torsdag 14 januari 2010

Lösning på problemet

Idag när jag kom hem var Enzo i hallen igen och även massor av toapapper som han hade roat sig med. Inte så skoj att komma hem till den synen. Men nu har jag kommit på hur jag ska lösa problemet med att Enzo hoppar över- Jag vill ju som sagt inte sätta upp dörren för det blir så instängt om man har dörrar överallt och jag vill kunna se från vardagsrummet om någon kommer... Så vi sätter upp ett kompostgaller till. Tyvärr kommer inte katterna att kunna hoppa ut och in det hållet med det är ju bara när vi inte är hemma. Så jag ska sätta Tim i arbete så får han fixa det i helgen när jag är på jobb.

Idag har jag gjort kyckling i ugnen. Det var jättelängesen jag gjorde det och jag blev så sugen på det på jobb att jag var tvungen att köpa hem och göra det. Till det gjorde jag klyftad potatis och en kall sås, mumsigt värre :-) Nu ska jag och vovvarna sitta och slappa framför tv.


Ha en bra kväll

10 kommentarer:

Michelle sa...

Vilken buse.

Elin sa...

Hehe ja visst blir det, och många fler skulle det bli om man räknade dem man hade sett. Fast jag tar bara dem som han verkligen har hälsat på^^ hehe :)

Kompostgaller är kanon! :)

Lotta sa...

Tack, det ska bli härligt att komma bort och koppla av...

Rymmande tuggande hundar, det vet jag hur det är...
Alla 3 har gått igenom olika faser och den sista har fastnat i att tugga skor... De får vi låsa in på toa! Trots hon snart är 3 år =)!

Vi har oxå kompostgrindar som stopp och om de så kan så hoppar de inte över, men kryper under!!!
Inte den gamla damen, hon går inte nära dem, om man inte ber henne hoppa... Man får komma på olika knep och knåp.

Ha en bra helg...
Kramiz

Linda & Azi sa...

Ja, men de som jobbade på affären tipsade mig, men de ville väl sälja :(

Jag såg hemma hos en för ett tag sedan de hade två hundar och två katter, hundarna äter kattlådan i toaletten, de hade kompost galler i toalettdörr men den är upp höjd till ca 10 cm, så katterna kan krypa under (men de hade stora hundar) så kanske enzo och tyson kan krypa under också... :)

monica sa...

Vilken buse Enso är...tråkigt att du jobbar i helgen...kram

Kicki sa...

Det är toppen att du sätter upp ett kompostgaller till! Har han väl lärt sig att hoppa över ett dröjer det nog ett tag innan han kan komma över 2! Nä, där tar det nog stopp ändå för hans små övningar. Nu jär jag ändå är inne på det här med hopp så kan jag lika gärna säja: Hoppas allt är bra med er för övrigt!!

Du verkar ha ganska oregelbund arbetstider? Rätta mig om jag har fel. Men jag har fått för mig att du ibland är ledig mitt i veckan?! Eller kanske slutar du bara tidigare vissa dagar?

Vad grundar jag det här på då?
Jo, det ska jag tala om för dig ;-)
När jag gått iväg är det svart ute, och när jag kommer hem är det också svart ute! Hade tänkt att jag skulle kunna filma mina små telningar (Båda ihop) Men det får väl bli ett helgprojekt istället!
Ha det gott och kram på er alla hälsar / Kicki

Sara sa...

Tack för tipset! Jag kollar upp alla fodersorter jag får höra om. Får se var det slutar :)

Marina sa...

Hundar är riktigt kluriga! Hoppas ni kommer på ett bra sätt att hindra honom. Det är kreativt att ha djur. ;D
Ha en skön söndag!

Kicki sa...

Tack för alla inlägg hos mig! Som jag skrev i kommentarsfälten så handlar det om sekundrar att tömma Tornadon, och filmen "Snabba Cash" är verkligen sevärd om man gillar Svenska Deckare! Den var jättebra. Jodå, du har helt rätt, Steffie är inte grå i underullen utan cremefärgad. Men hon har svarta täckhår! Hon lär bli en kopia av sin mamma förutom att Titti (Steffies mamma) har grått runt ögonen och steffie har rostbrunt!
Men än har hon inte fått sin riktiga utväxt - kragen och sånt där! Ha en härlig och fin Söndag carina, kram KIcki

Torsten sa...

Vilken liten filur Enzo är :))
Blir nog bra med två kompostgaller, måste ju bli högt nog! Annars får du göra en 'mygg-dörr', då har du ju insynen kvar :)
Ha en bra dag!