måndag 5 juli 2010

Bad i Toftasjön

Idag har det varit lagom varmt ute, ca 20-25 grader tror jag det har legat på. Vi började morgonen med att gå en härlig promenad, träffade på Agnes direkt när vi gick ut från porten, så vi tog följe och gick tillsammans. Släppte Enzo så han fick gå lös som han brukar och det gick jättebra, han var inte överdrivet intresserad av henne utan gick och nosa på alla buskar som han brukar. Efter frukosten stack jag iväg till Falkenberg. Hade fått tips om där skulle finnas en affär som hade mycket fritidskläder till bra priser. Och det stämde verkligen :-) Handlade för 1200 :- och för det fick jag 2 t-shirts, ett skärp, 1 joggingbyxa, en hundförarväst, 1 par tunna fritidsbyxor, 1 par vattenavisande fritidsbyxor, 1 termos och en flaska med medel till byxorna så de håller sig vattenavisande även efter jag tvättat dom. Tyckte jag fick otroligt mycket för pengarna.

De tunna fritidsbyxorna invigde jag när jag, Tim, vovvarna och Tims kompis Danne stack iväg för att bada lite i Toftasjön. Jättesköna var dom och vatten/smuts från hundarna fastnade liksom inte. Först badade vi en ny brygga som de hade lagt dit denna sommaren för där var upptaget vid lianen. Enzo hoppade snabbt i vattent efter sin leksak men Tyson var inte intresserad, för hög kant ner i vattnet. Slängde lite korv som han fick leta upp på land.
Enzo på jakt efter leksaken
Härligt runt sjön, rakt över till vänster är lianplatsen
Killarna hoppade oxå i och badade. Enzo ville gärna hoppa från bryggan men vågade inte riktigt. Fast han gjorde det någon gång efter mycket tvekande :-)
Danne mitt i hoppet :-)
Sen såg vi att där blev ledigt borta vid lianen så vi gick dit
Enzo hoppade i efter att killarna hade hoppat i vattnet och simmade med dom en liten stund
Tyson tyckte det blev lite kallt efter han hade fått simma en liten bit
Efter en stund tyckte de inte där var så roligt utan ville gå tillbaka till bryggan igen, tur de vet vad de vill :-) Så vi gick tillbaka och när vi skulle gå över en liten bro såg jag där var fullt med några flugor. Tyson pep till rätt mycket och jag hade en i ansiktet som satte sig på läppen och bet/stack mig. Gjorde j-vligt ont och hela läppen svullnade upp. Ilskna flugor, tyckte det såg ut som typ hästflugor eller något. Över den bron vill jag aldrig gå fler gånger. När vi sedan kom till sidan av sjön där det är rätt mycket högt gräs såg killarna en snok. Tack och lov är de ju ofarliga :-)

Blev lite mer badande både för Enzo och killarna.
Jag satt och värmde Tyson lite
Nu är vovvarna jättetrötta och jag med :-) Läppen gör inte ont längre men den är fortfarande lite stor fast det försvinner säkert till imorgon. Jag hoppas ni har haft en härlig dag, kram

11 kommentarer:

monica sa...

Ni verkar ha haft en härlig dag....idag har det varit varmt på jobbet så jag längtar verkligen efter min semester!Kram

Sussi sa...

Så det var bad för hela slanten för er med..
Kul att Tyson badade lite den här gången även om han blev väldigt kall efteråt.. Tur att du finns där för att värma honom ;)
Enzo börjar bli riktigt tuff i vattnet nu. Hoppa från bryggan.. Inte illa..

Läskiga flugor det där. Allt som sticks och gör ont hatas av mig..

Kramisar

Sara sa...

Haha, söt-Tyson i handduk! Undrar om inte Texas Chihuahua-halva kommer fram ibland ändå för han vill också gärna kura in sig sådär, både under täcket och i handdukar.

Härligt att höra att badlusten kan komma lite senare. Då finns det bra hopp för oss! Texas visar ju redan intresse, det är väl bara en vanesak :)

Malin sa...

Vilka fynd, verkligen mycket för pengarna!
Äckliga är dom dom är hästflugorna och ont gör det! Mig bet dom på axeln igår så det var ju ivf bättre än din läpp, läskigt att den svullnade upp!
Kram Malin

Carina sa...

Ja det låter som en härlig dag. Jag har inte varit i och badat än, har inte blivit av.
Ja visst är hon söt, få se om jag åker dit senare och klämer lite på henne, har inte gjort det än.
Ha en bra dag

Maria sa...

Vilka härliga sommarbilder!

ansepanse sa...

vad mysigt det ser ut med lille Tyson
ni verkar ha haft en toppendag
kramar

Maria sa...

Hej igen
Jag jobbar med marknadsundersökningar mot företag, lite lugnt nu så här under semestertider :)
Superskönt med en veckas extra semester :)
Visst är det härligt med glada hundar!

Znogge sa...

Halkade in via Malin och passar på att önska dig och alla fyrbenta en fortsatt fin sommar. Tur det finns sköna badlakan att krypa in i!

Maria sa...

Slapperiet är redan över. Kort men underbart var det ;)

Michelle sa...

Vilka härliga bilder speciellt den då han är inlindad i handduken :)