lördag 30 januari 2010

Kallt

Solen hälsade mig välkommen ut idag när jag och vovvarna tog morgonpromenaden. Blåste bara lite men det var väldigt kallt ute i alla fall. Släppte lös Enzo och Tyson så de fick busa av sig lite. Ibland önskar jag att jag hade en riktig kamera så man kan ta bra bilder när hundarna springer rundor, som det är nu får de nästan sitta stilla för jag ska lyckas fånga dom på bild :-)

Tyson promenerar elegant med sitt fina täcke
Enzo poserar mer än gärna medan Tyson tycker att allt annat är mer intressant.
När vi kom hem passade jag på att träna lite trix. Har varit rätt dålig med att träna mina hundar hela vintern så jag helst gör det utomhus, men det är för kallt så nu får vi göra det inomhus så de inte glömmer bort allt. Det blev lite rulla runt, kryp, dansa, tass, high five osv. Så nu är de lagom trötta efter träningen :-)
Tänkte sköta lite päls och tassvård idag. Men först får de vila klart :-)

Ha en bra helg


9 kommentarer:

Patricia & Elwiz sa...

här är det likadant, elwiz kan vara ute hur länge som helst medan gibzon skakar som ett asplöv efter 5 minuter trots att han rör på sig och har tre lager täcken.

Kicki sa...

Jag är lika slarvig på att träna mina hundar. Jag har liksom tappat stinget. Tar det till våren. Just nu är de 2 vildhundar som får göra lite som de vill. Huvudsaken är att de kommer på inkallning och stannar kvar när jag öppnar billuckan ...osv... de vanliga viktiga kommandona. Men de verkar nöjda med fågelskådning och lek i trädgården...som tur är nu när matte är i en slapperiod!

Stella o Doris matte Lotta sa...

Vi har oxå fått börja träna inne, det är ju för jäkla kallt ute...

Hur poppis är du efter päls o klovård, mina är inte speciellt förtjusta i sånt..

Ha en fortsatt trevlig helg

Linda & Azi sa...

Hejhej! :) Ja, bruksklubben har ju uppställda agility banor under våren somamren hösten så det är perfekt :)

Ja, det var helt underbart att träffa dom, alla gick så bra ihop, som en labradorträff ;) Ja, mamman är sååå vacker. Azi är äkta kopia av mamman.

Hunden Liza sa...

Det där med tassvård är jobbigt att behöva bli utsatt för. Stackare.

Marina sa...

Riktigt slutkörda vovvar! :D
Ser ut att kunna vara Hector på det underst fotot.
Ha en bra kväll.

Torsten sa...

Varför åker aldrig min matte och köper mej nåt gott och några nya leksaker??! Riktigt avundsjuk blev jag nu...!
Min matte ids inte träna varken utomhus eller inomhus....Skulle vilja säga att hon är hel-laaat!!!
Ha en bra dag!

Jenny och Qing sa...

Utslagna hundar känns gott för samvetet=) Det är kul att hjälpa till hos svärmor på hennes hobbytrim. alla nödvändigheter med mera så det gör pälsvården lite roligare och lättare=)

Carina sa...

Tackar, tackar! Energiska, jo tack mycke energi har det. Men det har lugnat ner sig något, men mycke spring i benen har det!Gud vilken härligt stor korg!