fredag 23 juli 2010

Lite besök

Igår gick hela dagen åt att besöka lite folk. Först körde vi ner till mina föräldrar och åt världens godast middag!! Sjömansbiff... så jäkla gott, den står alltid på både min och Tims önskelista över middagar när vi kommer dit.

Vovvarna vill ha lite gurka av min mamma...
Hade med mig min dator och visade bilder på vad vovvarna har hittat på i sommar. Efter vi hade varit där så körde vi till min kompis Mariette, hon med 2 Jack russels. Kul att bara trilla in om en stund och sitta och snacka. Vovvarna busade direkt med varandra.

Här har vi Max med Tyson och Enzo
Och här är det Felix med mina killar
Rasmus, Mariettes son hade en kompis där och de hade oxå en hund som heter Enzo. De hämtade honom, det var en liten blandras i storlek mellan Enzo och Tyson. Tyson gilla inte nykomlingen, men det kan bero på att han hade koppel och drog väldigt. Hade nog gått bättre om alla var lösa. Enzo däremot gillade nykomlingen, ja lite för mycket kanske. Han försökte att "bestiga" den andre Enzo hela tiden... Nya Enzo var kastrerad, så det berodde nog på det.

Idag är det fredag och nu är det bara 3 dagar kvar av min semester, var har den tagit vägen??? Jag har tack och lov 5 dagar att ta längre fram, kan vara skönt att vara lite ledig i höst/vinter oxå. Hoppas ni har haft det bra, kram

11 kommentarer:

Malin sa...

Visst är sjömansbigg gott, det lagar vi titt som tätt, och lagar då så det även räcker till lunch dagen där på så vi verkligen får mumsa.
Jag tror inte heller på hundmöten när en är kopplad och de andra lösa, det ska vara antingen eller, helst ska ju alla vara lösa såklart.
Visst går semestern fort, skönt att du har några dagar till sen.
Kram Malin

Anneli + vavvorna sa...

Yoda tackar så mycket för gratulationen.

Ska gå förbi djuraffären innan jag åker hem för att se om de har några roliga saker. Zäta fyller år idag (3 år) så hon måste få något hon med.

Trevlig helg!

Carina sa...

Verkar varit en trevlig liten resa! Kul att dina hundar går bra ihop med andra. Det där med att han ville "bestiga" honom handlar nog om dominas, även honor gör så för att visa att de är högre i rang.
Ha det bra

Boubou sa...

Trevlig och kul blogg! :)

monica sa...

Ni har ju haft en mysig dag med vänner och hundar...kram :-)

Maria sa...

Det har varit full fart precis som vanligt ser jag ;)
Vi har nu klarat av dag två på träningslägret :)

Carina sa...

Visst är det så semestern går alleles för fort så mycket man vill göra på allt för kort tid. Jag har iallfall två vekor kvar att njuta.

Znogge sa...

Ja, vart tar semestern vägen? Dagarna bara rasslar på.

Vår Herr Hund är kastrerad vilket kan göra vissa hundmöten svårare även om man tror tvärtom!

Ann-Margret o Vinja sa...

Ni verkar haft fullt upp :) Kul för hundarna att få träffa lite kompisar :)

Inte kul när det nästan är slut på semestern :( Man fattar inte varför den alltid ska gå så fort när arbetsveckorna oftast bara segar sig fram.

Ha det så bra du och vovvarna.

Grabbarna boys sa...

Ja, visst går tiden snabbt när man är ledig.
Men jag tycker den går snabbt när man jobbar också.
Ha en fortsatt bra semester nu!
Kram!!

Sussi sa...

Vad smart att ta med bilder och visa. Det är ju lite lättare än att berätta..

Kul att dom också hade en vovve som hette Enzo. Fast din Enzo måste väl ha trott att det var en tjej hihi

Kramisar