lördag 24 juli 2010

Sök

Idag var det äntligen dax för lite sök igen. Jag hade en paus förra lördagen så idag var vi extra taggade. Tyson fick stanna hemma hos Tim. Vovvarna behöver tränas på att vara isär och inte alltid ha varandras sällskap. Det märktes att de har varit tillsammans mycket sista tiden när jag har haft semester, Enzo satt och skällde och gnällde i bilen nästan hela tiden när vi körde sök.

Vi var bara 3 stycken som dök upp idag, det är ju semestertider och många är bortresta eller har annat att göra. Men det gick bra ändå. Enzo blev andra hunden ut och vi tränade på att han skulle vilja bli ute hos figuranten och tycka det var roligt. Det gick bra, han hoppade som en kanin :-) och tyckte det var jätteroligt. Han var nästan för taggad idag, full rulle hela tiden.

Det gick bra för dom andra två hundarna oxå. Blev mycket spring för oss i och med att vi bara var 2 figuranter. Detta kan man ligga och titta på när man ligger och väntar på att hunden ska hitta en :-)
Eller så kan man ligga och titta upp i trädkronorna, det är rätt höga träd i skogen :-)
Vädret var riktigt svalt idag och solen vill inte komma fram. Fast man blir ju varm i alla fall när man springer runt i skogen. Hoppas ni alla får en härlig lördag, kram

19 kommentarer:

Znogge sa...

Hundarna behöver verkligen vara isär! När jag tränar med Miss E och Herr Hund är med vill hon helst busa. Men när hon är tillsammans med hundarna i träningsgruppern då blir det ett helt annat allvar!

Ha en härlig lördag!

Kram

Carina sa...

Ja de behöver träna en och en. Va kul att det gick bra och att han var taggad. Måste vara ganska trevligt och ligga där och filosofera och titta upp mot himlen!
Ha det bra

Malin sa...

Vi skulle verkligen behöva göra saker med hundarna var och en för sig, i vårt fall så är det tiden som sätter stopp för det tyvärr. Kul att han var så taggad och att det gick bra!
Kram Malin

Jeanette sa...

Det är roooligt med sök! =)
Ja dom små liven måste ju kunna vara ifrån varandra oxå, men det är ju så rolgit att vara tillsammans ;)

Min minsta katt sitter alltid vid ytterdörrne och väntar när jag går ut med Rick. Hon försöker följa med men det får hon inte =)

Sv: man borde ha mer än 2 ögon så man verkligen kan se all skit dom slänger.. Glas, flaskor, vasar, krukor.. fattar inte varför dom tvunget ska det =( Denna gången var det i alla fall inte lika illa som sist, när han flådde upp tassen...

Anneli + vavvorna sa...

svar: Zäta tackar för gratulationen. Ja, det är lite märkligt att flera utav våra hundar fyller år så nära varandra. Även min syrras cocker fyller år den 22 juli, precis som Yoda.

Vad roligt att det gick så bra i skogen.

ansepanse sa...

mina vovvar är tillsammans hela tiden, jag tränar dem tillsammans också :)
jag har haft en fin lördag - tack

Maria sa...

Va kul att sökträningen gick bra!
Jag har varit inne på ortopedakuten idag, rapport finns i bloggen ;)
Ha en riktigt skön lördagskväll!

Katarina sa...

Det låter roligt och härligt!

Carina sa...

Ja jag hoppas att det stämmer, idag ska jag bara ta det lungt och inte göra något alls, bara njuta av vetskapen att inte bheöva jobba på fyra veckor!
Ha det bra

Sussi sa...

Vad skoj det måste ha sett ut när Enzo hoppade fram som en kanin hihi
Det märks när hundarna tycker något är kul i alla fall..
Ingen fel på den utsikten du..

Kramisar

Patricia & Elwiz sa...

Haha ja det är skönt att slippa svettas! Egentligen gillar jag hösten väldigt mycket, man slipper fästingar, man kan ha mysiga kläder på sig och sitta o mysa i soffan efter en kylig promenad bland alla färger :D!

Quila o Ronja sa...

Vad skönt att kunna ligga och koppla av så där i skogen ;-) Kul att det gick så bra!
Vi stannade bara en natt i Hjälmarsund, men det var en plats att återvända till. Jättefina skogsvägar att promenera på.
Visst är det jättekul när det går så bra.

Njut av den återstående semestern
Kram
Susanne

Maria sa...

Vi har haft en kanondag och tummen håller än ;)
Liten rapport finns på bloggen :)

Sussi sa...

Tack för önskan om fint väder.. Renoverat har vi kunnat gjort utan regn men det har varit så trist och grått. Nästan höstväder :(
Jag saknar solen...

Hoppas ni får njuta av finare väder.
Kramisar

Sara sa...

Tack, ja det var superhärligt! Jag blev inte "båtfrälst" förrän förra sommaren men nu får jag inte nog :)

Vad duktiga ni är som tränar och står i! Jag är sugen på att köra sök med Texas också men allt vi gjort är att söka gosedjur här hemma. Skulle nog behöva lära mig lite mer. Har ni gått kurs eller hur började ni?

Ha en härlig dag!

Torsten sa...

Ni fortsätter att vara duktiga i skogen ser jag! Själv har jag semester...från blogg o allt!
Ha det gott!

Carina sa...

Ja det är fint nu när det finns vatten, men det har varit tort ett tag nu! Det är inte så lång sträcka bäcken och sen vattenfallet, men det är fint, tror det är dagvattnet som kommer där!
Hoppas du har det bra på din första dag på jobbet! Själv njuter jag av min första semesterdag, men vädret kunde ju varit bättre, hoppas det blir ändring på det!
Ha det bra

Fjäderlös Tvåfoting sa...

Det såg ut som höga träd. Viken kraft i rötterna, för att de ska kunna stå.
:-)

Tessan sa...

hi hi sådana bilder tog jag oxå i början av våran "sökkarriär";) men då hade jag lillkameran och inte stora systemen....Vi har lite uppehåll nu innan vi börjar nästa sökomgång....