lördag 7 augusti 2010

Sökträning och bloggaward

Lördag morgon och klockan ringer vid 7, det är nog många som tycker man är helt tokig men har man sökträning att åka till går man gärna upp tidigt även om det är lördag. Vädret har varit underbart, ett riktigt sommarväder. Vi mötes vid vårt vanliga ställe och idag var vi riktigt många, 8 stycken. En av dessa, Ulla hade aldrig varit med och sökt innan utan fick en introdutktion i sökvärlden. Det gick riktigt bra för alla hundrna idag. Enzo var jätteduktig och har riktigt fått in att han ska ut till figgarna och sen komma till mig. Behöver knappt säga något utan berömmer honom när han kommer. Sätter honom vid sidan för att sedan skicka ut honom på andra hållet. Det är så jäkla roligt att se hur kul han tycker det är. Redan när jag hämtar honom i bilen för att rasta honom är en på G och kan inte gå ordentligt utan vill bara sätta igång :-) Tyvärr missar vi nästa lördag för jag jobbar hela helgen. Nu är jag helt slut, har ätit och satt nästan och somna framför tv när vi ätit upp. Så nu har jag lagt mig i soffan med datorn i knäet :-) man måste göra det bekvämt för sig.

Igår fick jag en bloggaward av Sussi som vi tackar så jättemycket för. Lika kul varje gång man får en award :-)

Jag ska först berätta 7 saker om mig själv och sedan skicka vidare awarden till 7 personer.

1. Jag älskar datorer och att blogga och såklart läsa era bloggar

2. Mitt intresse för hundar har bara växt. Från början var det bara tänkt att jag skulle ha dom till sällskap men nu vill jag träna både sök, spår, gå kurs i agility och tävlingslydnad.

3. Jag är lite lat av mig och behöver ha saker jag måste göra för att det ska bli av.

4. Jag tycker om att träffa nya människor och har oftast inga problem att börja prata med helt okända människor.

5. Jag är ensamstående med ett barn, Tim som tack och lov är stor och kan hjälpa till med våra älskade hundar.

6. Älskar sushi och kinamat

7. Är från början Skåning men flyttade till Halmstad och Halland för ca 12 år sedan för att studera vid Högksolan i Halmstad. Jag trivdes så bra här jag stannade kvar här.

Detta var lite om mig :-)

Jag vill skicka vidare denna award till:

Ansepanse
Maria
Susanne
Carina
Grabbarna boys
Znogge
Katarina

Hoppas ni får en härlig lördag, kram

11 kommentarer:

ansepanse sa...

tack vad snäll du är
kul att veta lite mer om dig
kramar

Ann-Margret o Vinja sa...

Hu vad tidigt det låter gå upp klockan 7. Jag var uppe vid 9,30 idag men kände mig trött ändå :( Fast jag kommer ju oftast inte i säng före kl 2 på natten så det kanske har sin förklaring ;)

Vad duktig du är som tränar så flitigt med dina små sötnosar :) Hör väl tyvärr inte till vanligheten att dom får jobba och ha kul. Många åker väl tyvärr i en väska större delen av sitt liv :(

Fortsatt lycka till med eran träning.

Kram!!!

Grabbarna boys sa...

Hejsan!
Tack så väldigt mycket för bloggawarden.
Jag blev så klart jätteglad för den.
Vilken härlig dag du haft med spårning o allt.
Själva har vi varit o shoppat idag.
Det blev b.l.a en ny klippmaskin till hundarna.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram!!!

Carina sa...

Tack så jättemycket för awarden. Kul säger jag! Tyvärr blev Halmstad besöket en snabbis.Skulle hinna Ullared och hämta buren också ändå var vi inte hemma förrän halv tolv. Kram
ps vilken butik jobbar du i? Sak ev till Halmstad nästa helg med och lämna son och grejor igen=) Ds

Carina sa...

Jo vi hade blandat väder, regna som bara den idag så vi packa och åkte hem! Så nu är man ganska mör efter bilturen, tråkigt men skönt att vara hemma!

Quila o Ronja sa...

Tackar, tackar!!!!

Vad kul att ditt intresse för olika hundsporter bara växer. Det ger så mycket tillbaka, eller hur.

Kram
Susanne

Znogge sa...

Vet man att man ska iväg så stiger jag gärna upp tidigt! Speciellt om man ska ut med hundarna!

Grattis till awarden och tusen tack själv. Återkommer i ärendet. Håller med om att hundar är toppen men i mina ögon verkar du inte lat!

Kram

Sussi sa...

När det är något man tycker är väldigt kul så är det inget problem att gå upp lite tidigare. Då känns det helt klart värt det. Kul att det gick så bra också :)
Jag brukar faktiskt ställa klockan på mornarna så jag kommer upp i tid och inte sitter och bloggar hela dagen ;)

Skoj att läsa lite mer om dig..

Kramisar

Maria sa...

Oj! Det tackar jag för :)
Nu måste jag alltså komma på en massa saker om mig själv som går att delge andra ;)

Här har vi grått och trist den sista dagen på semestern, men det är väl så det ska vara ;)

Ha en bra söndag!

Katarina sa...

Tusen tack för utmärkelsen! Tror ändå jag passar eftersom jag gjorde '7 saker om mig själv' för en tid sedan. Men stort tack för att du tänkte på mig!
Kram!

Malin sa...

Grattis till awarden!
Kram Malin