onsdag 7 april 2010

Härliga sol

När jag vaknade idag så såg jag solen skina igenom persiennerna, jippi. Äntligen lite sol igen. Och vilken tur jag får lite sol på min lediga dag, allra helst eftersom jag ska jobba hela helgen och kommer inte ha glädje av om det är sol då.

Vi gick upp och ut. Idag tog vi ett annat håll och gick till en annan stor gräsyta. På den vi brukar vara är det någon som slänger mat hela tiden och då blir Tyson helt fixerad och ska äta upp allt, äckligt. Men på denna som vi gick till idag fanns inga äckliga matrester utan han sprang och busade. Nackdelen med detta ställe är att där går en gångväg och såklart går där folk med sina hundar. Men det gick bra, Enzo skällde lite och sprang lite mot hunden men när jag kallade in honom så kom han, skönt. Det blev lite uppletande av godisbitar.
Vi körde även lite uppletande av boll, Enzos favoritlek. Här har han kommit tillbaka med bollen och vilar sig lite.
Tyson sitter och väntar på att han ska få lite godis :-)
Nu har vi ätit frukost och vovvarna busar lite med sina leksaker. Helt plötsligt ser jag Tyson och tänker hur ser han att ut. Han har något på sig, haha han har på något sätt fått på sig sitt täcke som låg på elementet. Undrar hur det har gått till för den är lite trång i halsen :-)
Tre av djuren hemma hos oss.
Ikväll väntar andra kurstillfället för mig och Enzo på vår allmänlydnad, ska blir riktigt roligt. Och idag blir Enzo 11 månader, stora killen :-)
Ha en bra onsdag, kram

11 kommentarer:

Carina sa...

Va härligt att ni har fint väder. Ja vad glad man blir när hundarna sköter sig bra! Va duktig han var som kan klä sig aldeles själv :)
Ha det bra

Malin sa...

Grattis Enzo på 11-månadersdagen ;-) och lycka till på kursen ikväll! Visst är det underbart med sol! Håller med, det är SÅ mycket som gör en lyckig, det gäller bara att hålla fokus på det, inte glömma bort det. Hoppas ni får en underbar dag! Kram Malin

Elin sa...

Grattis Enzo-pojken! Bara en månad kvar till den stora 1:an :)

Och vilket solväder ni verkar ha haft idag!! Underbart =)

Fann två hemsidor som säljer bollen, se min blogg, la upp länkar där =)

Lotta sa...

Vilken härlig dag...
Jag har jobbat och sovit bort den största delen, men dock fick vi 1 timme ute, med lek och stoj...
Ha en fortsatt bra kväll...
Kramiz

Patricia & Elwiz sa...

Haha japp! Behövligt då Elwiz växt ur de mesta kläderna han har! :D fina bilder, så sött är Tyson mindre än katterna? :D

Becca & Olga sa...

visst är det härligt att gräset äntligen kommit fram! Lycka till på kursen!

Becca & Olga sa...

Ha ha haa, ne jag blandade ju inte alla smaker i samma smet utan gjorde flera olika kakor! ;) De var inte goa endå! :P

ElinochEnso sa...

Enso tackar :) Tack så mkt! Mkt fina vårbilder hade du med :) Härligt att snön är borta nu, så gott som iallafall :) Stort grattis till Enzo med, stora killen snart ett år! ;p

Sussi sa...

Men så skönt att solen tittade fram. Ingen sol var det för oss igår men dock 12 grader varmt. Helt underbart.

Doris hade gjort likadant om det fanns mat utlagt någonstans. Hon hade ätit upp alltihopa hihi

Kramisar

Torsten sa...

Det ser ju riktigt grönt ut, där hos er!!!
Hoppas att det gick bra på kursen :D
Ha en bra dag!

Carina sa...

Det blev lite mörkare än jag tänkt mig, men man vänjer sig.
Tackar. Ja än så länge står trädet upp, men man kan ju undra hur länge till!
Ha det bra