måndag 19 juli 2010

Lite agilityträning

Vilket härlig väder det var ute nu när jag tog kvällspromenaden. Fast idag har det inte varit varmt alls och molnigt hela dagen. Det konstiga är att man blev besviken när inte solen kom fram... Jag tog med mig hundarna och körde ner till Brukshundklubben för att träna lite agility. Tyson fick följa med idag för jag tänkte att jag skulle kolla om ifall han kanske hade ändrat sig angående agility :-)

Killarna sitter och väntar på att vi ska sätta igång.
Här har vi lite av hinderna.
Med Enzo gick det bra, nästan för mycket fart. Testade lite olika kombinationer. Vi har väldigt mycket att träna på och det ska bli så roligt att börja kursen till hösten. Tyson däremot gick det ingen vidare med. Testade att han skulle hoppa över ett hinder, sänkte det jättemycket men han ville inte ändå. Och han kan hoppa upp i soffan här hemma så hoppa kan han. Till slut fick jag han att hoppa några gånger men då hade vi oturen att pinnen trillade ner på honom och sen ville han inte alls hoppa. Så nu vet jag med säkerhet att agility det får Enzo hålla sig till.

Efter vi hade tränat klart körde vi inom Grizzly, jag glömde köpa godis sist vi var där och så tänkte jag passa på att väga hundarna. Enzo vägde 8,75 och Tyson 3,75. Tyson behöver gå ner lite igen, det har varit lite mycket god korv den sista tiden :-) De fick även vars en god tugg, fast det hade inte Tyson behövt men ska den ena ha ska den andre oxå ha...

I väntan på tugg
Bägge var lika snabba fram när jag sa varsågoda...

Hoppas ni har haft en härlig måndag. Jag gick på min sista semestervecka idag och hoppas vi får någon mer dag där vi kan bada. Men jag har varit nöjd än så länge med min semester :-) Hoppas ni har haft en bra måndag, kram

9 kommentarer:

Znogge sa...

Att bara ge en av hundarna fungerar aldrig här hemma. Rättvisa är det som gäller. Men sedan gäller det att se upp för Miss E äter gärna Herr Hunds mat också. Han är inte så matfrisk nämligen...

God natt från mig!

Quila o Ronja sa...

Vilken fin bana ni har att träna på.
Det är lätt hänt att det blir lite mycket korv ibland, hahaha. Men vadå...det är ju semester ;-)))
Hoppas du får några fler soldagar innan demestern är slut.
Visst är det typiskt med pälsen, hon har nog aldrig fällt så mycket tidigare.

Ha de
Kram
Susanne

Stella o Doris matte Lotta sa...

Här har vi varit nöjda med solbristen idag, men vi får väl hoppas att den kommer snart.

Kul med agility, Stella gillar det, men Doris är lite skeptisk, hon och Tyson får väl ha en annan sysselsättning...

Grabbarna boys sa...

Vi älskar agility, speciellt Abbe.
Teo kan vara lite reserverad ibland.
På träningen som Bella har gått med honom så räcker det att en annan hund får en tillsägerlse så tar han åt sig det också.
Så med honom är det mest bushopp o lek på banan just nu just för att han ska tycka det är kul.
Så klart att det blir mer sol, men jag kan hålla med om att man blir lite besviken när molnen är där ivägen.
Ha en bra dag :)

Sussi sa...

Vilken otur med pinnen och Tyson. Jag antar att det var det nu. Han blev väl lite skrämd förstås..
Jag hittade smågodis på djuraffären till Doris. Färglada och roliga godisar. Som tur var kan man unna henne lite för överviktig är hon inte men det kan väl lätt bli så om man ger för mycket kanske ;)

Härligt med semester. Hoppas du får en riktig bra sådan..

Kramisar

Malin sa...

Vad kul att det går så bra med Enzo på agilitybanan iom att det är med honom du ska börja på kursen till hösten. Tyson är helt enkelt för smart ;-), varför springa omkring och anstränga sig när man kan ligga och chilla... haha, en hund i min smak ;-)
Kram Malin

Anneli + vavvorna sa...

svar: jo visst kan man kolla med ultraljud, det gjorde vi förra gången, men jag tror att det är lite för tidigt ännu. Jag tycker fortfarande att Zäta inte har blivit något rundare om magen. Men jag väntar den här veckan också, så får vi se om det har blivit någon skillnad.

Hoppas din sista semestervecka blir fin så ni kan vara ute mycket.

ansepanse sa...

vilka små godingar, jag ska ta och väga mina två när vi kommer hem :)
kramar

Sussi sa...

Sv. Vad skönt med lite moln. Gårdagen bjöd på några såna ibland här med. Man orkar liksom mer då.

Vi hoppas på att det bli bra men det känns som om det är en evighet tills vi blir klara. Du vet ju det där med mitt tålamod.. ;)

Hoppas du har haft det bra
Kramisar