torsdag 22 april 2010

Kurs

Igår fick vi mycket gjort. Jag tvättade, dammsög och tvättade golven. Sen tog vi en långpromenad med Monica och Molle, vi var nog ute i 1,5 timme. Blev så stolt över Enzo, han sprang lös som han oftast brukar och så var där 3 fåglar som jag såg han var på väg att jaga, sa HIT och han vände direkt och kom skuttande, så glad jag blev :-)

Senare var det dax för Enzo och mig att gå på kurs. Idag var första tillfället på det nya stället. Jättefint var där. Stor fin gräsmatta med träd runt omkring, fin ny byggnad med fikarum och rum för att ha lektioner i. Skytteklubben håller till i närheten och de höll på att skjuta lite och det är jättebra träning. Igår träna vi mer på inkallning, sitta kvar och ligga kvar med olika störningar, kontakt med hunden. Vi fick även testa lite agility och hur kul var inte det. Enzo bara skuttade över hinderna och andra gången vi testade sprang han in i tunneln istället för att försöka springa över den :-) man såg verkligen att han tyckte det var roligt. Nu har verkligen bestämt mig att vi ska gå på agility när vi är klara med denna kursen. Det gick jättebra med resten av kursen och det är så kul för det går så bra för alla hundarna som är med, fast de har så olika förutsättningar. Instruktören frågade om det var något mer vi ville göra innan vi gick in och tog en fika och då föreslog jag att köra inkallning mellan hundarna, blev nog inte riktigt omtyckt först men det gick jättebra för alla. Instruktören skojade och fråga oss vad vi gör här på denna kursen, att vi alla är för duktiga och nog har kommit fel, vi skulle till tävlingslydnad hihi, skoj att höra...

Idag när jag kom hem från jobb tog jag vovvarna och så tog vi en runda på joggingslingan.
Vi hittade lite tussilago
Det torra gräset luktar gott
Nu ska jag fixa mina räkningar så de blir betalda i tid.
Ha en bra kväll, kram

6 kommentarer:

Anneli + vavvorna sa...

svar: tack för alla snälla ord.

Vad roligt att det gick så bra på kursen. Och vad duktig Enzo var som inte brydde sig om de där fåglarna.

Hoppas ni får en härlig fredag. Här skiner solen, men det är kallt. Bara 2 plusgrader. Brrrr!!!

Malin sa...

Vad duktig du är som får så mycket gjort, du får gärna komma hit och röja lite oxå ;-)! Och kanonkul att kursen gick så bra, vilket beröm ni fick allihopa! Och så kommer ett beröm till, vad du är duktig som betalar dina räkningar redan, vi är oftast ute i sita sekunden...
Ha ne underbar dag! Kram Malin

Patricia & Elwiz sa...

Jag brukar inte ha kläder på dom längre men igår blåste det så jäkla kallt och jag skulle träna mycket med att dom skulle sitta stilla så jag ville inte att dom skulle bli kalla :). Längtar tills valpmagen pälsat igen så dom inte fryser mer, fast man vill endå ha kvar den för det är så sött :D!

Sussi sa...

Jag skrev om något liknande i min blogg i morse. Om inkallning alltså. Jag blir också lika glad när hon kommer när man ropar..

Agility var inget för min vovve. Hon ville inte gå in i någon tunnel inte. Tippbrädan är också att glömma! Det är en riktig fegis vi har fått hem ;-)
Vissa trappor vägrar hon gå i också!

Ha en trevlig helg
Kramisar

Anneli+vavvorna sa...

Summer tackar så mycket för gratulationen. Hon mår mycket bättre idag.

Becca & Olga sa...

Så fint det är med tussilagorna som ploppar upp i diket nu :P