tisdag 13 juli 2010

Besök hos föräldrarna

I natt har det åskat på rätt bra, det var så man vaknade med ett ryck och fick stänga fönsterna för att kunna somna om. Men i morse var det mycket skönare i luften. Vi körde på förmiddagen för att hälsa på mina föräldrar som bor utanför Helsingborg. När vi körde började det regna och precis vid Hallandsåsen öste det på rätt bra. Sen kom det någon liten skur när vi var hos dom så det blev inget att sitta i trädgården. Men hundarna fick busa lite i trädgården när det inte regnade. Tyson fick ha sitt koppel på för man vet aldrig var man har honom och Enzo älskar hålla reda på honom :-) i alla fall hans koppel.

Kolla som han spanar in kopplet.
Kom nu så springer vi kompis...
Vi tar en sväng vid buskarna oxå :-)
Det blev både middag och fika och en liten vilostund i mellan
Nu har vi precis kommit hem och solen tittar fram fast det är ingen klarblå himmel. Rund 22 grader men det kan vara skönt med lite svalare väder både för mig och hundarna. Nu ska jag läsa alla era bloggar som jag inte har hunnit med idag. Hoppas ni har haft en härlig dag, kram

9 kommentarer:

Maria sa...

Härliga bilder precis som vanligt. Dom ser ut att slita ut varandra, skönt när hundarna väl tuppar av :)
Jo då... visst är det kul med värmetåliga hundar, problemet är att man själv blir förbaskat utsliten ;)

Carina sa...

Det låter skönt med regn här har vi just nu 29,6 grader inne i köket. Jag har precis varit ute med hundarna och tränat också, så det är varmt värre just nu.
"Glassen" var jätte poppis, så får de i sig bra med vätska också när de knaprar i sig isen!
Va söt han är när han går och håller i kopplet!
Ha det bra

Znogge sa...

Våra hundar uppskattade klart den svalare luften. Orkar de busa brukar det vara ett gott tecken ;-)

Ja, prata om att ha koll på kopplet!

Ha en fin kväll!

Carina sa...

Jag hörde hos frissan att det regnade i Helsingborg och gick och väntade på att det skulle komma hit för det mulnade på men icke så nicke. Inte en droppe regn men heller ingen sol. Härlig bild på killarna när de stutsar samtidigt i luften.

Sussi sa...

Åååå jag vill också ha regn! Till och med åska går bra om det nu vill droppa blött samtidigt. En kraftig skur.. Det är allt jag begär!! ;)
Sen kan det få bli soligt och fint igen :)

Det var ena trötta vovvar du hade där du hihi

Kramisar

Carina sa...

Ja visst är det kul att se dem så glada och förväntansfulla! När vi ska åka och träna packar jag ner allt i en ryggsäck så bara man tar fram den blir bådda jätte glada och springer runt och undrar vad som ska hända nu!
Hoppas ni får en bra dag!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad härligt med lite regn :) Blir ju lite bättre luft då.

Häftiga bilder med Enzo som springer och håller i Tyzons koppel.

22 grader låter ju som en alldeles lagom temperatur tycker jag. Vi hade mulet i morsr så jag tänkte YES nu kommer vi få en sval och skön dag. Men inte alls, vid 9 börja solen komma fram och nu är det super varmt igen :(

Maria sa...

Njaa.. det är cirka en mil till närmaste affär (dyr som satan) så det är inte så farligt. Men det är skönt att bunkra upp så att man inte behöver sätta sig i bilen varje dag ;)
Ha det så gott i sommarvärmen. Jag vill också ha åska... avundsjuk är jag.

Becca & Olga sa...

Tackar tackar! Här har det med åskat, och regnat! Så skönt, nu finns det syre i luften igen!