igen. :D

MIchelle sa...

Haha så gulligt, passa ju perfekt :)