onsdag 28 april 2010

Inkallning och annan träning

Fick väcka sonen i morse så han kom iväg till skolan, han är lite trött på morronen. Tur att jag var ledig idag så han slapp komma försent igen.

Det blev ingen sol hos oss idag men det har inte varit direkt kallt så det var skönt att vara ute ändå. Vi tog en promenad upp till fotbollsplanen direkt på morgonen och tränade lite. Det blev mycket träning på inkallning och jag vill att Enzo ska sätta sig snyggt vid sidan varje gång och inte bara när jag visar med handen. Det lär behövas en del träning för det. Sen gömde vi bollen så fick han leta upp den, det är helt klart Enzos favoritgrej. Tyson var såklart oxå med och tränade lite. Han är klart bäst på att ha kontakt med fuskar lite när han ska sitta och ligga kvar.

På eftermiddagen tog vi en långpromenad ihop med grannen Monica och söta Molle. De fick busa av sig lite på fotbollsplanen innan vi gick rundan. Men de var inte riktigt på bushumör idag och gick åt vars ett håll och luktade. Vi körde lite inkallning på hundarna. De brukar nästan alltid gå till fel matte man det kändes som vi fick ordning på det riktigt bra idag :-) Konstigt att de alltid tycker att den andre har godare godis, men vi kom överens att vi inte ska ge varandras hundar något gott och med det kommer de till rätt matte. Det började stänka när vi var ute men vi hade tur för en liten stund efter vi hade kommit in så kom det rejält med regn.

I söndags beställde vi en plånbok till Tim och en bok om agility till mig och dessa har kommit idag. Gillar när det går så snabbt att få saker man beställer på internet. Boken kom direkt i brevlådan men plånboken får vi hämta hos närmnaste dhl utlämning. Skicka Tim så får vi se om han får ut det, annars får jag hämtade på fredag efter jobb. Nu är det dax att käka lite och sen blir det slappa framför tv.

3 bilder från dagen som gått.
















Hmm de har ändrat något i bloggen hur man ska lägga upp bilder, mycket krångligt och långsamt har det blivit, hoppas verkligen de ändrar tillbaka till hur det var innan för det fungerarde utmärkt.

Ha en härlig kväll, kram

9 kommentarer:

Stella o Doris matte Lotta sa...

Häftig bild på Tyson!!!

Haha det där med inkallning är samma här, Flisa springer till mig och Stella till Lena, de är roliga de små liven

Malin sa...

Duktiga ni är som tränar så mycket! Visst är det skönt när en beställning över nätet går fort, det ska den göra tycker jag.
Vi hade dåligt väder igår vi oxå och idag ser det tyvärr inte bättre ut... hoppas det vänder till på söndag när vi ju ska på utställning- ute....brrr!
Ha en härlig tordag! Kram Malin

Sussi sa...

Kan vara godsakerna som spökar. Fast oftast är man inte mycket värd när det kommer främmande eller andra går med på promenaden. Då är ju dom mycket roligare ;)

Du får till så fina bilder :)

Kramisar

Elin sa...

Kom på att jag glömt svara dig och ja jag har provat diskmedel =) funkar men inget jag vill använda jämt, tycker det är för starkt men perfekt att tvätta tassarna med som blir så skitiga.

Marina sa...

Härligt med träning. Fina bilder på de små liven..!
Ha en bra kväll.

Torsten sa...

Duktiga ni är på att träna! Övning ger färdighet, sägs det....:D
Ha en trevlig helg!
Kram

Sussi sa...

Jag här lite emot att ha massa kladd i håret. Vissa produkter blir så äckliga. Kan man bara hitta något som inte kladdar så skulle man vara nöjd :)

Vilken tur att du fick jobb innan du blev arbetslös. Hoppas jag har samma tur.
Synd att du måste jobba men ha en riktigt trevlig helg ändå

Kramisar

Michellle sa...

Hur mycket tränar du med Enzo, säkäller han på andra hundar när ni passerar? Försöker träna Tigger men jag blir så trött på det fort känns som han inte lyssnar.

Carina sa...

Önskar trevlig valborg!