lördag 21 augusti 2010

Sök och kräftor

Så var det äntligen lördag igen och tack och lov är jag ledig :-) och som vanligt som alla andra lördagar när jag inte jobbar sticker jag och Enzo ut och tränar sök ihop med ett härligt gäng hundar och människor. Klockan 9 mötes vi som vanligt vid ÖN och sen körde vi vidare till den platsen där vi skulle vara idag. Vi var ett riktigt stort gäng idag, hela 8 ekipage. Vi hade tur med vädret, det kändes som det var regn i luften men det kom inget, inte så skoj att ränna rundor i skogen om det ösregnar :-) Det gick jättebra för Enzo idag oxå. Han har verkligen fått upp intresset för figuranterna och kommer ändå glatt tillbaka till mig. Kör med synlig figurant men han lyckades hitta en som han inte såg med hjälp av doften i luften, jätteduktigt. Ska börja träna han lite smått här hemma att lämna över en leksak och sen så småningom när han är redo ska han få den av figuranten för att lämna över till mig. Det gick jättebra för alla andra hundar oxå, jättekul att det går så bra för alla fast vi är på så olika nivåer. Efter alla hade kört sitt var det dax för den obligatoriska fikan :-)

När jag kom hem satte jag mer ner och tog det lugnt en stund sen var det dax för att fixa till sig igen. Sen tog jag vovvarna och Tim och vi körde ner till mina föräldrar för att käka lite kräftor, mums... Vi kokar alltid upp ny lag och lägger kräftorna i, de blir så mycket godare.
Nu har vi precis kommit hem och jag är fortfarande jättemätt. Nu ska jag läsa era bloggar och sen ska jag kolla lite på tv om där nu är något att titta på. Hoppas ni har haft en härlig lördag, kram

11 kommentarer:

Znogge sa...

Vi brukar koka ny lag till kräftorna. Det blir verkligen gott1

Kram och ha en fin kväll!

Quila o Ronja sa...

Hojta om du hittar något på tv´n......inte troligt.
Sv. Det som är konstigt, är att kritiken var så bra?? Men det är ju en slags "skönhetstävling", vem som är snyggast för dagen. Då är det kanske bra med päls :-)))

Ha en fortsatt skön ledighet ;-)
Susanne

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt att vara ledig :) Själv så jobbar vi hela helgen och lite till :( Man hinner ju inte med så mycke tyvärr nu när man börjat jobba igen, är mycke bättre att vara ledig :)

Vad kul att vara ett gäng och träna, tur ni hade som klara er från regnet.

Ha en bra söndag du och vovvarna :)

Carina sa...

Ja jätte kul och du det var "många" fler än oss :)
Jaha, var det ni som hade det fina vädret och vi fick regnet :(
Ha det bra

Katarina sa...

Det måste vara jättekul att hålla på med spår när man är några stycken!
-Kräftorna ser goda ut - det där med egen lag är nog inte fel.

monica sa...

Kräftor är ju så gott, kan tänka mig att du tycker det är skönt att komma hem till mor och far ibland =) Ha en bra lördagskväll.kram

Grabbarna boys sa...

Kul med att ha träningskompisar.
Då blir det verkligen av att man tränar.
Utan dem blir det ingen ordning alls.
Ni ser ut at ha haft en superskön lördag.
Hoppas söndagen blir minst lika bra.
Vov o kram!!

Lotta sa...

Åhh så gott det ser ut...
gubben och grabbarna var och fiska förra fredagen med vänner.
Vi ska träffas och kalasa, bara vi får en helg som alla är lediga...

Ha en härlig söndag...
Jag ska sova och sen köra grabbens tjej till tåget ...
även en visit hos mamma hinner vi med...
Kram

ansepanse sa...

jag tycker också det är kul att aktivera mina hundar, gott med kräftor
kramar

Sussi sa...

Så skönt att du är/var ledig :)

Skönt också att du inte fick något regn på dig. Här kom det några skurar bara..

Kräftorna brukar alltid bli godare om man kokar om dom. Dock brukar jag aldrig orka det..

Kramisar

Sandra sa...

Gott gott gott!!!!