onsdag 18 augusti 2010

Spår

Vilken härlig dag att vakna upp till. Solen tittade fram och det var lite lagom varmt ute. Och på detta så är jag ledig :-)  Kan inget annat än att tacka för detta...

Idag är det onsdag och då är det spårdag. Så klockan 11 möte jag Marianne och Kenzo vid ÖN. Hon hade redan lagt ut ett spår till Kenzo, han skulle få ett blodspår idag. Det har jag aldrig testat men det kommer jag nog att göra någon gång i framtiden. Ska testa att göra ett spår av korvspad till Tyson nästa gång så kanske han tycker det är lite roligare, för han älskar ju korv :-)

När jag hade lagt mina spår så gick vi en runda med vovvarna och sen satte vi oss ner och tog en fika så att hundarna skulle få vila sig lite innan vi gick spåren. Då Tyson nästan alltid sitter och ylar när jag och Enzo går spåret så gick Marianne med Kenzo sitt spår och under tiden satt jag och latade mig. Sen höll hon Tyson sällskap när jag gick med Enzo. Men först gick jag spåret med Tyson.

Gick bra idag, han hittade spåret och gick bra mot målet.
Här hittar han snusdosan med korv i
Här har Enzo hittat sin leksak i slutet. Han gick på så fort i spåret idag att jag inte hann med och så råkade jag tappa spårlinan :-) men han lyckades bra. Först visste han inte riktigt vad han skulle göra men jag visade med handen och sa spår och efter ett tag fattade han galoppen.
Vovvarna var riktigt trötta efter spåret och somnade i bilden bägge två. I eftermiddag har vi bara tagit det lugnt.

Hoppas ni oxå har fått lite sol idag, kram

8 kommentarer:

Elin sa...

Smart att göra spår av korvspad, hade aldrig kommit på tanken! =)

Znogge sa...

Vilka duktiga hundar du har! Tror jag ska testa lite spår med Miss E. Hon gillade det på kurserna.

Kram

Grabbarna boys sa...

Vilken härlig dag ni har haft.
Att lägga spår med korvspad har vi aldrig hört innan.
kanske värt att prova.
Ha det bra.

Carina sa...

Ja de blir lätt så att städningen kommer efter! Nu har jag bara campingsakerna som ak in på vinden, ska ta det i morgon. Har nog hoppats lite på fint väder så vi kunnat åka iväg en sväng till mendet blev inte så, tyvärr.
Vi vaknade till mulet och solen titta väll fram en stund, men mest mulet har det varit och lite regn.
Va kul att det går så bra med spårandet, jag har fortfarande inte testat men ska göra det och se vad hundarna tycker.
Ha det bra

Quila o Ronja sa...

Jajamensan!!! Här tittade den lilla solen också fram. Härligt!
Vad duktiga ni är att träna spår. Vi har bara testa några gånger, men inte riktigt fastnat för det. Men det låter kul :-)
(Tränar o andra sidan så mycket annat. Kan ju inte hinna med allt, hihi)

Ha de gott
Kram
Susanne

Ann-Margret o Vinja sa...

Ska bli spännade höra om hur det går med ett "korv spads" spår :) Det borde ju bli uppskattat om han älskar korv lille Tyson.

Ha en bra dag :)

Sussi sa...

Nej du.. Här öste regnet ner hela gårdagen. Ingen sol i sikte inte. Idag har inte vädret riktigt bestämt sig än. Det är grått med några blå fläckar..

Vilken smart lösning med Tyson. När han har sällskap så är han nog betydligt lugnare kan jag tänka mig

Kramisar

Malin sa...

Ingen sol i sikte här inte...
Vad kul att det går så bra med spårningen, med båda killarna. Kan tänka mig att dom somnade nöjda båda två på vägen hem.
Kram Malin