måndag 16 augusti 2010

Tyson dödade hönan

Nä det är inte så allvarligt som det låter :-) Tyson har en mjukishöna som han brukar ligga och tvätta och mysa med och idag när jag satt och käkade kvällsmat så såg jag massa vitt på golvet, då hade den lilla busen dragit ut stoppningen från näbben. Han har alltid dragit ut stoppningen från mjukisar ända sedan han var liten.
Här sitter han med sitt offer
Enzo är oxå rolig, tyckte nog jag var lite tråkig när jag satt vid köksbordet för helt plötsligt hoppade han upp på köksstolen framför mig och satt där och tittade på mig :-)

Jag överlevde jobbehelgen men jag fruktansvärt trött igår kväll när jag kom hem. Bara satt i soffan och orkade inte göra något. Men nu har jag 2 lediga helger framför mig :-)

Det är otroligt klibbigt ute, tror det kommer att åska snart. Det har regnat största delen av dagen så då gör det ju inget att man jobbar hela dagen. Tur det är onsdag snart så jag kan vila mig lite....

Hoppas ni har haft en riktigt bra helg och en härlig måndag, kram

12 kommentarer:

Znogge sa...

Som Miss E då! Hon förstör alla leksaker på nolltid medan Herr Hund är så försiktig så. Lite jobbigt...

Carina sa...

Haha ja det ser för roliga ut när de ålar fram och torkar sig!
Ja Krita dödar också alla mjukisdjur så vi kan inte ha några, vi har några "lik" som ligger här!
Ha det bra

monica sa...

Vilken liten buse Tyson är.. Skönt för dig att vara ledig i morgon även om det ska ett riktigt skitväder!!!! Kram :-)

Anneli + vavvorna sa...

Tack så jättemycket. Ja nog växer tikarna allt, de äter nästan konstant.

Stackars hönan, men Tyson hade säkert superkul.
Kram från oss!

Quila o Ronja sa...

Tänk att det ska vara så roligt att "tömma" gosdjuren :-) Tur att dom inte äter opp det.
Inte ofta jag önskar mig ett riktigt åskväder, med dunder och brak, men nu vore det riktigt skönt.
Vad bra att du "överlevde" helgen, och nu är ledig två på raken ;-)

Sv. Tackar....men jag tycker det är svårt att få till det där "lilla extra" på busbilderna. Är inte riktigt vän med kameran ännu. Det finns ju oändligt med inställningar. (Det är sååå trist att läsa instruktionsbok :-( )

Ha de
Kram
Susanne

Carina sa...

Regnet kom precis när vi satt oss på uteservingen och skulle äta=)Men vi flyttade in så det gick bra. Mina dödade också mjukisarna förr men numera köper jag bara IKEA mjukisar de håller bra mycket längre och är ofta inte dyrare än hundmjukisar och de funkar så bra att tvätta mellan varven. Fast det är mest Teddy som bryr sig om dem ändå och när vi har valpar såklart. Skön vecka på dig KRam

Sandra sa...

Tihi...staaaaaaaaaaackars höna ;)

Grabbarna boys sa...

Vilken liten buse han är Tyson.
Och Enzo då, det ser verkligen ut som han vill tala om något för dig.
Ha en bra tisdag.
Kram!!

Torsten sa...

Så där gör jag också med mjukisdjur! Börjar med att bita bort ögon, näsa o öron och sen kommer stoppningen! Men mattes förra hund, hon åt upp stoppningen, och sen kunde den fastna där bak när den skulle ut, så matte fick dra ut den! Hihihi...

Maria sa...

Tänk att det ska vara så kul att döda mjukisdjur.... Händer titt som tätt här hemma hos Familjen Kaos ;)
Nu är det filmtajm på bloggen ;)
Ha en riktigt bra dag.

Sussi sa...

Doris är likadan. Fast hon är nog lite hårdhäntare eftersom hon har mer kraft i käken. Hon liksom slänger och drar.. Till slut är det bara fyllning överallt. Men kul har hon ;)

Vad gulligt att Enzo hoppade upp på stolen. Lite sällskap till middagsbordet var väl inte så tokigt ;)

Här har det varit soligt och fint sen i torsdags men idag har molnen tagit över. Ser kanske ut som om det blir regn här med..

Kramisar

Patricia & Elwiz sa...

Tack :D! Fina bilder!