söndag 18 juli 2010

Söndag

Idag var det mycket svalare ute än det har varit på mycket länge. Det var nästan så jag frös när jag gick ut på morgonpromenaden med hundarna, men bara nästan :-) Idag har de fått leka mer med sin leksak. Använde ett nytt godis som jag aldrig har använt innan och då blev det lite konstigt för Tyson, kolla in filmen :-)
Han är allt lustig Tyson, leker lite med godiset och sen äter han i lugn och ro innan han går och tar nästa bit. Så höll han på med alla bitar. Annat var det med Enzo kan jag lova han åt upp allt jättesnabbt. När de hade fått göra det vars en gång satte jag på "benlocket". Men hur Enzo än kämpade med både tassar och tänder fick han inte väck den jäklen. Jag hade faktiskt själv problem att få upp den för den var lite hal. Som tur var fanns där ett hål i den så jag satte ett band som jag tänkte att hundarna kunde lyfta av den med. Tror ni dom fattade det??? Kolla in nästa film och se...
För någon dag sedan fick jag leverans från Foderbilen och den stora lådan som säcken låg i sparade jag och tänkte att hundarna eller katterna kunde gilla att ligga i den.

Vovvarna testade om de fick plats bägge på en gång och det gick bra. Tyson hoppade i den lite senare och lade sig i den.
Även Bella tyckte den var helt ok att ligga och sova i...
Idag har även killarna ägnat lite tid åt att ligga och pussas och rensa varandras tänder :-) Gulliga och lugna ena stunden för att i nästa...
övergå till lite vildare takter :-)
Vi har även varit ute på en härlig långpromenad ihop med Monica och Molle. Jag hoppas ni har haft en härlig söndag, kram

7 kommentarer:

ansepanse sa...

jo tack, jag har haft en underbar söndag - helt underbar
kramr

Grabbarna boys sa...

Varför köpa dyra fina bäddar när det går precis lika bra med en kartong.
Men vad duktig Enzo är både med att vänta på sin tur och komma på att han ska dra i snöret.
Nu kan du ju lätt lära honom att öppna tex skåpsluckor o lådor med hjälp av ett snöre.
Bind fast det i handtagena och lär honom att dra.
När de öppnat tex lådan så ligger där en godisbit i lådan.
Jättekul tycker de.
Athos har lärt sig att öppna vårt kylskåp.
Ha det så bra.

Znogge sa...

Morgonen var sval här med för när jag och hundarna traskade ut var det bara 15 grader och nästan kallt! Men sedan tog det sig utan att bli obehagligt!

Härliga busbilder!

Katarina sa...

Smart att sätta band i locket! Vad duktiga de är! Särskilt Enzo som väntar på sin tur.

Sussi sa...

Så synd.. Jag kunde inte se den översta filmen..

Det behöver inte alltid vara dom dyra bäddarna som är skönast. Oftast går det bra med en papplåda med ;)
Nytt godis är alltid skoj..
Den där aktiveringsleksaken hade Doris haft runt i hela huset om vi hade en sån. Hon är lite som en katt när hon leker med tassarna och dessutom mycket ivrigare och hårdhäntare. Det är kul att se när hon håller på hihi

Kramisar

Maria sa...

Ja du... ibland undrar jag om det överhuvudtaget finns något mellan öronen på Knute ;)
Klart att hundar ska ha kartonger :) Mina hade i och för sig gjort konfetti av den...

Carina sa...

Enda nackdelen är väll att det inte blir så långa promenader när jag går med dem en och en, men samtidigt tror jag ändå att dessa korta promenader ger mer när vi tränar, hoppas det i alla fall.
Va duktiga dom är, när vi kör våran aktivitetsleksak, måste jag ha dem en och en för annars drar Nova i gång och morra och bråka med Kita.
Ha det bra