lördag 23 januari 2010

Kanelbullar

Idag har Tim bakat kanelbullar!! Han gjorde såna på hemkunskapen i skolan i veckan och jag sa till honom att han kunde göra några här hemma oxå. Så idag var det dax och de blev jättegoda. Är inte så glad för kakor men nybakta kanelbullar tackar jag inte nej till :-) Visst ser dom mumsiga ut.

Tidigare idag tog jag och vovvarna en långpromenad med Monica och Molle. Var jätteskönt väder så vi lät dom busa ett tag och sen gick vi en riktigt lång runda. Tackar för trevligt sällskap :-)

Det var dock inte lika roligt när jag kom upp, stopp i avlpppet under badkaret. Så vi hade en liten översvämning i badrummet. Fast det var inte så farligt som det såg ut utan fixades rätt lätt. Passade på att tvätta av under badkaret så nu är där skinande rent på toa.

Nu är det snart dax för promenad igen och sen blir det att sitta och softa framför tv. Hoppas där är något bra film på tv idag.

Ha en bra kväll

7 kommentarer:

Stella o Doris matte Lotta sa...

Finns väl inget godare än nybakta bullar, bara doften är ju underbar!

Ha nu en trevlig lördagskväll, njut av ett rent badrum :-)

Patricia & Elwiz sa...

Gott med bullar!

Haha grejen är att dom faktiskt får plats bredvid varandra men dom skall ju envisas med att ligga PÅ varandra xD.
Fast nu var det ju så att Gibzon hade somnat först i väskan och låg helt utsträckt oså klev Elwiz bara rätt ner och la sig över honom.

Charlotte sa...

Dom bullarna såg mumsiga ut! Nu blev jag sugen på att baka :-)

Promenaderna här längtar jag efter också nu. Har inte orkat gå så långt när jag varit sjuk :-(

Tur att du fick ordning på avloppet. Inte så kul med stopp i dem :-)

Ikväll kommer Johan Falk klockan 21.00 på tv4. Jag och min äldsta dotter följer dem varje söndag. Spännande!

Önskar dig en fortsatt trevlig söndag.

monica sa...

Tim vad duktig du är!! Bullarna ser ju riktigt goda ut!! Och Carina, tack för en trevlig promenad. :-) Vad ska man ha en karl till när vi kan fixa saker själva.. typ då rensa avlopp!! Jag har varit och cyklat en runda.. Det gick bra så det blir cykla till jobbet i morgon. Ha en bra söndag..kram

Kicki sa...

De såg riktigt stora och fina ut. Vad gott med nygräddade ljumna kanelbullar och mjölk till en bra film. Mums fillebabba!

Ha en fin söndag. ;-)

Marina sa...

Vad duktig han är!! Inte dåligt! De ser jätte goda ut.
Ha en bra kväll.:D

Elin sa...

De såg inte dumma ut ;)