onsdag 14 april 2010

Härlig morgon

Vilken härlig morgon det var här. Jag såg hur solen lös utanför fönstret och kände att det skulle bli jättehärligt att gå morgonpromenaden. Vi stack ut och Enzo fick gå lös direkt, han är riktigt duktig på det hoppas bara det håller i sig även nu när han närmar sig ett års ålder :-) Vi gick upp till fotbollsplanen där det brukar ligga mat, jag lät Tyson ha på sig kopplet så jag kunde ta tag i honom lätt om han sprang iväg mot där det brukar ligga men han blev där vi blev. Han har nog börjat inse att jag har rätt mycket gotte med mig :-)
Sen fick de leta upp lite gotte i gräset
Vi gick vidare och här håller Enzo i Tyson koppel, fast det syns inte på bilden :-)
Vi träffa på jättemånga hundar idag. Konstigt för vissa dagar ser man inga alls och andra hur många som helst. Vi träffa på 3 stycken som stod och pratade med sina små hundar, vi stannade oxå och de fick hälsa lite fint, sen gick vi alla vidare.

Minipåskliljor stod utmed gångstigen, superfina
Nu ska jag försöka fixa till mitt stopp jag har i avloppet i badrummet. Det är inte första gången, fattar inte varför det blir stopp så ofta. Har ringt till hyresvärden men de har så konstiga tider för felanmälan så vi får se om jag hinner fixa det själv innan de hör av sig.

Ha en underbar dag, kram

9 kommentarer:

Ida sa...

Sv: Vår kanin får springa lös i lägenheten med hundarna, han kommer nog tro att han är en hund när han blir äldre. =)

Vad mysigt det är att det börjar komma fram mer blommor ute nu! Hoppas att sommaren kommer snabbt =)

Patricia & Elwiz sa...

Jobbigt med stopp i avloppet =/. Hoppas dom fixar det snabbt! Vi har också problem med badrummet i vår lägenhet, toan står o spolar/rinner hela tiden xD.

Härliga bilder!

Jaa man dom är helt underbara egentligen ;)! Dom satt i knät och pussade och gosade som att säga förlåt liksom, jag sa också förlåt såklart :)!

Camilla sa...

Hej Carina!
Tack för kommentaren i min blogg :)
Vilka söta småhundar du har!
Ljuvlig årstid nu när man kan vara ute mest hela dagarna.
Gizmo ja...stog i tidningen för nån vecka sedan att det var det populäraste katt namnet ;)
Voff!
Hoppas du får ordning på avloppet.

linda & azi sa...

Wie vad kul! :) Ja, det håller nog i sig, man kan hoppas :)

Härligt med sol va? :)

Carina sa...

Ja och de är ju bra pris på dem också. Ja det är kul att Krita tycker om agilityn och jag med för den delen, men man känner att det kommer ta tid innan det verkligen sitter.
Ha det bra

Quila o Ronja sa...

Hej Carina
Vilken härlig promenad ni hade.
Visst är det härligt, när det går framåt med vovvarna. Man blir bara glad :-)))
Fina bilder

Ha de' gott
Susanne

Elin sa...

Hehe, ja det är superroligt. Speciellt när det går bra! Men hon som jag går kursen hos på onsdagar sa att hon tyckte att det vore slöseri om jag inte fortsatte nu för att jag var så duktig ( och Enso såklart). Så hon tog upp telefonen och ringde ordförande i brukshundklubben så nu har nog nog luskat in mig på en fortsättningskurs där som började idag, fast jag missar de första två gångerna då jag vill gå klart den här :) Så ännu har inte kursandet ett slut :)

Sussi sa...

Så skoj att Enzo tog Tysons koppel. Snart kanske du inte behöver följa med på promenaderna längre hihi

Att leta godis på gräsmattan är en av Doris favoriter :-)

Kramisar

Torsten sa...

Vilken härlig dag! Det är så fint med blommor igen!
Hoppas det löser sej med avloppet :)