tisdag 17 augusti 2010

Långpromenad

I morse var jag riktigt trött och det var riktigt jobbigt att gå upp. Tur att man är ledig imorgon, ska ta en riktigt lång och skön sovmorgon. Vädret som är ute gör ju inte någon piggare, grått och trist och regn nästan hela dagen.
Satt och blev ännu tröttare när jag kommit hem från jobb. Läste lite bloggar och kolla på facebook och då såg jag att grannen Monica var online. Frågade henne när hon hade tänkt gå ut med Molle. Vi bestämde träff där ute. Regnet hängde i luften hela tiden men det kom bara någon liten droppe. Det var skönt att gå en långpromenad så man piggnade till och fick prata av sig lite :-) och hundarna fick springa av sig, i alla fall Enzo för han hade väldigt mycket energi idag. Till och med Tyson var riktigt sprallig idag
Molle däremot hade inte så mycket spring i benen utan lunkade lite sakta efter oss andra :-)
Jag hoppas ni har haft en bra dag och inte regnat bort, kram

6 kommentarer:

Carina sa...

Ja tänk att vädret påverkar en så mycke hur man mår! Ser ut som en trevlig promenad, trots vädret inte var på topp;)
Ha det bra

Grabbarna boys sa...

Hoppas dagen blir bra utan regn.
Här hänger regnet i luften och jag ska strax trama iväg på cyklen till jobbet.
Ha det så bra.
Kram!!

Maria sa...

Hos oss åskade det som bara den igår, ganska skönt tycker jag :)
Ja, jag är riktigt nöjd med Lux's nosarbete, han är en naturbegåvning. Nu ligger det hos mig att ta tillvara på detta ;)
Ha en riktigt bra dag!

Malin sa...

Vilken härlig lång grusväg. Elsa har oxå mycket spring i benen, kan liksom aldrig få nog av spring, ganska jobbigt ibland faktiskt.
Här är vädret oxå botten, känns som om hösten är här för gott nu.
Skönt att vara ledig, hoppas du får en härlig dag.
Kram

Sussi sa...

Doris börjar också bli lite piggare nu när temperaturerna har sjunkit. Eller så var han väl bara leksugen ;)

Ha en fin fin dag
Kramisar

Znogge sa...

Alltid trevligt med sällskap på promenaden!

Kram