onsdag 21 juli 2010

Lite bloggsemester :-)

ja det hade vi igår :-) Det är inte bara hundarna som är helt slöa utan jag orkar inte göra speciellt mycket. Och ändå är det ju inte så farligt varmt ute. Idag är det "bara" 24 grader fast då är inte solen framme... Det hände inte så mycket igår. Vi tog våra vanliga promenader och sen satt vi ute på loftgången och latade oss. Ja, eller hundarna lata sig och jag satt med datorn och spelade spel :-) När jag tröttnade på det så gick vi ner och hälsade på grannen Monica och Molle och satt där och snackade bort några timmar. Vi tänkte sitta ute först med det var så varmt i solen att vi gick in och satte oss istället. Lite skönare med hennes fläkt. Idag händer det nog inte så mycket heller, vi får se.

Tyson fortsätter att bäda in sig i handduken :-)
Enzo tycker det är skönt att ligga ute i skuggan...
Men det är rätt skönt att ligga och sova på köksgolvet tillsammans med sin kompis :-)
Hoppas ni har haft det bra, kram

13 kommentarer:

Carina sa...

Ja lite lyxigt måste man få ha det ibland. Det är bara Micke kvar i sitt arbetslag som inte gått på semester, så han har inga inbokade, utan det ringer honom om det dyker upp något, så därför har han kunns äta hemma den här och förra veckan, passar ju bra när jag har jour och är hemma på dagarna. Men nu har vi bara denna vecka kvar sen har vi fyra veckors semester framför oss, ska bli så skönt!!!
Ha det bra

monica sa...

Idag har vi inte heller gjort så mycket...Var ute en liten "kisserunda". Det är ju varmt och kvavt... Idag skall det tydligen stå något om att det finns fler än vi som vill ha en hundrastgård på Fyllinge....i Hallandsposten.... Kram :-)

Quila o Ronja sa...

Om vi hade det varmt i går, så är det inget mot vad vi har i dag. Jag fattar inte, det står precis stilla. Men till helgen minsann, (när vi ska på utställning), då ska det bli regn. Säkert som amen i kyrkan, gnäller jag säkert om det ska du se, hihi.

Lata dig du bara!!

Kram
Susanne

Katarina sa...

Här är 2 8 grader idag! : ( Jag har jobbat i trädgården (tyåiskt mig att välja en sådan varm dag..) men hundarna har legat inne. De tycker det är alldeles för varmt ute. -Förståndiga hundar, undrar när matte skall lära sig...

Znogge.wordpress.com/ sa...

Allt bra här i värmen för varmt är det! 28 grader i dag och då är det halvmulet just nu.

Herr Hund är däremot inte road så han får nästan släpas runt kvarteret. Båda två håller sig helst inne som det är nu. Kanske skulle de ta efter Tyson ;-)

Kram och ha en bra kväll!

Malin sa...

Visst är det svårt att få nånting gjort i denna tryckande värme men det är ändå underbart! Vi har tillbringat två dagar i bilen med Ac´n på full fart, lite trist i detta härliga ävder men vi hoppas det resulterar i en kull härliga valpar!
Hoppas ni har haft en skön onsdag, kram!

Carina sa...

Visst är det lite händelselöst nu på sommaren. Man orkar inte riktigt. Jag är datafreak i vanliga fall men inte ens den lockar speciellt.

linda & azi sa...

vad gulligt att tyson försöker bädda sig in i handduken :P det är samma hos oss - orkar inte speciellt mycket. bara bad bad bad :)

ansepanse sa...

vilka fina bilder på vovvarna
ha det gott i sommarvärmen - kramar

Sussi sa...

Ibland är det skönt att tänka på annat än bloggen. En liten bloggsemester måste man få unna sig då och då ;)

Det borde ju bli varmt för lille Tyson när han lindar in sig i handduken så där.. Gulligt men varmt ;)
Som vanligt. Jättefina bilder på dina vovvar :)

Kramisar

Carina sa...

Ja det är väll så när man har ivriga hundar, men hun saktar farten fint när jag säger "sakta" men sen vill man ju träna in det rätt med avslut på kontakt fältet och det är då hon är ivrig och ta godiset, men det blir nog bra till slut. Då är jag mer orolig för att hon ger sig på andra hundar, jag grubbla mycke på det i går, vad jag ska göra för att få bort det!
Ha det bra, själv jobbar jag i kväll/natt men nu är det bara två pass kvar sen är det semester, SKÖNT!!

Elin sa...

Det var ett par trötta hundar det! :)

Ja, jag förstår inte riktigt hur personen tänkte som skrev den där insändaren. H*n borde inte få ha hund om man vill sätta sin hund i en bil under en sommardag.

Maria sa...

Här har du en som har haft flera dagars bloggsemester ;)
Nu har vi klarat av dag ett av sex på vårt träningsläger. Varmt men kul har vi.
Det finns lite bilder i bloggen ;)