torsdag 5 augusti 2010

Spår

Igår klockan 11 mötes jag och Marianne vid ÖN. Det var dax att lägga lite spår. Har haft ett litet uppehåll så nu kände jag att jag var redo att göra det igen.

Det blev ett kort rakt spår till Tyson med snusdosa full med korv på slutet. Till Enzo gjorde jag ett svårare spår som svängde lite och var rätt långt med lite leksaker och pinnar på vägen. Medans spåren låg till sig så gick vi en promenad. Det var härligt väder och solen var framme och lagom varmt, kanske runt 20 grader.

Först tog jag Tyson och det gick rätt hyfsat, han hittade spåret efter ett tag och gick mot snusdosan.
Sen var det Enzos tur och det gick allt annat än bra idag. Det började med att Tyson satt och ylade i bilen så både jag och Enzo blev väldigt distraherade. Sen kändes det som han inte riktigt visste vad han skulle göra. Missade två av sakerna i skogen men gick på den 3:e och därifrån gick det bättre. Så vi fick ett bra avslut i alla fall. Får nog ut med honom i helgen och lägga lite mer så han kommer in i det utan störningar och lite enklare, spåret var kanske lite för svårt.
Efter spåret körde vi en liten bit och så fick hundarna ta ett bad, ja inte Tyson han gick inte ens i närheten av vattnet och jag intog en fika.
Tyson tyckte han kunde få lite av min macka :-)
På kvällen tog vi en långpromenad ihop med Monica och Molle. Då var det riktigt skönt väder.

Jag klarade mig ifrån fler getingstick och inga bromsar var där som attackerade mig :-) Hade köpt ett nytt myggmedel och det var nog effektivt för där var inga myggor i närheten av mig heller. Armen är bättre men där är fortfarande en liten bula där den jäklen stack mig...

Ha en bra dag och hoppas ni har bättre väder än vad vi har här. Det öser ner :-(
kram

8 kommentarer:

Maria sa...

Vad duktiga ni är! Full fart, ser jag.
Här har vi haft lite semester från träning, dator och blogg, men nu är vi tillbaka igen :)

Malin sa...

Ja om Tyson sitter och ylar i bilen så kan jag förstå att både du och Enzo blev störda, kanske bäst att lämna honom hemma nästa gång.
Hoppas ni har sol idag, vi har äntligen fått lite bättre väder, hoppas det håller i sig.
Kram Malin

Sussi sa...

Enzo var kanske inte riktigt på humör bara. Nästa gång sätter han nog allt perfekt..

Tyson är lite som mig tror jag. Varför bada om man inte svettas hihi

Skönt att myggmedlet verkar hjälpa. Det finns inget värre än att höra det där surret överrallt..

Kramisar

Carina sa...

Full fart som vanligt hos dig! Så kul att läsa om ert spårande. Lär mig massor eftersom jag bara viltspårat. Har sån tur att getingar och mygg inte är så intresserade av mig.

Becca & Olga sa...

Vad har du för myggmedel?? Hittar aldrig ngt som funkar, blir jämt jätte äten :S

Znogge sa...

Peppar, peppar så har vi kommit lindrig undan när det gäller insekter i år. Men de som är här är tyvärr väldigt envisa... Myggen brukar gilla mig väldigt bra tyvärr.

Skönt att ditt stick är lite bättre nu.

Kram

Grabbarna boys sa...

Vi håller med om att det är full fart hos er med spårande o annat.
Ni är jätteduktiga.
Här har det varit fint väder i flera dagar faktiskt, hoppas ni får bättre nu nu när helgen kommer.
Ha det så bra.
Kram!!

Stella o Doris matte lotta sa...

Vad härligt med spår, bad och fika, mindre kul med regnet, här har det oxå kommit en del, hoppas på ppehåll i morgon!