söndag 1 augusti 2010

Mer tävling

Hela min dag har nåstan gått åt på brukshundklubben. Jag körde dit redan vid halv 11och kom hem vid halv 7. Det var agility och lydnadtävlingar hela dagen idag oxå. Tur med vädret, såg lite dåligt ut i morse men det sprack upp och solen kom fram och lyste på oss. Idag fick jag syn på en Mittelspitz och en Kleinspitz och var såklart bara tvungen att gå fram och prata med ägaren och då sprang jag även på Enzos bror (från tidigare kull) Álfonso som hade tävla i agility.

När jag kom hem sms jag Monica och kollade om de skulle ut på långpromenad. Hon var precis på väg så vi hängde på. Det var jättehärlig väder och mysigt att ta en lång skön promenad.

Glömde berätta att jag blev stucken av en jordgeting igår när vi var ute och tränade sök. Jag råkade lägga mig på deras bo. Hörde hur det surrade för fullt och tänkte vad konstigt det låter som getingar mitt i skogen och när jag reste mig och tog bort preseningen så kände jag hur det stack till väldigt i armen och såg getingar på marken. Jag flyttade mig snabbt därifrån. Det blev inte så mycket med armen när vi var i skogen men på kvällen/natten svullnade den upp rätt rejält. Så hela dagen idag har min arm varit rätt tjock och spänner och väldigt varm där jag har blivit stucken. Men jag mår bra annars så det är nog ingen fara :-)

Bjuder på en liggbild av Tyson. En stil jag aldrig har sett innan :-)
Hoppas er söndag har varit bra, kram

10 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Men fy vad hemskt att bli getingstucken så.
Hoppas verkligen att du känner dig bättre i armen snart.
Vilken skön bild på Tyson.
Ha det så bra!
Kram!!

Anneli + vavvorna sa...

Den där liggstilen känner jag igen. Det är Zäta som ligger så där just nu, men det beror ju på att magen är så stor.

Hoppas du snart blir bra i armen efter sticket.

Carina sa...

Vilken söt bild! Mina ligger ofta med benen åt alla håll. Jag har ju faktiskt haft en keeshound en gång en "större" släkting till Enzo. Vår hette Kotten för hon såg ut som en stor igelkott.

Carina sa...

Ps en kompis ar o tävlade i agillity hos "er" igår men gick sådär.DS

Malin sa...

Otäckt att bli biten av en jordgeting! Jag blev biten av en vanlig för några veckor sen, det tycker jag räckte.
Härlig stil på Tyson :-)!
Hoppas ni har bättre väder än vi idag, här vräker det ner... Kul början på vardagen.
Kram Malin

Quila o Ronja sa...

Vilken tur att du inte är allergisk mot getingar. Fy vad otäckt! Hoppas att det börjar bli bättre.

Sv. Man kan lätt bli lite tokig, när man träffar p¨å små bedårande "nallebjörnar" ;-)))

Ha de
Kram
Susanne

ansepanse sa...

jag ogillar getingar, det gör ju SÅ ont att bli stucken
kramar

Znogge sa...

Tur det inte var jag. Allergisk och så... Vilken mysig sovstil. Som en utslagen padda ;-)En söt padda dock!

Kram

Malin sa...

Hoppas allt är bra, hela två dagar utan blogg, då blir man ju lite orolig ;-)
Kram Malin

Torsten sa...

Jordgetingar är inte så kuliga att stöta på....hoppas armen har blivit bra igen!
Vilken skön stil han har där i korgen, Tyson :)
Vi är lediga den här veckan också och är fortsatt lata med blogg o allt!
Ha det gott! Kramar från oss!