söndag 8 augusti 2010

Regn hela dagen

Idag har det regnat så gott som hela dagen. Man får en höstkänsla när det öser ner hela tiden fast det är ju lite tidigt. Fast det var ju inte kallt som om det var höst utan lagom sommarvarmt. Har varit duktig idag, storstädat hela lägenheten. Det behövdes verkligen, har varit lite slarvig i sommar men det har funnits så mycket annat som är roligare än att städa :-)

Efter städningen kände jag för att sticka ut och lägga ett spår till Enzo för det gick ju så dåligt i onsdags. Men ville inte ha med Tyson om han skulle sitta och yla i bilen men tyckte synd om honom om han skulle vara hemma själv. Så jag mutade Tim att följa med, han skulle få middag på Burger King efteråt om han följde med ut i skogen :-) och det gick han med på. Precis när vi körde ut bilen från garaget ringde hans kompis så han hängde oxå med.

Både Enzo och Tyson fick vars ett spår och medan de låg till sig gick jag och vovvarna en regnig promenad i skogen. Tim och kompisen satt kvar i bilen och lyssna musik och snackade.
Tyson fick gå sitt spår först och det gick bra. Som vanligt var det ett lite kortare spår med snusdosa med korv i slutet. Till Enzo gjorde jag ett rakt spår på ca 150 m med leksak i slutet. Det gick jättebra för honom idag. Han tappade spåret en gång men jag såg hur han luktade i luften och sen hoppade han över en stock och hittade spåret igen. Hade näsan fint nere i marken hela tiden. Kändes skönt att det gick så bra idag. När vi var klara körde vi till Burger King och köpte med oss mat hem och det smakade gott efter vår skogstur.

Tyson när han låg och sov innan idag
En liten stund efter bytte han ställning :-)
Hoppas ni har haft bättre väder hos er än vi har haft, kram

15 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Visst känns det skönt när städningen är avklarad :-)
Smart att muta med mat, hihi.
Sv. Ravinen är riktigt trollsk. Lustigt att det sällan är något folk där.
Skön sovstil på Tyson;-)

Ha de
Kram
Susanne

Michelle sa...

Haha, de bra när man kan muta ibland :) Här jag det regnat också. Igår var de i alla fall fint, vi var i skogen en sväng och leta kantareller men hittade inga :( Rolig han ser ut när han ligger där i sover i sina två ställningar :)

Grabbarna boys sa...

Vilka underbara gostilar Tyson har när han sover.
Här har det regnat större delen av dagen.
Hoppas vädret blir bättre imorgon!
Kram!!

Katarina sa...

Här har också regnat hela agen och vi har haft en slappar-dag.
Vilken härlig bädd Tyson har!
Kram!

Patricia & Elwiz sa...

Agility verkar vara populärt :D! Spännande med kurs iallafall :D!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad tråkigt med regn hela dagen :( Fast om man får lite städat kan det ju vara rätt okej ;) Men det är ju inte nå kul med städning så man drar ju tyvärr ofta ut på det och sen tar mycke längre tid :(

Vad kul med spår för dina voffsingar :)

Härlig sov stil på lille Tyson.

Ha en bra måndag och hoppas du får bättre väder.

Malin sa...

Vad skönt att det gick bättre igår och skönt att sonen var mutbar med burger king, det brukar ju funka ;-)...
Vi hade tyvärr inte bättre väder än ni, det har verkligen känts som höst i flera veckor här nu, deppigt då vi bara är i början av augusti.
Kram Malin

Sussi sa...

Nej du.. Här är det samma skitväder. Regn, trist, grått och åska! Det mullrar lite för tillfället :(

Vilken härlig stil Tyson har när han sover hihi

ansepanse sa...

J städade här igår :)
jag gillar dina små vovvar och han ser ju bara helt ljuvlig ut när han sover den lille Tyson
kramar

Carina sa...

Jo tillslut lyckades jag få in bilderna, efter lite hjälp av Micke. Vi har riktigt skit väder idag, jag vill ha sol när jag har semester!!
Va kul att det gick bra med spåren!
Ha det bra

Maria sa...

Vilken skön sovstil! :)
Vi fick också lite spår i kroppen igår, skönt!

Torsten sa...

Blev ju ett ganska mysigt slut på en regnig städdag! :D

Znogge sa...

Vilka härliga sovställningar Tyson har! Min erfarenhet säger att ska jag träna med Miss E så ska Herr Hund inte vara med. Då vill hon bara leka. Andra hundar som störningsmoment påverkar henne nästan inte alls!

I dag skiner solen äntligen här.

Kram

Carina sa...

Krita tackar!
Tittar man på rastandarden för Jack Russel så står det: Färg -
Vitt skall dominera. Tecken är tillåtna i svart, tan och brunt. Brindle (tigerande) tecken är ej tillåtna! Oftast har det ju någon/ra fläck/ar i ansiktet sen brukar ju kroppen vara vit. Jag har sett flera vita som Krita, men jag vet inte hur vanligt det är!

Sussi sa...

Nej du.. Inte blev det något bättre väder igår inte. Katastrof skulle jag vilja kalla det ;)
Ingen målning igår och det ser inte ut att bli någon idag heller. Träet är fortfarande blött efter gårdagens skyfall :(

Hoppas dock ni fick bättre

KRamisar