söndag 22 augusti 2010

Söndag

Idag var det inte roligt väder när man vaknade, det öste ner. Jag tittade ut och tänkte att nu minskar nog regnet och jag kan gå ut med vovvarna och när jag nästa sekund tittade ut igen så öste det ner ännu mer. Så det var bara på med stövlar och regnkläder. Nu fick jag testa mitt regnställ som jag köpte på Ge-kås, har inte varit ute i sånt här regn sedan jag köpte det förutom en gång när vi körde sök men då hade man lite skydd av träden. Men det fungerade bra och andades precis som jag ville att det skulle göra :-) Hundarna var rätt blöta när vi kom in men tack och lov tycker dom inte det är så farligt att vara ute när det regnar.

Det har inte hänt något speciellt idag. Passat på att fixa lite inomhus som att tvätta och lite annat. Fast det blev en långpromenad ihop med Monica och Molle. Sms henne på eftermiddagen och undrade när hon skulle gå sin runda och så hängde vi på. Det var mulet men uppehåll när vi började gå och efter en stund sprack himlen upp och det blev strålande solsken och jättevarmt. Det var så att hundarna gick och flåsade, till och med Tyson. Enzo fick gå lös nästan hela rundan. Han är duktig fast ibland glömmer han av att hålla koll på oss och bara går och går, då får man till slut kalla på honom för han inte ska komma för långt bort. Tyson och Molle fick också springa lösa en stund när vi gick på slingan.

Bild tagen förra gången vi var och gick på slingan
Så här trött var Enzo efter promenaden

Hoppas ni har haft en härlig söndag och fått lite sol även ni, kram

9 kommentarer:

Znogge sa...

Skönt att regnstället var bra. Mitt som jag köpte för drygt ett år sedan släpper igenom väta redan vilket jag tycker är superdåligt. Inte var det billigt...

Herr Hund haltar mindre i dag så han fick hänga med på långrundan. Eller en kortare variant av den får man väl säga.

Kram

Carina sa...

Ja jag tyckte det var jätte kul och få ett kort i farten.
Ja jag hoppas påen lugn kväll/natt i morgon, man känner sig ju alltid lite ring rostig när man kommer tillbaka, fast i och för sig kommer man in i det snabbt.
Ha det bra

Grabbarna boys sa...

Ja, här har det varit väldigt blandat väder idag.
Sol o regn om vartannat.
Men ändå varmt o skönt.
Inte fel med att ha en innedag ibland.
För det finns massor av saker att göra inomhus, som t.e.x tvätten som aldrig tar slut.
Inte hemma hos oss iallafall.
Ha det så bra!

Malin sa...

Tror det är den höga luftfuktigheten som får hundarna att nästan kolavippen emellan skurarna, tycker själv det är jobbigt att andas då. Här bryr sig inte heller hundarna om regent, bara vi väl kommer ut men jag tycker inte det är någon hit och sen väl inne så stinker det blöt hund i hela huset, näe fram för sol och sommar, kan vi inte få ha det lite mera, bara lite...? ;-)
Kram

Torsten sa...

Det var ju bra att du fick testa regnstället på 'riktigt', alltid bra att veta att det fungerar!
Efter regn kommer alltid solsken...visst är det bra!
Ha en bra måndag!

Sussi sa...

Som tur var slapp vi regn igår så jag kunde fortsätta målandet. Fast man kan ju se det på ett annat sätt och tycka det var bra att det regnade så du fick använda ditt fina nya regnställ du köpt ;)

Det brukar vara typiskt att det ska spricka upp när man är ute på promenad. Oftast har man massvis med kläder på sig så man får gå och svettas..

Kramsiar

Elin sa...

hehe, vilken utslagen Enzo =)

Quila o Ronja sa...

Det finns ingen återvändo ;-)Ut ska dom, regn eller sol. Skönt att det sprack opp på er promenad. I dag tycker jag vi haft riktigt skön luft, lagom varmt, lagom kallt.
Sv. Det är lite lustigt....när man gjort den där rensningen bland alla papper, att man inte kan vara lite ordentlig så det inte blir stora högar....Oj vilken lååång mening det blev ;-)

Kram
Susanne

Patricia & Elwiz sa...

Den blev himla käck den buren, bra pris också och tur att dom kan samsas ^^,!